Autor |
Wiadomość |
NATANIEL
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: GA / czasem SBI
|
Wysłany: 2010-06-28, 19:04
|
|
|
FOSS - już sprostowałem (zmiana treści posta powyżej). Jak widzę zdążyłeś przeczytać go jeszcze przed zmianą :-) Jeśli jednak temat Cię interesuje (a Ciebie w sumie może, bo toczyłeś boje z administracją :-) ), podysłam link do mojego posta http://www.a8team.pl/topics2/84,15.htm ;-) |
_________________ "Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...) |
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-06-28, 20:12
|
|
|
FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu...
greg26 no tu trzeba przyznać że 2.8 w A8 ma duży potencjał powyżej właśnie tak 150km/h, może i nie zbyt bezpieczne no ale.... Nie będę sie sprzeczał bo 2.8 to żaden szatan i dlatego też teraz celował bym w 4.2 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-06-28, 20:38
|
|
|
raptor90 napisał/a: | FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu... |
wiem, wiem, przecież nigdzie nie pisałem że ktoś się myli...
po prostu opisałem jaka jest waga mojego auta a przy okazji jak ma się S8 D2 w automacie do S6 C4 w manualu.
Poza tym wciąż mnie zastanawia gdzie Niemcy w fabryce urwali z eSy jakieś 80kg bo moje A8/S8 mają porównywalne wyposażenie (oprócz tego haka w eSce który zdemontowałem) a różnica wagi na korzyść S8 wydaje się całkiem spora :shock: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-29, 04:40
|
|
|
FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-06-29, 09:55
|
|
|
klon_84 napisał/a: | FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol: |
Nie, no po co miałbym ważyć...
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-29, 11:32
|
|
|
FOSS napisał/a: | klon_84 napisał/a: | FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol: |
Nie, no po co miałbym ważyć...
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-) |
to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-06-29, 15:21
|
|
|
klon_84 napisał/a: | to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-) |
Z własnego doświadczenia sądzę (przez moje ręce przeszła już cała sterta homologacji od nowych aut różnych marek) że dane tam podane są zbliżone do realnych...
często waga teroertycznie takich samych aut w dokumentach jest inna ponieważ auta różnią się wyposażeniem.
W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-06-29, 15:40
|
|
|
ja u znajomego na wadze dla pojazdów (rolnikiem jest, to ma :-)) zważyłem pewnego razu swoje A8 i wyszło 1902kg (chyba max wyposażenie jakie można przed liftem mieć, instalacja LPG i paliwa w obu około 3/4, bez kierowcy, bez koła zapasowego). |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-06-29, 20:37
|
|
|
FOSS napisał/a: |
W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u. |
To samo jest w przypadku osobówek- niektórych modeli z homologacją nie można np zamówić z automatem czy instalacją multimedialną, bo to zwiększa wagę auta i przestaje ono spełniać wymagania dotyczące "ciężarówek"
A jak tak sobie czytam te farmazony o objeżdżaniu RS6, EvoX i innych, to w połączeniu z pewną legendarną S8 o mocy ponad 400 km (osiągniętej CZIPEM) przez właściciela nie posiadającego skanera, to już wiem dlaczego na AKP z taką przyjemnością w podobnym wątku opisuję jak to ja zostałem "objechany" :lol: :lol: :lol: |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
NATANIEL
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: GA / czasem SBI
|
Wysłany: 2010-06-30, 21:34
|
|
|
Niektórym poklask potrzebny jest tak bardzo, że nie dostrzegają utraty realności swych opowieści z palca wyssanych... :-P
Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-) |
_________________ "Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-07-01, 00:50
|
|
|
NATANIEL napisał/a: | Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-) |
Już kiedyś pisałem co o tym sądzę...
:arrow: delikatnie
teoretycznie dużą część silników wolnnossących bez żadnych szkód dla silnika, skrzyni biegów oraz napędów można spokojnie podkręcić o jakieś 15% (granica w pełni bezpieczna)...
modyfikacje obejmują najczęściej układ dolotowy, układ wydechowy, wałki rozrządu oraz oczywiście nowy program który to wszystko zestroi...
i tak ze zwykłego A8 4.2V8 310KM możnaby zrobić jakieś prawie 360KM czyli tak jak eSa...
ale patrząc dalej w przypadku eSy to już chyba nie jest takie proste gdyż silnik ten to przecież stosowana w wielu modelach Audi bazowe 4.2V8 tylko że już w najmocniejszym wydaniu wolnossącym więc podejrzewam że to co można było prostą metodą zmodyfikować zostało już zmodyfikowane...
i chociaż firmy takie jak MTM lub ABT proponują dalsze modyfikacje silnika eSy to jeżeli wczytamy się w ofertę to okaże się że przyrost mocy jest niewielki tak samo jak przyrost momentu a jednym z elementów jest przesunięcie granicy prędkości maksymalnej (co zdolnym VAG'iniarzom także udaje się bez problemu).
:arrow: agresywnie
przyjmując wersję hardcore też chyba dosyć łatwo odpowiedzieć na Twoje pytanie... wystarczy spojrzeć na inne modele aut z tym samym bazowym 4.2V8 np. model RS6...
bi-turbo w tym silniku czyni cuda i chociaż fabryczne RS6 C5 miało 450KM to pojawiła się też wersja RS6 Plus z mocą zdajesię 480KM oraz auta "dłubane" przez ABT i MTM z mocami 508 czy 520KM a przecież to wciąż modyfikacje na które dostaje się certyfikat i gwarancję czyli to wciąż jest całkiem bezpieczna granica...
ale idąc na całość podejrzewam, że można z tego "wystrugać" spokojnie jakieś 600KM tylko trzeba zadać sobie pytanie... jak długo to jeszcze pojeździ :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
jajopn
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-07-01, 09:29
|
|
|
FOSS napisał/a: | NATANIEL napisał/a: | FOSS napisał/a: | Jak trafi mi się jakiś większy grosz to już mam wstępny projekt przeróbki S8... |
Uchylisz rąbka tajemnicy? ;-) |
Apropos A8/S8 vs....
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili...
nie był to żaden konkretny wyścig (wolne przejazdy) tylko tak dla zabawy a ja oczywiście wystartowałem tak jak przyjechałem czyli ze wszystkimi gratami na pokładzie...
stanąłem na kresce razem z kolegą z AKP - on S6 C4 Avant bez żadnych udziwnień ale... w manualu...
za pierwszym razem baaaardzo spóźniłem start i złoił mi skórę niesamowicie ale to było bez pomiaru czasu :evil:
za drugim razem wystartowałem lepiej ale i tak z miejsca mi uciekł :-?
"wiatr w żagle" złapałem po jakichś 200m kiedy on był już przede mną o całą długość samochodu... 400m minęliśmy prawie łeb w łeb (o ile dobrze pamiętam on z czasem 18,37sek a ja niestety 18,70sek) ale że wcześniej umówiliśmy się, że tym razem ciągniemy z pedałem w podłodze do końca pasa startowego (lotnisko), więc już po chwili byłem z przodu a chwilę później Roberto widział już tylko moje oddalające się światła :lol:
Po tym małym wyścigu mam spory niedosyt... na samym starcie od tej niezbyt już młodej C4 dostałem w tyłek :diabel:
Teraz jestem bardzo ciekaw jak S8 jeździ w manualu :shock:
Chciałbym się takim przejechać ale niezależnie od efektu na stałe na manuala nie mam najmniejszego zamiaru się przesiadać :-P
greg26 napisał/a: | (...) Z tym łykaniem to nie jest tak jak piszesz.
(...) Byle golf czy jakaś astra ... |
Byle Golf z podkręconym TDI niestety...
na 1/4 mili Golfy I i II robiły czasy 13sek. :!: |
FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003 |
|
|
|
|
|
|
|
NATANIEL
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: GA / czasem SBI
|
Wysłany: 2010-07-01, 10:41
|
|
|
Hmm... może parę koni zaspało w S-ce kolegi FOSS'a albo nie był w tym dniu w formie i RT miał na poziomie 3 sek. ;-) W końcu każdy miewa gorszy dzień! :-P
Ps. Wyjaśniam, że to tylko niewinny żart! ;-) |
_________________ "Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-07-02, 18:41
|
|
|
jajopn napisał/a: | FOSS napisał/a: |
Apropos A8/S8 vs....
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili... |
FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003 |
No patrz, cholera... nie wiem.
Za pierwszym razem to tak zaspałem że jak ruszyłem to on był już dwie długości samochodu przede mną :-?
Przy drugim przejeździe wystartowałem niby lepiej ale i tak opóźnienie na starcie miałem 0,5sek...
zresztą do dzisiaj nie jestem pewien czy te nasze czasy to były wreszcie 18-stki czy też jednak 16-stki... zadzwonię później do Roberta i podpytam czy on pamięta.
A tak wogóle to nie mam pojęcia - trochę mnie to zirytowało...
ta skrzynia sportowa wydaje mi się grzeczniejsza niż ten zwykły Tip który mam w A8 :shock:
Chyba w następnym tygodniu poszukam sobie jakiejś hamowni 4x4 - może rzeczywiście część moich koni poszła w las :shock: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-07-02, 19:35
|
|
|
Foss, czy to opóźnienie o którym piszesz nie wynika przypadkiem z tego, że automat ma taką urodę? Pytam z ciekawości, bo automatem nigdy nie jeździłem, poza jakąś tam jazdą próbną, ale z tego co pamiętam, to bardzo denerwowała mnie właśnie minimalnie (ale jednak) opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu. |
|
|
|
|
|