Autor |
Wiadomość |
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
Wysłany: 2010-12-23, 10:59 Jazda automatem zimą - porady, fakty, mity
|
|
|
Witam! Przeszukałem całe forum i nie ma takiego wątku, który zakładam Sam jeżdżę automatem od 3 lat i chciałbym się dowiedzieć jak to robić zimą. Z tego co mówią znajomi to najlepiej zawsze odpalić furkę i poczekać aż olej w ASB się nagrzeje no i pod czas ślizgawizyc jechać na zblokowanym biegu 1 lub 2.
Jakie są Wasze opinie, doświadczenie a może i jakieś ciekawe przygody związane z użytkowaniem ASB w okresie zimowym Pozdrawiam! |
_________________ = Audi A4 B5, BMW E38 =
http://www.myspace.com/djbinek/
http://www.chomikuj.pl/djbinek/
|
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-12-23, 11:06
|
|
|
To moja druga zima z automatem i szczerze mówiąc nie widzę większej różnicy w stosunku do warunków letnich. Na śliskim nic nie głupieje, rusza normalnie aż miło. Jeśli mam w planach jakieś quattro-ekscesy przełączam na Tiptronik i tyle.
ZTCW faktycznie do jakiś upalań na placyku (czego nie stosuję) powinno się zblokować skrzynię na 1 lub 2 |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
|
|
|
Iceman
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: Pyton W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 88 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2010-12-23, 11:23
|
|
|
Ja też nie zauważyłem żadnych zmian, a automatami jeżdżę od 7 lat. Do upalania nie bardzo się audi nadaje (ale to moje zdanie) lepsze coś tylnonapędowego. ;-) |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Iceman
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: Pyton W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 88 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2010-12-23, 13:56
|
|
|
mdamian napisał/a: | No i samochodem tylko napędowym nie ma takiej frajdy jak Quattro |
No tu bym się nie zgodził zależy jakim. ;-) |
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-12-27, 16:42
|
|
|
djbinek napisał/a: | A jak to jest z tym płynem w skrzyni? Niby trzeba odczekać żeby się zagrzał... ile trzeba czekać i gdzie sprawdzić temperaturę? |
W mojej kofanej d2 zawsze po odpaleniu zima czekam okolo 10 min i tak nic nie pokazuje ze sie rozgrzala ale warto i ta nalecialosc zostala zawieta z mojej Bmw 735 dla mojej nowej d3.Moim zdaniem lepiej jest jak zima auto troszke pochodzi stojac,co za tym idzie po ruszeniu to np mniejsze spalanie benzyny i dziwnie skad odmulenie.Jak u ludzi ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-12-28, 13:02
|
|
|
z tym czekaniem w zimę był już temat :mrgreen: jedni za jedni przeciw.
Ja też czekam chwilę żeby pochodził przed garażem. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-12-28, 20:57
|
|
|
ja mam system taki: odpalam, wyjeżdżam z garażu od razu , auto chodzi przed garażem a ja mam czas na odśnieżanie ;-) jak nie ma śniegu to wszystko robię powoli (długo garaż zamykam :lol: ) |
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-12-29, 12:30
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | ja mam system taki: odpalam, wyjeżdżam z garażu od razu , auto chodzi przed garażem a ja mam czas na odśnieżanie ;-) jak nie ma śniegu to wszystko robię powoli (długo garaż zamykam :lol: ) |
U mnie na osiedlu ukradli w ten sposób dwa Passaty: sąsiadka wyjechała, poszła zamknąć garaż i tylko pisk opon i nie ma auta! |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-29, 12:33
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | ja mam system taki: odpalam, wyjeżdżam z garażu od razu , auto chodzi przed garażem a ja mam czas na odśnieżanie ;-) jak nie ma śniegu to wszystko robię powoli (długo garaż zamykam :lol: ) |
masz garaż bez dachu? :mrgreen:
z tym czekaniem to lekka przesada kazdy robi co chce z własnym autem
ale wiele osób w tym ja wyznaje pogląd że jedziemy od razy tylko spokojnie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
slavoxford
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic/ ręczna
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: audi a8/s8
Wiek: 47 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 29 Skąd: oxford/bielsko-biała
|
Wysłany: 2011-01-01, 15:22
|
|
|
:idea: Temperatura skrzyni automatycznej, im niższa tym lepiej, ale silnik dobrze jak ma minutkę czy dwie żeby choć trochę zassał olej do wałków, diesel ze względu na ciśnienie robocze i turbo najlepiej jak ma 90 stopni przed zabawą na śliskim. Benzyna po 99r ma do dmuch elek do filtra powietrza i grzeje się błyskawicznie. Układ quattro nie wszyscy wiedzą= ma układy torksena(oś tył oś przód) zobaczcie na youtube zasadę działania b.pouczające, w skrócie obojętnie które koło ma lżej kręcą się wszystkie jednakowo, jedyne o co zadbajcie to jak macie napędzaną jedną oś np 2,5tdi/2,8v6 jak się zakopiecie i trzeba wajchlować R/D/R/D.... to po 3-4 min dajcie mu odsapnąć na minutkę dwie, i na opcji 1-2 tip lub block,faktycznie z jakichś powodów łatwiej się wygrzebać, miałem tak w A6, w A8/S8 nawet na lodzie ciężko się zagrzebać, ale na letnich zatrzymać :-D
Skrzynia grzeje się wraz z silnikiem (chłodnica oleju skrzyni jest w chłodnicy płynu ) |
_________________ wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak.... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-02, 11:56
|
|
|
slavoxford napisał/a: | Układ quattro nie wszyscy wiedzą= ma układy torksena(oś tył oś przód) zobaczcie na youtube zasadę działania b.pouczające, w skrócie obojętnie które koło ma lżej kręcą się wszystkie jednakowo |
musisz sporo doczytać o torsenie i o quattro |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|