Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Obroty przy zmianie poszególnych biegów  
Autor Wiadomość
lubelak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-20, 23:51   [S8 D2 98 ] Obroty przy zmianie poszególnych biegów

Witajcie Panowie. Przeszukałem dzisiaj dział żeby nie założyć niepotrzebnego wątku i niestety nic nie znalazłem. Mam takie pytanko. Moja skrzynia 5hp24 przy bardzo hmm oszczędnej jeździe zmienia z jedynki na dwójkę przy niskich obrotach (poniżej 2k) z dwójki na trójkę podobnie za to już z trójki na czwórkę dopiero przy ca 2500-2700 obr. Później czwórka i piątka normalnie przy niecałych 2k. Dodam że zmieniając tipem nie ma problemu można sobie zmienić przy 2k... Czy to normalne że na trójce tak przeciąga obroty? Samochód stał rok bez akumulatora czy skrzynia mogła się rozprogramować? Po kupnie był walnięty uszczelniacz, dolałem oleju zgodnie z procedurą z forum (vag i te sprawy) ale wydaje mi się że dosyć mało weszło oleju... Da się jakoś źle nalać oliwę?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-21, 09:58   

Skrzynia się nauczyła poprzedniego stylu jazdy i uczy się dalej , ja mam tak że jak jadę spokojnie , to biegi zmieniają się przy 1500-1700obr/min (jadąc na D najlepiej w korku) pobaw się skrzynią na Tip-Troniku , delikatnie gazu i zmieniaj biegi , potem przełącz się w tryb "D" i ruszaj spokojnie , powinno przy niskich obrotach zmieniać biegi .
Możliwe że poprzedni styl jazdy był właśnie taki , że na 1 i 2 biegu spokojnie , na 3 więcej gazu , 4 i 5 już spokojnie .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-11-21, 10:50   

Skrzynia adaptacyjna to znaczy dostosowuje zmiane biegów do aktualnego styl jazdy. Jezeli jeździmy delikatnie to biegi są zmieniane przy około 2 tys obr/min, jeżeli chcemy nagle przyśpieszyć przy wyprzedzaniu czy jakimś innym manewrze to zmiana biegów następuje przy innych parametrach a wówczas biegi są zmieniane przy innych prędkościach obrotowych silnika w zależności jak operujemy pedałem przyśpieszenia a nie tak jak niktórzy piszą że skrzynia się uczy kierowcy(czy to poprzedniego właściciela czy obecnego). To kierowca ma czuć skrzynie a nie skrzynia kierowcę, no chyba że w nowszych modelach ale w D2, bez przesady.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-21, 13:04   

jdz1, ciekawe rzeczy piszesz , ale oki .
Jak sam napisałeś :
jdz1 napisał/a:
Skrzynia adaptacyjna to znaczy dostosowuje zmiane biegów do aktualnego styl jazdy

Jeśli jedziemy spokojnie to będzie skrzynia przerzucać biegi w niskim zakresie obrotów , Jeździłeś szybciej swoim autem ?? jak hamowania z większych prędkości ?? nie zbija tobie np skrzynia do 3 biegu przy 80km/h ??
Mi tak robi , ale wystarczy przy hamowaniu przełączyć na tip i nie zmieniać biegów ( czyli wyhamuje na 4 czy 5 biegu do 40km/h i dopiero da bieg niżej ) potem rozpędzamy się znowu do 100km/h i ponowne hamowanie i skrzynia na D zapamiętała , że ostatnim razem zmieniać biegi przy minimalnych obrotach .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-21, 13:39   

Moja skrzynka sie po remoncie nauczyla i przy spokojnej jeździe bardzo nisko zmienia biegi a jak depne to ciagnie wyżej. Jest jak powinno ;)
 
 
lubelak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-21, 14:18   

mhm, czyli trochę pojeździć na tipie zmieniając wcześnie bieg i powinno być ok? Bo trochę to męczące że w zasadzie po mieście wychodzi mi że całą drogę robię na 3 biegu gdzie zmieniając tipem można spokojnie jechać na 4 a czasem i na 5 biegu... Poprzedni właściciel (chociaż nie małolat Gościo przed 60) chyba jej nie żałował gazu bo przy depnięciu np. na drugim biegu potem schodzi z obrotów dłuższą chwilę dalej na dwójce zamiast zmienić np. na 3 czy 4.

Dzięki za odp ;)
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-11-21, 15:05   

Zanim pojeździsz zapoznaj się z tym

http://www.a8team.pl/d2-9...aptacja+skrzyni
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2012-11-21, 15:19   

Moja skrzynia jest identyczna i dokładnie tak samo zmienia biegi jak Twoja
Cytat:
lubelak,
Często jeżdżę na "tipie" własnie z racji zmiany z 3 na 4, jak śmigam po mieście. Skrzynia nigdy nie nauczyła się jazdy jaką preferuję samodzielnie zmieniając biegi. W dodatku nie sądzę aby nasze skrzynie identycznie "nauczyły się" zmieniać biegi.
Krotko mówiąc tak ona działa a nie inaczej i koniec.
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-11-21, 19:23   

mdamian napisał/a:
jdz1, ciekawe rzeczy piszesz , ale oki .
Jak sam napisałeś :
jdz1 napisał/a:
Skrzynia adaptacyjna to znaczy dostosowuje zmiane biegów do aktualnego styl jazdy

Jeśli jedziemy spokojnie to będzie skrzynia przerzucać biegi w niskim zakresie obrotów , Jeździłeś szybciej swoim autem ?? jak hamowania z większych prędkości ?? nie zbija tobie np skrzynia do 3 biegu przy 80km/h ??
Mi tak robi , ale wystarczy przy hamowaniu przełączyć na tip i nie zmieniać biegów ( czyli wyhamuje na 4 czy 5 biegu do 40km/h i dopiero da bieg niżej ) potem rozpędzamy się znowu do 100km/h i ponowne hamowanie i skrzynia na D zapamiętała , że ostatnim razem zmieniać biegi przy minimalnych obrotach .


Jeźdzę autem z większymi prędkościami i zmienia mi biegi dokładnie kiedy ja chcę odpowiednio operując pedałem przyśpieszenia, chyba że kręcę silnik na maksa to wówczas zmiana biegów jest przy najwyższych dopuszczlnych obrotach. Jeśli chodzi o hamowanie silnikiem to bezwzględu czy jadę na D czy na Tiptronicu biegi są redukowane przy niskich prędkościach obrotowych silnika (około 1100 - 1200 obr/min silnika) bez względu czy jest to redukcja z 5 na 4, z 4 na 3 i tak dalej.
 
 
lubelak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-21, 20:21   

Simone331, dzięki za linka, tego nie czytałem :) . Gabriel, trochę mnie uspokoiłeś bo już się przestraszyłem że coś jest nie tak a skrzynia ma chyba dopiero 120 tysięcy przebiegu...jdz1, przy jeździe z większymi prędkościami również zmienia idealnie kiedy chcę :)
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-11-21, 20:47   

Nie ma za co. :-) A co do tego guzika od KickDown-a to też kiedyś czytałem tu na forum, że można go przekręcić i niby skrzynia inaczej będzie reagowała jak się go naciście. Nie sprawdziłem jeszcze tego organoleptycznie. Jak znajdę to wkleję linka.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-11-21, 21:21   

lubelak - mi właśnie tak samo chodzi skrzynia jak u Ciebie, ale bezpośrednio po odpaleniu jak silnik jest zimny. Nie wiem czy tak powinno być ale tak jest od kąd kupiłem to auto. Czyli przy obecnych temperaturach po dłuższym postoju jak ruszam, zmiana do 3-ki przy ok 2tys obrotów, później na 3-ce ciągnie do ok 2700 i tak jest przez pierwsze 3-4 minuty jazdy. Później już zmienia przy spokojnej jeździe przy ok 1800 obrotów każdy bieg. Nie wiem czy to wada, czy to taka właściwość tej skrzyni (5HP19), ale poza tym chodzi bez zarzutów i uznałem, że tak ma być.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-21, 21:26   

Może wina leży w oleju , może już pora na wymianę ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-11-21, 21:52   

mdamian napisał/a:
Może wina leży w oleju , może już pora na wymianę ??

Może tak... tylko u mnie po zakupie był olej spuszczony, czysty prawie jak nowy, na korku brak opiłków, a osoba od której kupiłem auto twierdziła, ze olej był wymieniany i dlatego został wlany ten sam. A olej pył spuszczony aby sprawdzić czy faktycznie była wymiana i aby zmienić uszczelniacz na korku bo lekko puszczał i jeśli było by podejrzenie że sprzedawca kłamał zrobił bym wymianę, a tak wlałem ten sam. Ale może u kolegi lubelak faktycznie olej kwalifikuje się do wymiany i dlatego cały czas tak skrzynia się zachowuje.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-11-22, 18:59   

Ja mam to samo po wymianie skrzyni 1-2-3 normalnie a 4-kę trochę przeciągnie na wyższe obroty, poprzednia skrzynia zmieniała wszystkie 4-ry biegi równo .Na TIP-ie jest tak jak ja chce .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.