Autor |
Wiadomość |
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-21, 10:55 [D2 94 4.2PB/LPG
] Zakład regeneracji zawieszenia pneumaty
|
|
|
Koledzy!
Czy ktokolwiek z Was zna i poleca zakład zajmujący się regeneracją miechów pneumatycznych do Audi A8 D2 z 1994 roku (rocznik modelowy 1995). Same siłowniki są suche, nic nie cieknie, samochód nie opada, kompresor działa normalnie, błędów brak. ALe podczas jazdy prawa strona z tyłu jest bardzo twarda i zachowuje się trochę jak "piłka". Znając ten objaw z Mercedesa 124 kombi domyślam się, że jest to objaw zużytego miecha zawieszenia pneumatycznego.
Proszę Was koledzy o pomoc w znalezieniu zakładu zajmującego się regeneracją tego typu urządzeń. Z góry uprzedzę odpowiedzi o firmach Limak z Wrocławia i Nagengast z Gdańska: pierwsza nie zajmuje się D2 (robią od D3 w górę), a druga regeneruje tylko siłowniki (bez miechów).
Oczywiście pytałem się w ASO i jak zwykle w takich przypadkach cena zwala z nóg - 8160 zł za sztukę
Chcę również podkreślić, ze chciałbym zachować oryginalną konfigurację samochodu i zmiana na zwykłe sprężyny oraz amortyzatory raczej nie wchodzi w grę.
Z góry dziękuję Kolegom za pomoc!!! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-21, 10:58
|
|
|
Przecie D2 nie miało pneumatyki tylko nivo |
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-21, 11:03
|
|
|
wyciąg z rozkodowanego VIN: Zawieszenie/amortyzacja, system
automatycznej regulacji poziomu,
zawieszenie pneumatyczne osi tylnej / DAE |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-21, 11:15
|
|
|
W D2 był system hydrauliczny, napędzany płynem układu wspomagania jak w Citroenach, a nie powietrzem jak w D3. Pytaj zakładach zajmujących się hydraulicznym zawieszeniem. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-21, 12:08
|
|
|
Panowie nie jestem pewien, czy to jest nivo, a nie pneumatyczne tak jak podaje rozkodowany nr VIN tego auta. Jak "wejdę pod samochód", zdam relację. A odnośnie zakładów regenerujących nivo: czy znacie Koledzy zakłady z których ktoś z naszych forumowiczów już korzystał i wie, że wykonują dobrą robotę oraz możecie polecić? Z góry dziękuję za odpowiedź! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-21, 12:14
|
|
|
Rzadko kto to robi bo system nieco drogawy w utrzymaniu. Masz pod maska duzy zbiorniczek na płyn wspomagania? Jak tak to masz nivo. Żadnej pneumatyki w D2 fabrycznie nie było! |
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-21, 12:25
|
|
|
Tak, pod maską patrząc od przodu pojazdu za prawym reflektorem jest duży zbiornik płynu. Na obudowie napisane jest, że to zbiornik płynu hydraulicznego. Ponawiam prośbę o polecenie zakładów zajmujących się regeneracją nivo w naszych A8 D2 przed liftem. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-21, 13:27
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | http://www.nagengast.pl/ |
jak napisałem w pierwszym poście: firma nagengast zajmuje się tylko naprawami siłowników do A8 powyżej D2: tylko D3 i D4. Chyba, że Kolega ma doświadczenie, że mu w niedawnym czasie zregenerowali takie zawieszenie do jego samochodu. Dziś dzwoniłem do tej firmy i powiedzieli mi, że do D2 nie robią już od bardzo dawna. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
smakosz000
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: częstochowa
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-22, 18:15
|
|
|
Kolego pomogłeś! W autojabłońśki regenerowałem kiedyś amortyzatory do mojego Moto Guzzi i zrobili mi tip top! Będę dzwonił do nich w poniedziałek i dowiem się gdzie zregenerują moje siłowniki i gruszki. |
|
|
|
|
|
|
|
miaziol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 67 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2016-10-23, 08:12
|
|
|
Zalukaj na fora jaguara xj40 one też były na nivo i oni tam mają obcykany temat warsztatów regenerujących. |
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-23, 20:44
|
|
|
miaziol napisał/a: | Zalukaj na fora jaguara xj40 one też były na nivo i oni tam mają obcykany temat warsztatów regenerujących. |
Panowie jest dramat na forach Jaguara... Czytając posty można odnieść wrażenie, że użytkownicy układu Nivo mają jedną radę na problemy: wywalić i wstawić zwykłe sprężyny oraz amortyzatory
A przecież Nivo jest naprawdę dobrym układem - w końcu montowany jest nie w jednym modelu samochodu, a nawet w uważanych za pancerne MB W124 (sam miałem dwa egzemplarze - jeden mam zresztą nadal. Zero problemów, a dzięki niemu nie boję się, że jeśli wsiądą na tylną kanapę 3 solidnie zbudowane osoby i do bagażnika wrzucę torby podróżne, to będę skrobał d.pą po asfalcie. Inna sprawa, że w W124 wymienne są "gruszki nivo". A w naszych A8 D2 nie za bardzo... Co nie zmienia faktu, że zregenerować się to musi dać! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-23, 20:47
|
|
|
Tak istota sprawy jest fajna ale dziś się to zastepuje np powietrzem |
|
|
|
|
|