Autor |
Wiadomość |
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-02, 13:19 [D2 01 3.3TDI
] Chłodniczka oleju - wyciek płynu
|
|
|
Witam.
Panowie mam delikatny wyciek płynu chłodniczego. Po trasie ok 700km, stojąc kilka godzin, pod autem powstaje plamka o średnicy ok 15cm. Zdemontowałem dolną osłonę silnika i płyn kapie z nad obudowy wkładu filtra oleju. :-| O tyle jest to ciężkie do identyfikacji, że między szczeliną miski olejowej a obudowy filtra nie za wiele jestem w stanie dojrzeć. Czy ktoś miał podobny problem? Czy zdjęcie obudowy filtra oleju jest dużym problemem?
Proszę o pomoc, ewentualnie jakiś schemat... :-?
PS. Dodam, że kolega Simone331 wysłał mi schemat naprawy w silniku 4.2 PB lae niestety trochę się to różni :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
pawcio
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: chełm/lubelskie
|
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-03, 09:45
|
|
|
niestety jest to zupełnie co innego :-/ już silnik 4.2PB jest bardziej zbliżony, zacząłem to rozbierać, obudowa jest rozkręcona, kombinuję jak przecisnąć ją miedzy podłużnicą a miską. Masakra :cry: |
|
|
|
|
pawcio
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2013-04-03, 21:26
|
|
|
Może jakiś dokładniejszy opis tej części lub zdjęcie coś pokarze bo nie mogę sobie wyobrazić o jaką część chodzi |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-04-03, 22:21
|
|
|
Może komuś w przyszłości się przyda - schemat i instrukcja wymiany chłodniczki oleju 3.3TDI.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-04, 16:04
|
|
|
Dokładnie tak! Jestem w fazie składania, na fotkach wygląda to super prosto ale ja się męczę już trzeci dzień :mrgreen: Całe szczęście, ze mogę to zrobić u ojca w warsztacie bo jak się spytałem w serwisie bosha, który specjalizuje się w audi to powiedzieli mi 2200zł :-D Ja rozebrałem i wymieniłem uszczelkę króćca wody który kosztwał mnie... 35 groszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kończę składać, przy okazji uszczelniłem zapoconą miskę i parę innych drobiazgów. Bardzo dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-04-04, 21:42
|
|
|
Znam ten ból.. Wprawdzie u mnie tylko 8 godzin zeszło, ale też były kombinacje żeby chłodniczkę przecisnąć miedzy miską a piecykiem webasto :-/ |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
arni61
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy Wiek: 63 Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Opole/Opolskie
|
Wysłany: 2013-04-05, 06:21
|
|
|
Witam
Prawdopodobnie czeka mnie wymiana któregoś z czujników olejowych. (Na ekranie wyświetliła mi się żółta ikonka dot. oleju z napisem sensor) Na schemacie są na obudowie filtra. Pytanie, czy dostanie się do nich też wymaga tyle demontowania ? Czy jest względnie proste. Podejrzewam że to może ta od temperatury, bo ta od ciśnienia była by chyba sygnalizowana na czerwono ? Jest jeszcze jeden czujnik. Poziomu oleju, ale ten jest dobrze widoczny. W misce olejowej. |
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-05, 08:58
|
|
|
Kolego Arni61, jeśli chodzi o czujniki na obudowie wkładu filtra olejowego to demontujesz obudowie filtra powietrza od góry(jest to ładnie rozrysowane na schemacie, który wstawił kolega gtfan :-) ) i od góry masz idealny dostęp.
|
|
|
|
|
arni61
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy Wiek: 63 Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Opole/Opolskie
|
Wysłany: 2013-04-05, 10:52
|
|
|
Wielkie dzięki za zdjęcia. Faktycznie po demontażu obudowy filtra są w miarę dostępne.
Jestem już po diagnozie u mechanika. "Komputer" nie wskazał konkretnego czujnika. Za to auto nie "widzi" również otwartej maski silnika. (Pomimo sprawnego wyłącznika). Teraz są dwie możliwości: albo czujnik maski ma powiązanie z czujnikiem stanu oleju i faktycznie ten czujnik padł, albo nawaliło coś w "liczniku" który w tym wypadku należy cały wymienić.
Miał może ktoś podobny przypadek ?
Dotyczy oczywiście audi a8 3.3 tdi |
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-04, 10:39
|
|
|
Przy uszczelnianiu chłodniczki oleju polecam wymianę wszystkich możliwych oringów bo roboty jest dużo i do najłatwiejszych nie należy - demontaż chłodniczki zakończony wymianą 1 lub 2 oringów to moim zdaniem pomyłka bo cały komplet oringów kosztuje kilka razy mniej niż sama robocizna. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-05-05, 22:29
|
|
|
tylko jakie oringi?! :mrgreen: na króćcu wodnym są dwa i jeden podwójny na kanał olejowy który nie wystepuje osobno tylko z całą chłodniczką.... ;-) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-05, 22:42
|
|
|
otto napisał/a: | tylko jakie oringi?! :mrgreen: na króćcu wodnym są dwa i jeden podwójny na kanał olejowy który nie wystepuje osobno tylko z całą chłodniczką.... ;-) |
Nie chcę się wymądrzać nt. 3.3TDI ale śmiem wątpić czy nie występują osobno.... może jako zestaw naprawczy??.... ale mogę się mylić :roll:
Do S8 D2 FL tak to wygląda:
(osobiście kupowałem bez całej chłodniczki kiedy robiłem to u jednego z kolegów)
.
.
. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-05-07, 22:25
|
|
|
Tylko dlaczego mnie to nie dziwi skoro to popularny motor 4.2? 3.3 to inna bajka, zresztą ta chłodniczka co pokazujesz jest nie taka sama jak moja... :-P |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU |
|
|
|
|
|