Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Adaptacja akumulatora  
Autor Wiadomość
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-20, 06:51   [D3 03 4.2MPI ] Adaptacja akumulatora

Mam problem z prawidłową adaptacją akumulatora.
Otrzymałem kilka kodów akumulatora niestety żaden z nich nie działa.
Otrzymuję następujące błędy:

Coding rejected
Error oE: Unknown (0x0E)

Error 31: Request out of range

Czy to może być problem ze sterownikiem ?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-09-20, 10:00   

Tak jak pisałem Ci na pw , miałem problem z akumulatorem bo bardzo szybko się rozładowywał . Nowy i stary akumulator tak samo , adaptacja nic nie dawała dalej było tak samo . Wyczytałem gdzieś w googlach że często siada moduł akumulatora i trzeba wgrać do niego w serwisie nowy soft albo zmienić na inny . Numer ten co siada jest : 4E0 915 181 a poprawiony ma numer 4E0 915 181 C . Zmieniłem na ten z literką C i na razie jest ok. Zobacz jeszcze czy klemy są dobrze dokręcone i czy przewody są dobrze zaciśnięte ten minusowy co jest dokręcony do modułu akumulatora też sprawdź czy jest dokręcony .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-20, 10:04   

Czy po wymianie modułu trzeba zdjąć Component Protection ?
Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
Jak odpalę auto wszystko jest ok.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-09-20, 10:13   

Na tym na szczęście nie ma component protection .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-09-20, 20:35   

colorado napisał/a:
Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.

mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu).
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-21, 07:21   

Niestety nie odłączałem akumulatora, ale wcześniej również miałem kłopot z kodowaniem.
W sumie to ciekawe z tym prostownikiem ... podczas aktualizacji MMI wręcz zalecają podłączenie prostownika.
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-09-21, 07:23   

tak ale o możliwości podawania stałego napięcia. (tkz podtrzymywacza) taka jest filozofia koncernu VW.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2012-09-23, 15:35   

wolek napisał/a:
colorado napisał/a:
Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.

mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu).


Kolega Wolek zwrócił uwagę na ważny i podstawowy błąd. Nie można ładować aku w aucie nie mając do tego specjalnego prostownika, bo można napsuć nie tylko układy EPC ale i inne ważne. Najlepiej wyjąć aku z auta i solidnie naładować, ewentualnie odpiąć klemy (najlepiej obie). Ponowna adaptacja po naładowaniu nie zaszkodzi.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
Ostatnio zmieniony przez pebo 2012-09-24, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-24, 14:40   

Jakie powinno być napięcie spoczynkowe akumulatora, najlepiej po nocy ?
Jakie powinno być napięcie ładowania ?

Pobór prądu spoczynkowego ok. 150 mA

Mimo nowego akumulatora oraz kilkakrotnej adaptacji nowego sterownika,
często otrzymuję komunikaty o słabym akumulatorze.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-10-24, 17:05   

colorado

Coś zżera prąd, w spoczynku powinno być ok. 5mA.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2017-02-17, 08:29   

Witam
Ma może ktoś rozpiskę krok po kroku w (języku ojczystym) ja zrobić kodowanie/adaptację akumulatora.

[ Dodano: 2017-02-17, 20:10 ]
Spoko poradziłem sobie. Zacznę od tego że padł mi akumulator wczoraj totalnie, a wcześniej rozładowywał się i co jakiś czas musiałem go podładować, pokazywał raz 60% a raz 10%.

Wyjąłem całkiem aku z auta i naładowałem na full....włożyłem dzisiaj i...

Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem że moje kodowanie akumulatora było błędne <hmm> po kupnie akumulatora robiłem kodowanie jako VARTA silver 110Ah/920A bo taki mam aku, a dzisiaj patrzę a tu całkiem inna opcja aku wybrana....i kody....więc zrobiłem ponowne kodowanie parametrami z forum tj.:

4E0915105D
0409536083
VARTA

tylko pomyliłem się <boisie> wpisując 4E0915105D i zamiast literki E wpisałem F, ale kody przeszły pomyślnie jako VARTA.
I tu pytanie czy tak może zostać??? bo za nic nie mogę tego zmienić, próbowałem.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.