Autor |
Wiadomość |
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2012-09-06, 21:22 [D2 95 4.2PB
] Kolejność zapłonu a moduły.
|
|
|
Witam. Po przekładce skrzyni długo nie pocieszyłem się sprawnym autem bo.... No właśnie , padł mi 1 z modułów objaw był taki jak można by było się spodziewać oczywiście kontrolka CAT no i inna niż zwykle praca silnika.Okazało się że na pierwszym cylindrze nie ma iskry .Świeca sprawna ,cewka też , sprawdzałem :peace: zostały moduły, oczywiście zamieniłem je , no i teraz na 2 cylindrze nie ma iskry a na 1-wszym już jest, wróciłem do pierwotnego stanu i teraz na 1-wszym znów nie ma iskry a na 2-gim jest czyli 1 z modułów . Stąd moje pytanie jaka jest kolejność zapłonu w naszych v-kach? no i który z modułów ten na górze czy ten od spodu odpowiada za 1-wszy cylinder? Krótko i na temat ;-)
Pozdrawiam Klubowiczów szeryfisch i oczywiście Szopena to dzięki ich zaangażowaniu szybko wymieniłem skrzynie . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-09-07, 09:25
|
|
|
Hej a czy mógłby ktoś konkretnie napisać jak stoje przed autem/silnikiem 4.2 ABZ od strony zderzaka - jak idą zapłony licząc od zderzaka , lewa - prawa strona ??? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-07, 10:40
|
|
|
Wszystko masz w temacie, który podałem. Cylindry 1,2,3,4 lewa strona licząc od zderzaka, cylindry 5,6,7,8 prawa strona licząc od zderzaka. Kolejność zapłonu 1-5-4-8-6-3-7-2, a moduły obsługują odpowiednio cylindry 1,4,6,7 - czarna wtyczka, 2,3,5,8 - brązowa wtyczka. Wymień ten z czarną wtyczką i powinno być dobrze. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2012-09-07, 11:11
|
|
|
Nie ma za co :)Miło było Cie poznać:) Kup jeden moduł. Jesli chcesz nowy to pasuje od 1.8 turbo zamiennik koło 130zł Bosch z 3 stówki. Używka miedzy 50zł a 100zł
Pozdrawiam |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-09-07, 12:47
|
|
|
ok , czyli rozumiem , że jeśli na Vagu, podglądając kanał 19 i 20 gdzie są po 4 banki w każdym , i widząc, że wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie ???
Czyli schemat jest taki ???
4 ------------8 ** 2--------- 8
3 ----------- 4 ** 7-----------7
2------------ 5 ** 3-----------6
1-------------1 ** 6-----------5
Cewki-Zapłony Zapłony -Cewki
_______________________ZDERZAK________________________________ |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-07, 13:13
|
|
|
Na pokrywach zaworów masz wytłoczone numery cylindrów. Pokrywają się one z okienkami w Vagu - czyli 1 cylinder - 1 okienko kanału 19, 2 - 2 okienko i tak dalej aż do 8 cylindra - 4 okienko kanału 20.
Cytat: |
wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie |
Dokładnie tak.
Kolejność zapłonów 1-5-4-8-6-3-7-2 oznacza, że w jednym cyklu pracy silnika zapłony występują fizycznie kolejno na 1 cylindrze, później 5, następnie 4 i tak dalej aż do cylindra 2, na którym iskra pojawia się ostatnia. Ma to znaczenie przy podłączaniu okablowania do silnika, jak pozamieniasz wtyczki cewek, to silnik nie będzie działał prawidłowo. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-09-07, 19:43
|
|
|
hehe lopatologicznie ale poszlo dzieki rowniez za pomoc |
_________________
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-10-24, 14:46
|
|
|
Witam pytanie odnośnie modułu - bo mi padł ten z czarnymi wtyczkami.
Sprawdzone przez podmiankę wtyczek. Nie było życia na 7 cyl a po podmiance nie ma na 8
Pytanie co kupić?
zamienniki działają? czy lepiej używka? |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-24, 19:24
|
|
|
Najlepiej to dac magikowi co go naprawi i bedzie juz wieczny ale takich to mało dziś. ja kupowałem OE uzywki i do dzis smigają(5lat) do tego jeden lezy w schowku w zapasie. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-24, 21:47
|
|
|
-pawlo111 napisał/a: |
Pytanie co kupić?
zamienniki działają? czy lepiej używka? |
Lepsza ori używka, niż nowy zamiennik.
Szukaj od A4 B5 1.8 T |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|