Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Dziwne stukanie  
Autor Wiadomość
Wariat 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-04-02, 17:53   [D2 FL ALL ] Dziwne stukanie

Witam.

Panowie nie mogę poradzić sobie z diagnozą :-/ Słychać pukanie przy ruszaniu kierownicą na boki na nieodpalonym silniku. Stuki dochodzą z okolicy amortyzatora. Wahacze, drążki, łączniki - wszystko nowe. Stuki dochodzą tylko od strony kierowcy. Będę wdzięczny za pomoc!
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-04-02, 18:20   

Pewnikiem maglownica :->
_________________
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-04-02, 18:22   

Jeśli lekkie stukanie tylko na nieodpalonym to wszystko O.K. Jeśli po odpaleniu auta po podaniu ciśnienia przez pompę wspomagania nic nie stuka i nie ma luzu nie ma się czym przejmować.
 
 
Wariat 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-04-02, 18:36   

Przy odpalonym silniku jest podobnie. Najmocniej hałasuje na zimno, kiedy auto noc postoi. Jak trochę pojeżdżę hałas jest mniejszy na postoju. Przy jeździe stuka jak wpadam w dziurę i czuć to na kierze.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-04-02, 18:47   

Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-04-02, 18:56   

a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wariat 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-04-02, 18:58   

sylwekr napisał/a:
Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana.


Drążki miałem wymienione całe więc luzu tu nie będzie. Gdyby była to maglownica to chyba czułbym luz na kierownicy podczas skręcania ?
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-04-02, 20:16   

Kolego Wariat, już raz Ci to pisałem.
Pisanie na forum należy rozpocząć od tego działu:
http://www.a8team.pl/przy...-vt362,2340.htm

Pozdrawiam
Simone331
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-04-02, 20:38   

pb41ns napisał/a:
a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?

W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób.
 
 
Wariat 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-04-03, 09:05   

Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-04-07, 10:23   

sylwekr napisał/a:
pb41ns napisał/a:
a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?

W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób.

dokręciłem troche tą śróbke, i jest o niebo lepiej, auto jest bardziej czułe na ruchy kierą i prowadzi sie o wiele lepiej
 
 
otto 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Uć
Wysłany: 2013-04-10, 22:29   

Wariat napisał/a:
Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi?


nie tyle poduchy, ale może być np zatarte łożysko pod poduszką ;-) sprawdź jeszcze czy któraś sprężyna nie jest ukruszona
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-07-10, 20:21   

Witam
Mam podobny problem a mianowicie przy kręceniu kierownicą lub na zakrętach chrobocze z lewej strony tak jakby na górze amortyzatora i tu pytanie czy w naszych autkach czyli A8 D2 jest łożysko amortyzatora tzn. takie kulkowe czy baryłkowe?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.