|
Autor |
Wiadomość |
ktptomas
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2013-06-16, 12:45 [S8 D2 98 LPG
] Syf w zbiorniczku wyrównawczym
|
|
|
Witam,
problem zaczął się w lutym, przy okazji większych napraw zmieniałem cały płyn chłodniczy.
Przed zmianą płyny ten stary wyglądał normalnie. Po zmianie płyny od razu zauwazylem syf w zbiorniczku wyrownawczym, odrazu skojarzylem to z uszczelką.. mechanik sprawdził miernikiem CO2, po czym stwierdził że ten syf to nie olej tylko jakis stary uszczelniach wyplukalo. Od tamtego czasu progresywnie wypłukuje tą "pianę" ale wyciek płynu jest coraz więkrzy. Planuję teraz zmianę rozrządu, myślę że wyciek wody jest na pompie.
I teraz pytanie, czy jest to możliwe, że to jednak uszczelka pod głowicą i jeżdżę już z tym pół roku, czy może w jakimś innym miejscu olej może mieszać się z płynem, bo nie wydaje mi się żeby aż tyle tego uszczelniacza było w układzie. Olej jest czysty ale ubywa około 0,3 l na tys km. pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-16, 19:22
|
|
|
Jesli masz ubytek oleju na poziomie 300ml/1000km to jest bardzo dobry wynik jak na v8 Moja żłopie ze 2 razy tyle |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-16, 19:34
|
|
|
Przyczyną zabrudzenia płynu może być jeszcze chłodniczka oleju lub chłodnica. ;-) |
|
|
|
|
ktptomas
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2013-06-17, 05:25
|
|
|
dzieki za odpowiedz! ta chlodniczka oleju - rozumiem ze oleju silnikowego, to jest w chlodnicy wody? czy da sie ja zmienic w razie co bez zmiany calej chlodnicy?
Apophis, to mnie uspokoiles z tym olejem... nie wiedzialem ze ma az takie normy franca jedna.. ) |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-06-17, 10:46
|
|
|
Apophis napisał/a: | Jesli masz ubytek oleju na poziomie 300ml/1000km to jest bardzo dobry wynik jak na v8 Moja żłopie ze 2 razy tyle |
Zgubiłeś jedno zero, miało być 10 000km? :shock: |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-17, 20:27
|
|
|
Nic nie zgubiłem. V8 ma praw wychać litr na tysiąc a moja sie oscyluje w okolicy 400-600ml w zalezności od tego po jakim terenie sie jeździ(w gorach wiecej) i jak ktos jedzie czy agresywnie czy delikatnie. Mi w PL niemal nie brała oleju bo było ok 300na 1000km a w DE jak cisne na autobanach ile wlezie i miejscowośc gdzie mieszkam pagorkowata to 2xtyle bierze co w pl.
Ja miedzy wymianami dolewam kilka litrow a z tego powodu obecnie wymieniam co 15tyś bo i tak piątke wleje przez te 15tyś km. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |