Autor |
Wiadomość |
Adriano
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 2012-08-28, 16:06 [D3 06 4.2TDI
] Bierze wodę i dymi na biało
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Otóż mam problem ze swoim A8, 4.2 TDI DPF ROK 2006. Auto bierze wodę, i robi się spore ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym. Moje podejrzenie to albo pęknięta głownica bądź uszczelka. Czy miał ktoś może podobną przygode? Silnik po wyściu temp na okolo 50 stopni i wiecej zaczyna bardzo dymic na biało. dym wyglada jak para wodna, unosi się do góry, tak jak by silnik spalał wode.
Proszę o pomoc , pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-08-28, 16:13
|
|
|
Jak z rana odpalisz to może być para, po nagrzaniu nie ma prawa nic kopcić ani dymić.
Wygląda na uszczelkę, byłby to ewenement przy tym silniku.
A tak prywatnie to skąd jesteś? |
|
|
|
|
|
|
|
Adriano
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 2012-08-28, 16:24
|
|
|
Problem się pojawia obojętnie od pory dnia, możliwe że i wtryski są nie najlepsze ale to nie rozwiązuje problemu z ubywaniem wody. Pozdrawiam z Łapsz. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-08-28, 18:44
|
|
|
Największe prawdopodobieństwo to uszczelka pod głowicą. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-08-28, 19:07
|
|
|
a nie przegrzewa ci się fura ? czy trzyma temperaturę 90 stopni ? |
_________________
|
|
|
|
|
Adriano
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 2012-08-28, 21:47
|
|
|
Utrzymuje 90 stopni. |
|
|
|
|
|
|
|
totalnylaik
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Wowo
Jeżdzę: A8 D3 08
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Kujawy
|
Wysłany: 2012-09-11, 12:56
|
|
|
Udało się zdiagnozować problem z tym silnikiem |
|
|
|
|
Adriano
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 2012-09-11, 19:29
|
|
|
Jest w trakcie naprawy, pękła lewa głowica. Problem w tym że trzeba silnik wyciągać i robią się spore koszty. Mam własnie Dylemat czy nie lepiej kupić używaną głowice niż moją naprawiać, bo wiadomo że po spawaniu trzeba będzie planować a później nie wiadomo jak z uszczelka. Trzeba będzie pewnie dorabiać, sam nie wiem. Co doradzacie? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-11, 19:33
|
|
|
A czemu to una pękła?? No ja bym juz wymienił czapke niż ja spawał. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-09-11, 20:00
|
|
|
dokładnie ja też bym wymieniał , żadne tam spawanie - nie w aucie tej klasy , można sobie pozwolić na takie coś ale w 1.6 d w golfie 2 ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-09-11, 20:30
|
|
|
Jak to głowica pękła? Jak może pęknąć głowica w tej klasie silniku? To co ty z nim robiłeś?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
Adriano
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 2012-09-13, 17:23
|
|
|
Głowica pękła na każdym cylindrze, nie mam pojęcia co było przyczyną. W serwisie Audi powiedziano mi że przyczyną tego typu pęknięć , co nie jest rzadkie , jest to iż na autostradzie się mocno w piec ładuje i zjeżdża na stacje(przykładowo mowie) wtedy olej jest bardzo nagrzany. Gdy auto od razu gasimy(nikt nie czeka nim auto ostygnie na co potrzeba kilka dobrych minut). Przez to że olej jest nagrzany powoduje rozszczelnienia w głowicach z ALU.Temp krytyczna to 158 stopni. Tak mi wytłumaczono problem. Koszty są spore, bo samo wyciągnięcie silnika to koszt ponad 2k, uszczelki rolka i pasek (do jednej głowicy) 1100 plus oczywiście głowica. Ciekawe jest jeszcze to że 99% tego typu usterek pęka lewa głowica. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-13, 17:54
|
|
|
Lewa tzn ta od strony pasażera?? Wydaje mi się że w nich jest gorszy bilans smarowania i w D2 tez sie tam dzieją jakies nieporządane rzeczy ale nie aż tak jak u Ciebie. Moja polityka przejeta jeszcze z turbodiesli jest taka że zawsze daje silnikowi odsapnąc im mocniejsza jazda tym dłuzej. Na logike biorąc to jest wręcz konieczne i nie ważne jaki to silnik. Smiech mnie bierze jak widze autko z systemem start&stop bo to juz kompletna porazka a nie oszczędności i ekologia. |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-09-13, 18:09
|
|
|
Apophis napisał/a: | Lewa tzn ta od strony pasażera?? . |
Lewa od strony kierowcy. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-13, 18:12
|
|
|
labas napisał/a: |
Lewa od strony kierowcy. | Skoro tak to co innego w D2 ta druga czapka słabsza jakaś. |
|
|
|
|
|