|
Autor |
Wiadomość |
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-08-03, 16:58 [D2 ALL ] jakim prądem ładować akumulator
|
|
|
Witam posiadam w swojej a8 akum 95ah. Mam prostownik z regulacją prądu ładowania (2A, 6A, 15A).Pytanie moje brzmi jak mam ładować tzn. jakim prądem ? Czy jak będę ładował na 2A to będzie tylko dłużej ale też się naładuje?Bo wiem ,że na szybkim ładowaniu cierpi akum. |
|
|
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-08-03, 17:40
|
|
|
Znalazłem tak dosyć sensownie ujęte w prostym jezyku napisane:
- ładowanie wyrównawcze – polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/20 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 2,5A);
- doładowanie - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 5A);
wyjątkowych sytuacjach;
Oznaki pełnego naładowania - 3 pomiary wykonane w odstępach godzinnych wskazujące:
-stałą wartość napięcia na zaciskach( 12-12,5V);
- stałą gęstość elektrolitu (1,27 – 1,28 g/cm3);
- intensywne gazowanie.
Wybierz 6A |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-08-03, 18:07
|
|
|
ok dzięki za info.Pozdrawiam |
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-05, 23:09
|
|
|
Witam,
Jest jeden dość dobry, ogólny sposób ładowania wszelkiego różnego typu baterii nie tylko kwasowych, który polega na tym, że zupełnie rozładowaną baterię ładuje się w dwóch etapach:
- ładowanie stałym prądem aż napięcie osiągnie maksimum dla baterii
- ładowanie stałym napięciem aż prąd spadnie do wartości minimalnej
Dla różnych baterii są te wartości różnie określone. Jednak zaznaczam, że zwykłe ładowarki (te najprostsze i najtańsze) które są skonstruowane tylko z transformatora i mostka prostującego lub jednej diody podają z reguły średnią lub skuteczną wartość prądu która się waha od zera do większych wartości z częstotliwością 100HZ. Efekt jest oczywiście taki, że bateria traci ilość cykli ładowania i zmniejsza się jej maksymalny prąd obciążenia (problemy z rozruchem). W skrócie lepiej zainwestować w dobrą ładowarkę i starać się ładować mniejszym prądem, ale dłużej.
Pozdrawiam. |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |