Autor |
Wiadomość |
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-18, 11:22 [D2 ALL
] KTO pożyczy na 15minut endoskop(kamerke)-OLSZTYN
|
|
|
witam
muszę wymienić pompe paliwa, endoskopem(kamerką) można dokladnie przez drugi otwór podejrzeć czy krociec pompy wszedl na swoje miejsce. potrebuje endoskopu na 15min do montażu.
jestem z Olsztyna, warm-mazurskie, Marcin 511277848 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-18, 12:16
|
|
|
mdamian mam garaż nie potrzebuje warsztatu, w Olsztynie za 20+5zl to mogą ci najwyżej napluć na szybe, może w Gdańsku są takie warsztaty ale w Olsztynie na pewno nie. |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2012-01-18, 22:43
|
|
|
w zasadzie przerabiałem dość niedawno temat z pompą i powiem że jeśli kosz będzie dobrze ustawiony to wskoczy na swoje miejsce bardzo lekko. Wątpię aby aż tak bardzo kamera była Ci potrzebna. Ale w sumie, niech i się inni koledzy wypowiedzą w tym temacie. Ja wyjmowałem kosz cztery razy, i za każdym razem jeśli dobrze ustawisz to wchodzi bez najmniejszych problemów, inaczej nie ma możliwości złożenia chyba że na chama. Wyjmując kosz sprawdź dobrze oring na króćcu, najlepiej wymień na nowy i podkładkę pomiędzy koszem a tą częścią co zostaje w zbiorniku (czy na tej metalowej podkładce nie jest gumka uszkodzona). |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-18, 23:25 [ALL]KTO pożyczy na 15minut endoskop(kamerke) pompa -OLSZTYN
|
|
|
johnmark napisał/a: | w zasadzie przerabiałem dość niedawno temat z pompą i powiem że jeśli kosz będzie dobrze ustawiony to wskoczy na swoje miejsce bardzo lekko. Wątpię aby aż tak bardzo kamera była Ci potrzebna. Ale w sumie, niech i się inni koledzy wypowiedzą w tym temacie. Ja wyjmowałem kosz cztery razy, i za każdym razem jeśli dobrze ustawisz to wchodzi bez najmniejszych problemów, inaczej nie ma możliwości złożenia chyba że na chama. Wyjmując kosz sprawdź dobrze oring na króćcu, najlepiej wymień na nowy i podkładkę pomiędzy koszem a tą częścią co zostaje w zbiorniku (czy na tej metalowej podkładce nie jest gumka uszkodzona). |
jest tak jak mówisz czyli kosz sam wchodzi jeśli jest prawidłowo pasowany od góry, po prostu kosz sam wskakuje w dół inaczej nie można tego spasować.
mam jednak problem bo auto nie odpala.
wsadziłem nową pompę, kręcę i silnik próbuje zaskoczyć ale nie odpala, pomyślałem że nowa pompa ma za słabe ciśnienie i wsadziłem starą oryginalną pompę ale jest tak samo.
W zbiorniku mam specjalnie tylko około 15litrów paliwa żeby mieć pewność czy pompa zasysa z obu komór.
Aby sprawdzić czy pompa podaje paliwo odkręciłem przewód paliwowy -doprowadzający-przy silniku (metalowy przewód) i jak przekręcę kluczyk paliwo się leje czyli pompa zasysa i tłoczy, jednak nie słyszę bulgotania które było kiedyś słychać po przekręceniu kluczyka, był to taki dźwięk jakby się coś przelewało a teraz go nie ma.
Po odkręceniu powrotnego metalowego przewodu paliwowego nie leje się paliwo, ja wiem że to jest od nadmiaru paliwa i będzie się lało jeśli będzie nadmiar ale może tutaj jest jakiś problem.
Nie mam niczego do sprawdzenia ciśnienia jakie daje pompa i nie sprawdziłem jeszcze czy nie zlane są świece. Kręciłem sporo wcześniej jak pompa była zatrzymana ale od tego świece nie powinny się zalać.
Odnośnie króćca którym trzeba trafić w otworek to jak rozumiem jest to dolot paliwa z lewej komory i skoro mam paliwo po przekręceniu kluczyka na metalowym przewodzie przy silniku to znaczy że trafiłem króćcem w otworek bo inaczej przy 15litrach nie miałbym tam paliwa. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-19, 09:43
|
|
|
Kolego podczas montażu kosza w zbiorniku zalej go paliwem bo na sucho może nie chcieć zassać. Najlepiej jest zawsze zalać paliwem powyżej połowy zbiornika i wtedy kosz sam się zaleje. Wtedy wyjeździć paliwo poniżej połowy i będziesz miał odpowiedź czy wypala do końca. W przeciwnym wypadku na sucho możesz zjeździć nową pompę. Odpowiedz nam jeszcze czy nowa pompa ma dodatkowy króciec na spodzie? Bo to bardzo ważne. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-19, 11:22
|
|
|
@daro72, dzieki za odpowiedź, sugerowałem sie twoimi zdjęciami na których widać że paliwa jest tyle samo co u mnie czyli na pewno mniej jak pół zbiornika mniej wiecej na poziomie tej metalowej uszczelki która leży płasko.
z opisu montażu wynika że po zamontowaniu zalewa sie 5litrów nie napisali żeby zalewać pompę. W innym poście gdzieś napisałeś że u siebie nie zalewałeś i kosz się sam zapełnił.
pompę kupiłem dokładnie taką (aktualnie z powrotem dałem oryginalna pompę bo nie byłem pewien czy nowa ma dobre cisnienie ale też silnik nie odpala):
allegro pompa
pompa wygląda dokładnie tak jak oryginalna, ma duży otwor, mały czopek i malutką dziurkę na spodzie, w dużym otworze widać kreseczki chyba wirnika i ma 4BAR'y ciśnienia.
1. czy zalewać mam pompe przez wężyk powrotny który jak wiadomo leje od góry na kosz czy poprostu krecić silnikiem i lać paliwo normalnie przez wlew?
2. jeśli teraz jak przekręcę kluczyk i paliwo leje sie przez metalowy przewód dolotowy w komorze silnika to znaczy że raczej króciec pompy wsadziłem prawidłowo bo przy niskim poziomie paliwa i źle wsadzonym kroćcu nie miałbym paliwa przy silniku ? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-19, 15:10
|
|
|
Może to złudzenie ale ja miałem u siebie ponad pół zbiornika. Ponieważ wcześniej myślałem, że to niski stan paliwa ma wpływ na odpalenie ale i dolanie ponad połowę nie pomogło. Pompa po prostu stanęła. Po jej wyjęciu i podłączeniu odwrotnie biegunami napięcia do niej wypluła z siebie resztę paliwa. Od tamtej pory jak ją podłączę do prostownika to chodzi jak oszalała. Ja miałem już nową więc zakładałem nową. Stara po prostu się zawiesiła ze starości i podłączenie jej odwrotnie ją odblokowało. U Ciebie jeśli paliwo jest podawane do komory silnika to raczej pompa odpada. Sprawdź jeszcze zawór ciśnienia (czy jakoś tak się nazywa) pod maską zaraz przy wężach paliwowych. Może on nie puszcza paliwa na listwy wtryskowe.
Czy przed wymianą pompy miałeś jakieś objawy kiepskiego palenia? |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-19, 15:17
|
|
|
przed wymiana pompy nic się nie działo, sprawdze ten regulator ciśnienia ale on jest od wracającego paliwa |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-19, 15:21
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie czy od powrotu ale może mieć coś wspólnego z paleniem. Zdaje mi się że on odpowiada za ciśnie na listwie wtryskowej. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-19, 15:36
|
|
|
jesli regulator przepuszcza paliwo przed odpaleniem silnika wtedy paliwo nie ma sily wejsc w listwe i do wtryskow bo pompa bedzie tłoczyć ale regulator jak przepuszcza to zbyt małe ciśnienie paliwa bedzie i nie odpali
ja odkrecilem przwod przy regulatorze i paliwo nie leci gdy krece silnikiem wiec on trzyma ciśnienie dla PB.
zostaje jeszcze wyjąć cewke wsadzic druga świece i sprawdzic czy jest iskra, jak jest to wykrecic kilka swiec i sprawdzic czy nie sa zalane paliwem i koniec. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-19, 15:46
|
|
|
No przyczyn może być bardzo wiele nie odpalania z tego co nieraz się czyta na forum. Musisz najpierw szukać a potem dopiero wymieniać. Tak jest zawsze taniej. Ja u siebie awarię pompy zlokalizowałem dość szybko. Tylko ja miałem chyba tylko wtedy problem z odpaleniem. Nigdy więcej mnie takie niespodzianki nie spotkały w mojej ósemce. :mrgreen:
:d |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-19, 16:20
|
|
|
u mnie pompa poprostu paliła bezpiecznik, po wyjeciu pompy dalem odwrotnie + i - wypluła co miała i działa nadal, bezpiecznika juz mi nie pali. Tylko to odpalanie. Ok trzeba szukac...
Edit:
wyjąłem jeszcze raz, jeszcze raz sprawdzilem polaczenia kosza, wsadziłem, zalałem 5litrow i... odpalił, w baku mam okolo 15litrów, zostawiłem do rana i rano też odpalił.
po przekreceniu kluczyka słychać już wcześniejszy dźwięk "przelewania" zatem bedzie dobrze |
|
|
|
|
|
|
|
|