Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 po Europie  
Autor Wiadomość
dzik 
Użytkownik


Silnik cm3: 1896
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A4 B6 Avant
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-13, 10:40   A8 po Europie

Rozpoczynam taki temat by poznać Wasze doświadczenia z podróży wakacyjnych/zimowych. Opiszcie Wasze doświadczenia z tych podróży. Czy były jakieś problemy, nieciekawe sytuacje?
Na pewno wielu z zastanawiających się nad A8 przynajmniej raz do roku podróżuje z rodzinką choćby do Chorwacji, tak jak ja z żonką. Pytanie czy np A8 4.2 w gazie sprawdzi się na takowych wojażach, czy tradycyjnie jak co roku trzeba będzie jechać sprawdzonym 1.9 tdi?
Proszę Panowie o Wasze doświadczenia z podróży.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-13, 10:49   

w czym by to tdi nie było wolałbym jechać swoją A8ką
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-13, 10:54   

Kolego nie wiem czy w Chorwacji masz GAZ do samochodów jak tak to miłej podróży , tylko nie przesadź z prędkością , Jadąc 8 w taką podróż na 100% nie będziesz zmęczony tak bardzo jak byś jechał A4 , A8 jest dużo bardziej komfortowy , ostatnio jechałem A4 B5 1.9 TDI , może i te silniki nic nie palą w trasie ale ten silnik nie ma za dużo elastyczności :-/
Temu z czystym sumieniem polecam A8 .
Jadąc moją 8 do łodzi i z powrotem , zero zmęczenia jazdą .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
dzik 
Użytkownik


Silnik cm3: 1896
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A4 B6 Avant
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-13, 10:59   

mdamian napisał/a:
Kolego nie wiem czy w Chorwacji masz GAZ do samochodów jak tak to miłej podróży , tylko nie przesadź z prędkością , Jadąc 8 w taką podróż na 100% nie będziesz zmęczony tak bardzo jak byś jechał A4 , A8 jest dużo bardziej komfortowy , ostatnio jechałem A4 B5 1.9 TDI , może i te silniki nic nie palą w trasie ale ten silnik nie ma za dużo elastyczności :-/
Temu z czystym sumieniem polecam A8 .
Jadąc moją 8 do łodzi i z powrotem , zero zmęczenia jazdą .




gaz w Chorwacji jest tak samo popularny jak w PL.
Rok temu byłem paskiem 130ps tdi, w tym roku będzie najpewniej A4 1.9 tdi 165ps po programie.

Domyślam się że A8 jest o niebo lepiej wykonane i wyciszone, choć porównując A4 B5 do B6 to różnica jest kolosalna, zwróć uwagę chociażby na obecność 6 biegu. 150 jazda i może około 2750 obrotów na budziku - nie jest źle.

Poszukuje jednak opinii ludków którzy takie podróże mają za sobą.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-13, 11:16   

dzik napisał/a:
150 jazda i może około 2750 obrotów na budziku

Kolego przy 4.2 masz takie same obroty a uwierz mi że jadąc 8 nie przekraczając 130KM/h ten silnik nie powinien spalić tobie więcej jak 13L/LPG , to wychodzi jakieś 37zł/100KM
A4 paląc jakieś 5L/100 to wyjdzie jakieś 24zł/100KM , niby oszczędniej , ale ja i tak bym został przy 8 , jak jesteś pewien tego samochodu to nie zostaje nic jak tylko życzyć miłej podróży .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2011-02-13, 15:28   

Ja regularnie jeżdżę między Reading/UK a Radomiem/Polska :mrgreen:
Na pewno na taka trasę nie zmieniłbym A8 n A4. A8 pożera kilometry błyskawicznie, a przy tym jest cicho i wygodnie. Zawieszenie się utwardza przy większych prędkościach i auto prowadzi się pewnie przy każdej prędkości.
Na tej trasie z gazem nie ma problemu, trzeba tylko pamiętać, że potrzebne są 3 różne końcówki do tankowania.
Byłem też w Słowenii i przy jeździe po górach przez Austrię moc V8 się przydaje. Na wąskich serpentynach zawieszenie przestawiałem na dynamic.....
W Czechach gaz jest popularny, w Austrii brak, na Słowenii można zatankować, ale trzeba poszukać stacji, dobrze namierzyć je przed wyjazdem.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-13, 20:02   

mdamian napisał/a:
dzik napisał/a:
150 jazda i może około 2750 obrotów na budziku

Kolego przy 4.2 masz takie same obroty a uwierz mi że jadąc 8 nie przekraczając 130KM/h ten silnik nie powinien spalić tobie więcej jak 13L/LPG


latem 2 osoby + dzieciak + bagaże w trasie przejechanej spokojnie (max 110-120)bo padało sporo i miałem problem z jedną oponą średnia 12,21

jak trzeba było wyprzedzać to wyprzedzałem nie był to zupełny emeryt
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-02-13, 20:52   

Kolega jechał do Chorwacji 4 osoby, pełny bagażnik + duża przyczepka zakryta a na niej motor, duży ponton z silnikiem spalinowym, wędki i cała reszta tego bałaganu. Mówił, że jak było gdzie to i 140 - 160 km/h jechał, a spalanie z całej podróży wyniosło 24 l LPG :-P
 
 
dzik 
Użytkownik


Silnik cm3: 1896
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A4 B6 Avant
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-13, 23:19   

to już są jakieś informacje. Dieselek 1.9tdi załadowany po dach z 4 osobami na pokładzie i średnią prędkością około 120-130kmh spali około 6,5 do 7 litrów. Zakładając zatem że w podobnych warunkach 4.2 q spali 15literków autoplinu wyjdą to chyba zbliżone wartości. Wtedy jedynie zasięg diesla niszczy (minimum 1000km) gdy A8 ze zbiornikiem w kole pewnie nie więcej niż 350km.
Ktoś robi takie trasy wakacyjne/lub podobne D3 po lifcie 335ps z LPG?
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-02-13, 23:31   

jeśli umiesz jeździć 130 konnym dieslem, chcesz teraz wygodniejsze autko a przy tym oszczędne to proponuję zrobić to co ja miałem A8 2.8 193KM + LPG 120L to taką Austrię to można tam i z powrotem wzdłuż przelecieć bez tankowania, do zwiedzania Chorwacji i innych wakacyjnych zakątków Europy taka kombinacja jest idealna bo mieści się w 10L ale gazu :-D
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Rafelek 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-02-13, 23:33   

W ubiegłym roku byłem swoją ex D3 w Chorawcji. Spalanie 13-14 LPG. Z tankowaniem żadnego problemu,nawet w Austrii znalazłem po trasie dwie stacje LPG. Powrót zrobiliśmy przez Niemcy żeby zobaczyć muzeum Audi.Taka trasa to czysta przyjemność jazdy tym autem,zero zmęczenia.
 
 
dzik 
Użytkownik


Silnik cm3: 1896
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A4 B6 Avant
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-14, 00:48   

colln napisał/a:
jeśli umiesz jeździć 130 konnym dieslem, chcesz teraz wygodniejsze autko a przy tym oszczędne to proponuję zrobić to co ja miałem A8 2.8 193KM + LPG 120L to taką Austrię to można tam i z powrotem wzdłuż przelecieć bez tankowania, do zwiedzania Chorwacji i innych wakacyjnych zakątków Europy taka kombinacja jest idealna bo mieści się w 10L ale gazu :-D



193 konie to zdecydowanie za mało jak na takie autko.
Rozważam 4.2 q w D2 lub to samo w D3, chodzi mi po głowie jeszcze 535d w E60.
chciałbym mieć te pi razy oko 300ps i automacik i będzie miód. A4 zostnie dla żony.
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2011-02-14, 14:46   

dzik napisał/a:
Wtedy jedynie zasięg diesla niszczy (minimum 1000km) gdy A8 ze zbiornikiem w kole pewnie nie więcej niż 350km.
Ktoś robi takie trasy wakacyjne/lub podobne D3 po lifcie 335ps z LPG?


ja użytkuję właśnie D3 z tym motorem, do butli wlewam do 80l i w trasie jadąc z prędkościami 120-140km/h (takie opisujecie wyżej) potrafię na tym zrobić 500km. Średnie spalanie wychodzi mi 17,50l LPG, z tym, że jest tu spory udział jazdy po mieście.
Dziś tankowałem 79l po przejechaniu 325mil, jakieś 70% na autostradzie z różnymi prędkościami. Więc wychodzi 15l LPG, a gdyby była tylko trasa to pewnie wyszłoby z 13l/100km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.