Autor |
Wiadomość |
czyznaszmnie
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 41 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:07 [D2 95 4.2PB/LPG
] Nie zrzuca biegu po hamowaniu
|
|
|
Witam,
zakupiłem ósemkę jakiś miesiąc temu, i wszystko było ok aż do wczoraj.
jadąc w trybie tiptronic'a po dość gwałtownym (ale bez przesady) hamowaniu silnik lekko przygasł, obroty spadły chyba do 200 i dopiero później wrzucił jedynkę i silnik wszedł na zwykłe obroty. Dziś sytuacja się powtórzyła, z tym, że silnikowi udało się zgasnąć ze skrzynią w trybie Drive.
Dodatkowo zapytam, czy to normalne zjawisko:
podczas przyspieszania obroty silnika wchodzą wchodzą, po czym na moment zatrzymują się w okolicy 2500 obr/min trzyma przez sekundę może dwie i bez zmiany biegu znów zaczynają rosnąć mimo że gaz jest prawie w podłodze. Tak jakby skrzynia miała jakiś międzybieg Nie jeździłem wcześniej automatem, więc może tak ma być? |
_________________ http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:13
|
|
|
Sprawdz na benzynowy czy jest tak samo może wina lpg jak Nie to szukamy dalej |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:15
|
|
|
Nie może się tak dziać,silnik powinien równo sie wkręcać i czuc można tylko ewentualną zmiane biegów przez skrzynie.Natomiast silnik w automacie powinien zgasnąć dopiero jak go wyłaczysz Masz cos uszkodzone w skrzyni i sie trza za diagnostyke brać. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:39
|
|
|
Zobacz czy na PB i LPG zachowuje się identycznie. Przydało by się odczytać błędy z silnika i skrzyni. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
czyznaszmnie
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 41 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2012-07-25, 21:16
|
|
|
ok, postaram się jutro zajrzeć w kompa, ostatnio czytałem to silnik miał chyba 5 błędów, głównie z gazu:
18010 Napięcie zasilania 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16538 Sonda lambda brak zmian napięcia (bank 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1088 Dopasowanie mieszanki 2
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Modół sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
ze skrzynią nie udało mi się połączyć.. |
_________________ http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
czyznaszmnie
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 41 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2012-07-26, 17:21
|
|
|
ładowanie jest słabe, 13,6-13,8V raz zostawiłem na światłach i niestety padł. W zasadzie akumulator jest z lutego, więc chyba nic mu nie będzie. Drugi raz padł po wizycie na myjni, gdzieś chyba coś zalało konkretnie. Mechanik znalazł wiszący sobie przewód pod samochodem, wyglądał podobno (nie ja byłem u niego tylko ojciec) na wyrwany z jakiegoś radiatora w okolicach zderzaka, jednak po przyłożeniu iskrzył więc zostawił go wisieć bez izolowania (zastanawiam się nad zmianą 'rodzinnego' mechanika) od tego czasu jest względnie ok, nie ma problemu z zapalaniem choć czasem widać że akum pełny nie był. Szczególnie kiedy radio nie jest wyłączone z guzika, tylko po stacyjce.
Wracając do skrzyni, udało się połączyć na chwilę dość długą by odczytać błędy i... jest jeden, ale chyba to właśnie będzie powód przygasania:
529 Brak informacji o obrotach
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY |
_________________ http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-07-27, 07:56
|
|
|
Taka mała uwaga ,sprawdź czy po odpaleniu silnika i podniesieniu maski nie slychac jakiś zbyt głośnych szumów ssania, sprawdź dolot od filtra, przy "lewym" powietrzu tak się dzieje |
|
|
|
|
|