Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] Tryb awaryjny, bez konkretnej przyczyny  
Autor Wiadomość
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-24, 02:20   [D2 98 2.5TDI ] Tryb awaryjny, bez konkretnej przyczyny

Witam serdecznie. Mam problem z trybem serwisowym skrzyni a więc po odpaleniu auta samochód normalnie pracuje. Po przejechaniu powiedzmy 100m włącza się tryb serwisowy i silnik strasznie się zmula i wolne jedzie brak sił podjechania nawet pod górkę. Czasem wchodzi dobrze na obroty a czasem nie nie ma znaczenia od temp. silnika i skrzyni. Raz po zgaszeniu auta błąd znika do ponownego ruszenia pojazdem bądź zostaje. Na wstecznym auto chodzi dobrze. Czego może być to wina? Zastanawia mnie najbardziej przepływomierz? Proszę o poradę.
 
 
Grzechu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Gregor
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-02-24, 08:35   

Podłącz się do kompa i obstawiam czujnik odpowiedzialny za położenie lewarka zmiany biegów.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-02-24, 09:17   

Raczej problem po stronie skrzyni. Ale podstawą w diagnozie jest odczytanie błędów. Jeśli skrzynia przełącza się w tryb awaryjny w sterowniku jest zapisywany błąd który to spowodował.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-24, 09:29   

Demosxxxful, Stawiam na czujnik ABS ;-) Najprawdopodobniej padł , podłącz Vaga i będzie wiadomo ;-) Skrzynia wcześniej miała jakieś dziwne objawy :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-24, 09:59   

Skrzynia nie miła nigdy żadnych objawów wcześniej tak miałem lecz okazało się że była to wina przepływki wyczyściłem ją i wszystko było ok. znaczy pamiętam że zapalało się tak po odpięciu jej. błąd pokazywało nie pamiętam dokładnie jaki ale coś takiego : błąd skrzyni vp... dalej nie pamietam. dzis elektryk bedzie u mnie drugi raz. błą dało się wykasować lecz po przejechaniu kwałka wyłączał sie a potem włączał przy właćzaniu auta tez raz jest raz nie ma... zastanawia mnie przepływomierz bardziej.wycieków żadnych nie było urwał się jeden kabel z jakiegoś czujnika z lewej strony pompy wtryskowej (strona pasażera) z lewej strony kolektora ssącego. został profesjonalnie przylutowany i zrobiony.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-24, 10:13   

Demosxxxful napisał/a:
urwał się jeden kabel z jakiegoś czujnika z lewej strony pompy wtryskowej (strona pasażera) z lewej strony kolektora ssącego. został profesjonalnie przylutowany i zrobiony.


wiesz , takich rzeczy raczej nie powinno się lutować , ja mam "Profesjonalnie" przylutowane kostkę od klocków ( poprzedni właściciel miał tam klocki od BMW wstawione , tylko kostką od zużycia klocków się różniły ) teraz co jakiś czas wyskakują mi klocki , chociaż mam nowe ;-)

Ja bym wymienił ten czujnik na twoim miejscu ;-)

Ale pierw podepnij Vaga dla pewności , jak nie masz kogo to może jutro podjadę do ciebie i z czytamy błędy
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-24, 10:41   

No dzięki wielkie właśnie zastanawia mnie ten czujnik a przede wszystkim przepływka która pojadę dzis bankowo kupić bo zdaje mi się że to będzie jej wina. Dzwoniłem do elektryka po błędy które wczoraj wyskoczyły. Pokazywał błąd skrzyni - załączony tryb awaryjny. tyle pamiętał z wczoraj nie spisywał logów. Skoro błąd szło usunąć za każdym razem a po odpięciu przepływki teraz obroty chodzą w miare równo a po podłączeniu obroty wariują zdaję mi się że to będzie wina tego. Ale jeszcze się zobaczy z góry dzięki! Jak coś podeśle ci numer telefonu na pw. Pozdro
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-02-24, 14:00   

Ja też obstawiam przepływkę,jak dobrze pamiętam to w sterowniku skrzyni wyrzuciło ci pewnie jakiś błąd z obciążeniem skrzyni czy jakoś tak.
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2012-02-24, 18:38   

U mnie tak samo jak przepływka padła to i skrzynia w trybie serwisowym była i silnik chodził jak chciał i jakieś błędy sond były. Po wymianie przepływomierza wszystko gra.
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-24, 20:48   

Wsadziłem nowy przepływomierz i nic oznaczenia przepływki te same. silnik chodzi na niskich rowno jak daje gazu do 3tys. obrotów wkreca się dosyć dobrze a potem zaczyna się całkiem dusić... i nic i spadaja obroty i tak w koło. Czy ktoś wie jaka inna może być przyczyna? stało się tak raptem podczas jazdy... włączył się raptem tryb serwis.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-24, 21:10   

a adaptacje przepływomierza zrobiłeś :?: :?:
Przepływomierz o tych samych nr co twój stary :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-25, 11:05   

Przepływomierz na pewno o tych samych. na obudowie tej okrągłej napisane jest pb bf30 na mojej tak samo. Nie mam klucza do odkręcenia go z tego plastiku. Po włożeniu nowego chodzi niby troche lepiej ale i tak 3tys i koniec. Zapytam znajomego o zrobienie adaptacji. Myślałem jeszcze że może sonda lambda padła czy coś. tylko komputer błędu nie pokazuje a turbina chodzi.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-25, 23:02   

no ten model to lambdy nie ma:) Wiec chociaz to Ci odpada ...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2012-02-26, 12:08   

Witam i prawdopodobnie znalazla sie usterka. Prawdopodobnie przestawił się rozrząd a dokładnie zapłon. Wyciągnołem wczoraj całą pompe wtryskową przepłókałem ją cala ropą w środku po włożeniu przestał się dusić wchodzi na obroty lecz na biegu jałowym obroty skaczą od 700-900Rpm. Mechanik stwierdził że rozrząd błędu na skrzyni nie ma do póki nie przejade około 100m na komputerze pokazuje złe dawki nie pamiętam już dokładnie po starcie biegu jałowym powinno być chyba 2.4 czy coś takiego a ma 16-17.
Pozdirawiam.

[ Dodano: 2012-02-26, 14:20 ]
Czy ma ktoś może schemat wymiany i ustawienia rozrządu w moim audi? Audi A8 d2 1998r. 2.5Tdi quattro Silnik AKN? Podobne do tego: http://www.audiklub.org/f...hp?f=1&t=108758
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-26, 20:31   

a mam pytanie: czy gdy skrzynia wchodzi w tryb serwisowy, pojawia sie tez blad ABS albo ESP?
A wogole to jakie bledy sa w sterowniku silnika?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.