Autor |
Wiadomość |
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2013-06-11, 19:33 A8 D3 4.0 TDI by Lukas134
|
|
|
Witam,
Po sprzedaży swojej poprzedniej A8 D2, którą sprzedałem prawie 2 miesiące temu: :cry:
Przyszedł czas na poszukiwania auta, bardzo mocno myślałem o MB W211 i BMW E65, ale jednak chyba za bardzo się związałem z Audi i tym forum i wybór nie mógł być inny jak D3. Tak więc poszukiwania trwały jakiś miesiąc zanim znalazłem taką jaka mnie interesuje.
Tak więc kupiłem Audi A8 4.0 TDI V8 2003r w kolorze AQUA BLUE. Czemu TDI?? Jak dla mnie benzyna sporo dosyć paliła, nie jestem takim mocnym zwolennikiem gazu i nie mówię, że jest zły, ale jak miałem wybierać LPG vs TDI wolałem TDI. Posiadam jeszcze Corvette C4 5,7 i powiem, że zalać Audi i Vette biorąc pod uwagę, że dużo jeżdżę po mieście to można naprawdę pójść z torbami :mrgreen: :mrgreen: Wiem, że ludzie różnie mówią, że 4.0 TDI to wadliwe motory itd, ale moim zdaniem mają te same wady co 3.0 TDI tak więc rozrząd i kolektory i można śmigać, nie bałem się tego jak trzeba będzie to się zrobi nie kupiłem tego auta na rok tylko jak poprzednie na dłuższy czas. Może nie jest to jakaś full wersja, ale jak dla mnie wystarczająca Bardziej patrzyłem na stan techniczny niż wyposażenia, bo praktycznie standardowe wyposażenie by mi wystarczyło
A więc do konkretów:
MARKA MODEL Audi A8 D3
SILNIK 4.0 TDI V8 BiTurbo
MOC 275KM 650 NM
SKRZYNIA TIPTRONIC 6 biegów
KOLOR AQUA BLUE (niebieski metalik wpadający w szary, a w słońcu w fiolet)
WYPOSAŻENIE tak z ciekawszych
- BIXENON
- Funkcja doświetlania zakrętów
- KEYLESS GO
- Funkcja Coming Home i Living Home
- Parktronic tył i przód
- System ONE TOUCH
- Fotele Comfort w kolorze amaretto
- Drewniana kierownica multifunkcyjna
- Pakiet LED na zewnatrz oraz wewnątrz
- Czujnik zmierzchu
- Tempomat aktywny
- Łopatki zmiany biegów przy kierownicy
- TV DVD NAVI itd
i nie wiem co jeszcze ma z niestandardowego, bo nie wiem jaki był standard, cała elektryka szyb lusterek foteli itd to chyba standard więc nie piszę
PLANY
- doprowadzić do stanu idealnego, kilka pierdół
- założenie rolet tylnych drzwi
- założenie podgrzewania foteli przód
- dzienne światła
- możliwa TV DVB-t
- możliwe dociągi drzwi
- możliwe jakiś program
ZROBIONE Z PLANÓW :-P
- filtry powietrza K&N
- aktualizacja softu do 5570
- wizualizacja graficzna parktronika
- ledowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej
- obniżone zawieszenie pneumatyczne drążkami regulacyjnymi
- dystanse poszerzające rozstaw przód 20mm + tył 25mm H&R
- ledowe postojówki na przód wraz z filtrami
- elektryczna tylna klapa
- felgi 20" ASA AR1 20x9 pomalowane i wypolerowane
- Polski Język w MMI
- dorobione ogrzewanie postojowe
A oto kilka fotek
1
2
3
4
5 tu z moim drugim wozidłem
6
I tak to mniej więcej wygląda, jak narazie po kupnie cieszę się jazdą do tej pory zrobiłem sobie:
- cały serwis klimy,
- olej zmieniłem na Valvoline 5W40 Syn Power XL3 wraz z resztą filtrów,
- ustawiłem sobie porządnie Geometrie zawieszenia,
- zamontowałem sportowe filtry powietrza K&N
7
8
A także przymierzyłem poprzednie koła z mojej D2 ASA AR1 9x20" z oponą 255/35/20, ale sam nie wiem czy dobrze wygląda:
9
10
11
Następnie w ubiegłą sobotę zająłem się listwami chromowanymi bo zaśniedziały:
12 PRZED
13 PO
A także wymieniłem tylną listwę podświetlenia tablicy rejestracyjnej gdyż aluminium zaczęło się utleniać
14
Ale listwa już kupina druga pomalowana i założona
15
No i audi już zawiozło swoje pierwsze wesele
16 :lol:
Kilka dni temu kupiłem lampę tylną bo moja była popękana od środka i bardzo raziła po oczach
17
A tu już druga lampa założona w stanie idealnym
18
Dzisiaj założyłem także ledowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej ;-)
19
A także dzisiaj byłem w odwiedzinach u FOSSA i wgrał mi najnowszego softa do MMI, a także zrobiliśmy wizualizację parktronika, trzeba było zmienić sterownika parktronika i zakodować z czym Damian poradził sobie raz dwa
20
Obniżenie Audi
21 dzisiejsze zdjęcie przed obniżeniem na dynamic
21a tu kilka zdjęć już po :mrgreen:
23
24
25
Teraz plan najbliższy to założenie elektrycznej klapy tył, dystanse przód tył oraz wypolerowania tych felg na lustro bądź założenie 20 co przymierzaliśmy na Audi FOSSA
No i to chyba na tyle mojej relacji i użytkowania przez 2 miesiące Teraz czekam na Wasze opinie
Pozdrawiam Lukas134 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-11, 19:43
|
|
|
Furka piękna :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-06-11, 19:52
|
|
|
Fajny kolorek skor i z zewnatrz tez. Szkoda ze nie 4,2tdi:p |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-11, 20:11
|
|
|
No własnie czemu nie 4,2 tdi? Wszyscy wiemy że 4.0 jest troszke silnikiem specjalnej troski. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2013-06-11, 20:23
|
|
|
Hehe, dziękuję za opinie czy ja wiem czy specjalnej troski?? taka ogólnie jest opinia może nie najlepsza, ale dla mnie ten silnik nie jest straszny, jak coś będzie trzeba wymienić to się wymieni, tak jak napisałem wady są te same co w 3,0 TDI czyli regeneracja kolektorów i wymiana rozrządu i auto znowu śmiga jak nowe Trochę forumowiczów tu ma na forum i rozmawiałem z Nimi i zdecydowałem się na ten silnik :-)
A czemu nie 4.2 TDI?? bo trzeba dołożyć ok 30 tys zł , żeby kupić ładną D3 po FL z 4,2 TDI albo więcej Następna już będzie pewnie z takim silnikiem ) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-11, 20:24
|
|
|
No gratulejszyn....
z tym 4.0TDI to mnie zaskoczyłeś... jakoś nie zakumałem w trakcie naszych rozmów że to "turbognojek" :lol:
Opcja fajna, furka ładna więc tylko bezawaryjnej jady mogę ci życzyć.... przypadłości tego silnika znasz więc wybór był świadomy a to najważniejsze ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2013-06-11, 20:29
|
|
|
FOSS, dziękuję dziękuję, mam nadzieję, że problemów będzie jak najmniej myślę, że w niedalekiej przyszłości wpadnę do Wawy i pogadamy trochę
i dokładnie tak jak mówisz Damianie wybór był jak najbardziej świadomy, nie taki, że chcę diesla to sobie kupię 4.0, tylko dużo czytałem rozmawiałem z ludźmi użytkownikami itd i zdecydowałem się na tą jednostkę opcja może nie jest jakaś FULL WERSJA, ale nie pod tym względem kupowałem auto |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-06-11, 20:43
|
|
|
Fajny środek. Coraz bardziej mi się taki podoba.
Gratulacje i wytrwałości w idealizacji auta.
A tak co do felg z D2 to jakoś nie leżą. Poszedł bym po całości w 22".
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-06-11, 21:37
|
|
|
FOSS napisał/a: | z tym 4.0TDI to mnie zaskoczyłeś... jakoś nie zakumałem w trakcie naszych rozmów że to "turbognojek" | juz cie nie lubie hehe |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-11, 22:36
|
|
|
wolek napisał/a: | FOSS napisał/a: | z tym 4.0TDI to mnie zaskoczyłeś... jakoś nie zakumałem w trakcie naszych rozmów że to "turbognojek" |
juz cie nie lubie hehe |
ej no, specjalnie wziąłem w cudzysłów i dołożyłem uśmiechniętą gębę :lol: :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-06-12, 02:48
|
|
|
Ważne ze jesteś zadowolony.
Dodam ze rozrzad kompletny należy bezwzględnie wymienić.
Bez jego wymiany strach jechać.... Co do 3.0 tdi oraz 4.2 tdi maja już zupełnie inny system zasilania wtrysku ale cena widze grała role |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-06-12, 07:07
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | może nie jest jakaś FULL WERSJA, ale nie pod tym względem kupowałem auto |
Wyposażeniem ani lakierem się nie jeździ ;-) Ładna fureczka, gratuluję nabytku. Szerokości kolego |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Nowak_zg
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: Vette
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 137 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2013-06-12, 09:08
|
|
|
fajne fotki i auto ale mnie bardziej jara twoja c4 ze wzgledu na to ze sam jestem w trakcie poszukiwan c6 ls2 lub ls7 jesli sie znajdzie w dobrych pieniadzach ladna sztuke
o obnizaniu zawieszenia chyba jest cos w wątku o mojej a8 jesli dobrze pamietam z tego co pamietam to -20 to chyba max co mozna zejsc komputerem .... potem potrzebne sa integracje mechaniczne.
co do felg asa w d3 ... moje zdanie jest na "nie" |
_________________ A4 1.9TDI 140KM 300Nm -> TT 1.8T 180Km 235Nm -> S6 C5 4.2 V8 340KM 420Nm -> S6 C6 5.2 V10 435KM 540Nm -> A8 D3 4.2 V8 334KM 430Nm ( http://www.a8team.pl/a8-d...full-vt6841.htm ) -> Corvette C6 6.0 |
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-06-12, 13:01
|
|
|
Te fele asa to :wpale: :wpale: lepsze już te słoneczka :roll:
Też chce wizualny parktronic dołożyć ;-) |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-12, 19:17
|
|
|
RafiPl napisał/a: | Też chce wizualny parktronic dołożyć ;-) |
Jak będziesz w Wawie to zapraszam.... już kilku kolegom to zmotałem :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|