Autor |
Wiadomość |
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-21, 19:39 [D2 96 3.7PB/LPG
] 5HP CJZ - pierwszy bieg przeciąga
|
|
|
witam.co to możne być .przy ręcznej zmianie biegów z pierwszego biegu można zmienić na drugi powyżej 2 tys.obrotow.na niższych obrotach nie chce zmienic.skrzynia chodzi elegancko.raz w automacie na pierwszym biegu zmieniła na drugi bieg powyżej 3 tys.obrotow.delikatnie dokladajac gazu.dodam ze bledow nie ma.prosze o pomoc
Zakładając nowy temat należy dodać TAGa odpowiedniego dla Twojego auta. Mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie.
Pozdrawiam
Simone331 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-21, 19:48
|
|
|
Popraw temat i uzupełnij tagi! Jaki masz model tej skrzyni to tez nie wiemy..
To wygląda na przeciąganie zmiany biegu-czy to się dzieje tylko na zimnym czy tez na ciepłym?? Czy zawsze jak zejdziesz do 1 czy tylko po restarcie auta z postoju?? Kiedy wymieniany był olej w twej skrzyni i filter?? Może byc to wina przytkanego filtra jak i zacinającej się mechatroniki wskutek np jakiegos syfu itp. |
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-21, 21:34
|
|
|
możesz spróbować wykasować pamięć skrzyni vagiem :-) Jak moja dziewczyna jeździ to skrzynia zapamiętuje jej styl jazdy i zawsze jak ja po niej wsiadam to auto jest takie ociężałe i zmienia biegi mułowato :-D |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-04-22, 08:42
|
|
|
Podobno istnieje. Trzeba vagiem wpisać odpowiedni numerek, przynajmniej w eskach pofl tak jest. Ale chyba nie warto, skrzynia mocniej dostaje. |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-22, 15:07
|
|
|
Na zimnym i ciepłym tak samo.przy zmianie ręcznej z miejsca bieg 2 wskakuje powyżej 2tys. obrotów. automat zmienia odrazu.bieg 2 tak jakby miał dwa biegi.to wszystko się dzieje przy delikatnym dokładaniu gazu.jak mocniej mu pocisnę biegi zmienia płynnie auto mam 2 miesiące. olej wymieniany wraz z filtrem 6 miesięcy temu [poprzedni właściciel tak twierdzi].podsuncie mi jakiś warsztat na śląsku co by mi to obczaili |
_________________
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-22, 19:48
|
|
|
Kolego sprawdź sobie linkę gazu, być może poprzedni urzyszkodnik sobie ją regulował nie zważając na przepustnicę (zbyt mocno napięta ) no i samą przepustnicę wraz z potencjometrem .Miałem dokładnie ten sam problem ( w poprzednim łosiem) |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-24, 14:23
|
|
|
linka luznawa.część plastikowa co linka ciągnie od gazu od góry byla wymieniana bo jest opisana farba.może kto przepustnice wymieniał.czytałem na forum o jakiejs adaptacji przepustnicy może w tym kierunku działać? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-24, 14:30
|
|
|
Adaptacje się robi w modelach poliftowych |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-24, 14:31
|
|
|
Dokładnie, idź w tym kierunku. Jeśli skrzynia ciągnie na D do przodu jak i na R do tyłu - bez gazu - nie zdarzyło ci sie żeby w niej coś walneło wraz z włączeniem trybu awaryjnego jeśli brak błędów na vaginie ,stan oleju i jakość właściwa .Pozostaje ci szukanie przyczyn w silniku ,krótko nie masz w/w problemów nie daj się namówić na "remont" skrzyni. Przy samej skrzyni w skrajnym przypadku i jest to 90% usterek naszych skrzyń , trzeba sprawdzić sterownik (takie urządzenie mechatroniczne pod miską ) i selenoidy . |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-24, 14:41
|
|
|
tak zrobie.nieraz jak mu wcisne gaz do konca to słabiej przyspisza i tak jakby skokami prayspiesza.to moja 3 a8 i skrzynia płynnie zmienia biegi.dodam ze nie mam napedu na 4 [takiej szukalem mało pali] a i skrzynia nie jest tak obciążona |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-24, 15:50
|
|
|
jeśli przyspiesza "skokami " to definitywnie TPS .Typowy objaw wadliwie dzialąjacego potencjometru przepustnicy to właśnie skokowe przyspieszenie ,szarpnięcia podczas puszczenia nogi z gazu ,trudniejsze odpalanie ciepłego silnika itp. efektem mogą być również złe wskazania pracy sond i błędy składu mieszanki oznaczone w vaginie jako sporadyczne |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-24, 19:22
|
|
|
czyli wymiana tps.na vagu wyszlo cos z sondami i czunikiem temperatury.fachman powiedzial ze to norma przy gazie.sprawdzil sondy i pracowaly dobrze.musze gdzies poszukac jakiego tpsa |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-24, 19:32
|
|
|
Zanim wydasz kasę na tps'a , sprawdź czy twój nie jest poprzestawiany ,nie pamiętam jakie wartości rezystancji powinien mieć .Być może ktoś na forum poda poprawne wartości ,nie brakuje tu łebskich gości .
Co do czujnika temperatury i sondy hmm... pozostawię to bez komentarza , a tak na marginesie sprawdź sobie czy czujnik temperatury znajdujący się w przepustnicy jest w ogóle podłączony. Różnych magików już widziałem , to w odniesieniu do twojej informacji , że przepustnica była wymieniana. |
|
|
|
|
|