Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 3.0TDI ] Dziwny dźwięk ze szkrzyni  
Autor Wiadomość
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2012-08-06, 21:35   [D3 05 3.0TDI ] Dziwny dźwięk ze szkrzyni

Witam,


Podczas dynamicznej jazdy raz na jakis czas przy automatycznej zmianie biegów jest taki chwilowy dziwny dzwięk jakby pisk przez ułamek sekundy. Zdarza się to sporadycznie lecz chciałbym usłyszeć waszą opinię co to może być . Skrzynia nie szarpie i nie sprawia żadnych kłopotów . Nic się nie dzieje ,ale może to oznaka zbliżającej się usterki stąd moje pytanie.


Pozdrawiam
 
 
arczic 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 72
Skąd: czewa - wawa
Wysłany: 2012-08-06, 22:27   

Proponuję wymienić olej w skrzyni biegów.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-08-07, 09:10   

Kolego przerabiałem temat pisku przy redukcji u siebie machatronik kończy się i tak zaczyna piszczeć , wymiana oleju nic zapewne nie pomoże :-/
_________________

 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-08-07, 09:56   

arczic napisał/a:
Proponuję wymienić olej w skrzyni biegów.


Wymiana oleju to profilaktyka, a nie naprawa.
 
 
arczic 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 72
Skąd: czewa - wawa
Wysłany: 2012-08-07, 10:21   

labas napisał/a:
arczic napisał/a:
Proponuję wymienić olej w skrzyni biegów.


Wymiana oleju to profilaktyka, a nie naprawa.


tu do konca sie nie zgodze, ja przerabialem taki temat w swoim a6c6 i wymiana w 100% pomogla...
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-08-07, 10:35   

arczic napisał/a:
labas napisał/a:
arczic napisał/a:
Proponuję wymienić olej w skrzyni biegów.


Wymiana oleju to profilaktyka, a nie naprawa.


tu do konca sie nie zgodze, ja przerabialem taki temat w swoim a6c6 i wymiana w 100% pomogla...


na piski-skrzypienie pomogła ci wymiana oleju :shock: - mi nic a nic
_________________

 
 
arczic 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 72
Skąd: czewa - wawa
Wysłany: 2012-08-07, 11:17   

dokladnie tak, byly slyszalne piski przy zmianie biegow oraz sporadyczne szarpanie... wszystko ustalo, podkreslam ze bylo to w a6
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2012-08-07, 15:42   

arczic napisał/a:
dokladnie tak, byly slyszalne piski przy zmianie biegow oraz sporadyczne szarpanie... wszystko ustalo, podkreslam ze bylo to w a6




A więc tak,

1.Jestem po wymianie oleju statycznej(http://www.loboda.pl/p3.htm) konkretnie,rzeczowo. Za 5 tys km drugie podejście ponieważ olej od nowości nie wymieniany.Dynamicznej nie robią ze względu na duże prawdopodobieństwo rozszczelnienia się skrzyni, mieli parę już takich przypadków i odradzają .

2."Pisk" podczas zmiany biegów zanikł ale mechanik mówił , ze to akurat wina sprzęgla i na tym etapie tego nie ruszać .To sporadycznie się działo.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-08-07, 16:06   

mi też każdy mówił że to sprzęgło , po wielu konsultacjach okazał się winny mechatronik , miałem jeszcze taką troszkę jak by spóznioną redukcję , najpierw pisk a potem dopiero skrzynia zrzucała bieg
_________________

 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2012-08-07, 16:24   

badyl napisał/a:
mi też każdy mówił że to sprzęgło , po wielu konsultacjach okazał się winny mechatronik , miałem jeszcze taką troszkę jak by spóznioną redukcję , najpierw pisk a potem dopiero skrzynia zrzucała bieg




U mnie to podczas zmiany na wyższy i to tylko przy konkretnym depnięciu i bardzo sporadycznie, dżwięk ledwo słyszalny także trochę inne objawy.Podpięli kompa ,pózniej jazda każdym stylem i rózne czary robił ze skrzynią czyli hamowanie ,zmiana na ręczna, itd i nic wszytsko igła. Wymienili 6 litrów
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-08-07, 17:05   

to zupełnie inne objawy u mnie było tylko na redukcji biegu na niższy
_________________

 
 
arczic 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 72
Skąd: czewa - wawa
Wysłany: 2012-08-07, 19:14   

ralf napisał/a:
badyl napisał/a:
mi też każdy mówił że to sprzęgło , po wielu konsultacjach okazał się winny mechatronik , miałem jeszcze taką troszkę jak by spóznioną redukcję , najpierw pisk a potem dopiero skrzynia zrzucała bieg




U mnie to podczas zmiany na wyższy i to tylko przy konkretnym depnięciu i bardzo sporadycznie, dżwięk ledwo słyszalny także trochę inne objawy.Podpięli kompa ,pózniej jazda każdym stylem i rózne czary robił ze skrzynią czyli hamowanie ,zmiana na ręczna, itd i nic wszytsko igła. Wymienili 6 litrów


takie właśnie objawy miałem w a6 i wymiana pomogła i z tego co wiem do dzisiaj jest ok.
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2012-08-07, 20:53   

arczic napisał/a:
ralf napisał/a:
badyl napisał/a:
mi też każdy mówił że to sprzęgło , po wielu konsultacjach okazał się winny mechatronik , miałem jeszcze taką troszkę jak by spóznioną redukcję , najpierw pisk a potem dopiero skrzynia zrzucała bieg




U mnie to podczas zmiany na wyższy i to tylko przy konkretnym depnięciu i bardzo sporadycznie, dżwięk ledwo słyszalny także trochę inne objawy.Podpięli kompa ,pózniej jazda każdym stylem i rózne czary robił ze skrzynią czyli hamowanie ,zmiana na ręczna, itd i nic wszytsko igła. Wymienili 6 litrów


takie właśnie objawy miałem w a6 i wymiana pomogła i z tego co wiem do dzisiaj jest ok.



Auto delikatnie skatowane i zero dzwieku przy zmianie na wyzszy także problem rozwiązany .....dzięki za pomoc. Za 5 tys km jeszcze jedna wymiana i mam nadzieje ,że skrzynia pożyje. Koszt jednorazowy to 1000zł filtr ,olek,wymiana przy dugiej według zaleceń schemat ten sam.


Pozdrawiam
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-11-27, 17:19   

U mnie bo wymianie oleju czasami zaczął się pojawiać taki dziwny dźwięk takie krótkie uwww przy delikatnej jeździe i przy przechodzeniu na wyższy bieg. Wcześniej tego chyba nie słyszałem.
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 18:01   

Ogród-Lca, sprawdź rolki osprzętu
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.