Autor |
Wiadomość |
gizmo07 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-09, 21:37 [D3 03
] Nie działa tryb dynamic
|
|
|
Witam!
Od pewnego czasu nie działa mi tryb dynamic, tzn. nie obniza mi auta, nie usztywnia zawiechy.
Od razu mowie ze tryb holowania i podnosnika mam OFF.
Wszystkie 4 tryby mam dostepne na ekranie. Nawet jak bedac na WYSOKIM wcisne DYNAMIC to obnizy tylko do poziomu KOMFORTU i ani milimetra nizej.
Komputer byl podlaczany, brak bledow w sterowniku zawieszenia. Jedynie mozna zaobserwowac roznice w wysokosci poszczegolnych amortyzatorow np. 19mm, 23mm, 20, 21.
Prosze o sugestie. |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2012-08-10, 13:49
|
|
|
Masz sportowe zawieszenie było takie w opcji |
|
|
|
|
|
|
|
gizmo07 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-10, 16:55
|
|
|
Nie mam raczej sportowego zawieszenia, a to ma znaczenie?
Dzialal mi dynamic a teraz nie. |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-08-11, 08:56
|
|
|
Tryb dynamic, dodatkowe 20 mm niżej, nie załączy się na postoju. Jak zaznaczych na MMI to opuszcza się w trakcie jazdy. O ile pamiętam jak jedziesz co najmniej 30 sek i powyżej 120 km/h. W instrukcji jest napisane. Tak samo lift wyłącza się automatycznie pow 40 km/h.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
gizmo07 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-11, 11:38
|
|
|
Sergiusz mylisz sie. Dynamic zalacza sie na postoju, pamietam jak mi ladnie opony rownaly sie z blotnikami;) A powyzej 120km/h DODATKOWO sie obniza o ilesc tam.
Wyciag z instrukcji:
W trybie dynamic zawieszenie obniża się o 20 mm do prześwitu 100 mm (obniża się punkt ciężkości). Zawieszenie pracuje wtedy ze zwiększoną sztywnością i twardszą charakterystyką tłumienia. Jeśli auto jedzie z prędkością ponad 120 km/h (przynajmniej przez 30 sekund), to wówczas następuje dalsze obniżenie zawieszenia o 5 mm (podnosi się z powrotem, gdy samochód przez ponad 2 minuty jedzie z prędkością mniejszą niż 70 km/h). |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-08-11, 19:57
|
|
|
No gdzieś dzwonili tylko w innym kościele. W takim razie i mi na postoju nie zawsze załącza się dynamaik. Ale nie mam błędów. Tak rzadko z tego korzystam, że nawet nie zwróciłem uwagi. Więcej z lifta i on działa.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz_21
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8-D3
Wiek: 33 Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 1 Skąd: Bystrzyca
|
Wysłany: 2013-07-21, 21:38
|
|
|
witam. Ja kupiłem auto miesiac temu i od samego początku nie mam w komputerze trybu dynamic. Wszystkie 3 inne są dostepne i auto reaguje po wybraniu każdego z nich ale dynamic jest na szaro i nie darady go w ogole włączyc.... :-/
Nie wiem być może było to w dodatkkowej opcji albo coś jest nie tak z moim zawieszeniem.
I co wy na to powiecie??
Pozdrawiam :-/ |
|
|
|
|
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-08-22, 16:12 Tryb Dynamic
|
|
|
Ja też mam dynamic na szaro ale stało mi się to po wymianie sterownika zawieszenia reszta jest i działa ale dynamic nie i nie wiem jak to zrobić żeby było tak jak poprzednio może ktoś wie o co w tym chodzi ? |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-08-22, 18:01
|
|
|
mdamian napisał/a: | wo gule ?? |
Cytat: | Nie robić byków , stawiać przecinki i kropki , używać polskich znaków !!! |
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-22, 20:35
|
|
|
mdamian, ten akurat zwrot jest dość cięzki dla googla |
|
|
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-11, 20:59 [D3 07 4.2TDI
] Nie działa tryb dynamic
|
|
|
Odgrzewam kotleta
U mnie też przestał działać tryb dynamic.
Problem zaczął się od tego, że jak kupiłem auto, to dupa stała ładne kilka cm wyżej niż przód. Nie przejmowałem się tym, bo zawieszenie działało tak jak trzeba we wszystkich 4 trybach, tyle że buda była pochylona do przodu.
Po nabyciu vaga zrobiłem kalibrację zawieszenia. Tył poszedł w dół (co prawda nie tyle ile powinien), ale dynamic przestał działać.
Mam zawieszenie sportowe PR-2MA, zakodowane na nominał czyli 0015510. Po kalibracji przód stoi idealnie (396mm od środka piasty do nadkola), ale tył nadal jest prawie 2cm za wysoko. Zamiast 378 jest 396mm (praktycznie jak w zwykłym zawiasie) i za diabła nie daje się vagiem obniżyć bardziej
Adaptacja tylnych amortyzatorów nie przyjmuje wartości większych niż 378 (w porywach do 380) - wyświetla komunikat invalid. Trzeba wklepać 378 lub mniej żeby łyknął tę wartość, pomimo że faktycznie jest 18mm więcej.
Test low level przed kalibracją przebiega bez zarzutu, buda elegancko się kładzie na kołach, po czym wraca na normal i można zaczynać procedurę.
Spotkał się ktoś z takim problemem? Będę wdzięczny za podpowiedzi |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-11, 21:03
|
|
|
A łączniki są ori? Jak tak to spróbuj ją oszukać podnośnikiem adaptując tył. Wpisz wartość, jak pojawi się INVALID to lekko ulżyj tył w górę aż pokaże się VALID i przejdź do następnego koła a potem opuść lewarek. I tak z oboma tylnymi. Ale najpierw sprawdź łączniki. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-11, 21:16
|
|
|
Łączniki wyglądają na ori. Zmierzyłem je i mają długość ok 7cm (między środkami panewek/główek).
Tak się zastanawiam, czy były różne długości dla zawieszenia zwykłego i sportowego?
Patentu z lewarkiem nie znałem, ale bardzo mi się podoba W ostateczności go wypróbuję |
|
|
|
|
|