Autor |
Wiadomość |
cezar
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: czarek
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 40 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2009-12-08, 00:19 [D2 preFL ALL
] quattro i jazda na jednym kole mniejszym
|
|
|
panowie mam problem. jezdzilem jakis czas na jednym mniejszym kole (felga byla oddana do spawania). po jego zalozeniu, gdy troche przycisnalem, zapalily mi kontrolki od abs i esp (w tym syg dzwiekowy). zatrzymalem sie, zgasilem auto, zapalilem i wszystko ok bylo tylko od tamtej pory czasem to sie powtarza. jezdzilem na zapasie kilka dni (moze 300 km). po wszystkim dowiedzialem sie ze jak jest quattro nalezy miec wszystkie kola jednakowej wysokosci czy jakos tak bo naped roznicowy moze pasc. nie wiem o co biega z tymi kontrolkami..
no i jeszcze jede problem sie pojawil.. przy ok 2 tys obrotow podczas dodawania gazu (na kazdym biegu brzmi tak samo, tzn wysokosc dzwieku nie jest uzalezniona od predkosci lecz od obrotow) slysze takie jakies chuczenie ktore dochodzi gdzes mniej wiecej z podlokietnika. dodam ze bylo to kolo tylnie prawe. nie wiem czy cos tam nie rozwalilem przez swoja glupote. prosze was o rady o co tu chodzi... autko mam od 2 mies i nie jestem dobrze zorientowany w temacie...
pozdrawiam
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-12-08, 00:33
|
|
|
kolego zrobiłeś najgorsze, co mogłeś dla quattro
podepnij VAGa, może sterownik ABS zapisał jakieś błędy o różnej prędkości kół.
co do huczenia to zrób test na suchym asfalcie - skręć koła na maxa i zrób kilka okrążeń, w jedną i w drugą stronę, żeby sprawdzić czy dyfer dobrze wyrównuje prędkości kół. jeżeli tak, to znaczy, że jeszcze nic poważnego nie popsułeś, jeżeli któreś z tylnych kół podskakuje, lub ślizga się, to ratunku dla dyfra raczej już nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2009-12-08, 18:04
|
|
|
dokladnie zawsze zakladaj identyczne koła . sprawdz tak jak kolega wyzej napisal. i bedziesz wiedziec wszystko.
pozdro |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-23, 07:28
|
|
|
Witam , ja mam takie objawy. Odpalam auto i ruszam ,nagle po kilku metrach skręcam na skrzyżowaniu i czuje takie uderzenie jak by w skrzyni później jest już ok, zgaszę auto i wszystko zaczyna się na nowo . Brak błędów na skrzyni |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-06-23, 09:01
|
|
|
cezar, pytanie troche poza tematem, jaki rozmiar felg masz?? Chodzi o te ze zdjęć w pierwszym poście. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-23, 11:39
|
|
|
cezar, Jesli jedno koło to mechanizm róznicowy tejże osi powinien mechaniczne wyrównac predkości obrotowe ale czujniki absu będą podawały złe dane i elektronika bedzie wariować. trza by pokasować błedy i jak kolega wyżej napisał sprawdzić na równym placu czy wszystko mechaniczne jest ok. Najbardziej zabójcze dla Q jest wsadzanie róznych felg z przodu i tyłu. rozne na jednej osi może rekompensować tylny lub przedni dyfer. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 18:16
|
|
|
Panowie, przecież to jest "odgrzewany kotlet" z 2009 roku.... a kolega cezar zaglądał tu ostatnio w styczniu 2011 :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-23, 18:31
|
|
|
Uo żesz nie spojrzałem na date No ale coż to dla potomnych bedzie(ktorzy i tak załozą nowy temat) |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 19:03
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | staram się coś wklepać w stary temat , bo zakładając nowy post też będzie problem |
Jeżeli coś ci się dzieje w tym momencie z autem to nie widzę problemu w pisaniu w starszych tematach... to działanie prawidłowe zamiast zakładać co chwila nowy temat który powiela pisane już wcześniej i zmusza innych do pisania po raz wtóry podobnych do poprzednich rad i wskazówek.
Moja uwaga nt. "odgrzewanego kotleta" była zaś skierowana do kolegów tomi5 i Apophis bo oni swoje słowa skierowali konkretnie do kolegi cezar a ten akurat, jak to wyraźnie zaznaczyłem, powyższy temat założył w roku 2009 i jego ten problem właściwie już nie dotyczy ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|