Autor |
Wiadomość |
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-20, 00:34 [D2 98 2.5TDI
] turbodziura
|
|
|
Jeżdżę dieslem a8 2,5 TDI quattro ponad dwa lata. Zawsze nie byłem zachwycony przyśpieszaniem, szczególnie w trybie automat. Na trasie z regóły wyprzedzam przechodząc na tryb "manual".
Teraz wracając z urlopu wyadawało mi się, że turbodziura jest większa-dłuższa, a i przejście na tzw manual też nie wiele poprawia. Jadąc na urlop chyba tego nie bylo. Jedno co się stało co moim zdaniem mogło mieć wpływ to tankowanie na Orlenie. Ale, za nim zacznę całą zabawę z szukaniem przyczyn, proszę o radę, czy można u mechanika /na komputerze/ sprawdzić turbinę metodą odczytu błędów lub oględzin /np szczelności rurek/.
Rycho |
_________________ RA |
|
|
|
|
|
|
|
MaKs10
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-08-20, 01:04
|
|
|
Sprawdź przepływke kolego
Ja nie narzekam ale u mnie Manual siedzi
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-20, 20:12
|
|
|
wskazany komputer i wszystko bedzie jasne. Dodatkowo mozna go zchipowac i bedzie mial pod 200KM. Wtedy idzie duzo lepiej... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-20, 22:20
|
|
|
jasne, dlatego swojego nie ruszaj. Chipowanie zazwyczaj nie zabija silnika, tylko uzyszkodnik auta. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
MaKs10
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-08-21, 02:34
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | jasne, dlatego swojego nie ruszaj. Chipowanie zazwyczaj nie zabija silnika, tylko uzyszkodnik auta. |
w 100% się z Tobą zgodzę kolego tez latam z chipowanym na około 200km zrobiłem około 75 tys. po chipie nie wiem jeszcze ile przed było zrobione bo już takie kupiłem oczywiście te 200 oceniam na oko kolega miał a8 2.5TDI z hamownia na 200 parę kucyków i zawsze baty łapał na kresce nieduże ale łapał
ii muszę przyznać ze nic się nie dzieje a takie e39 3.0D już nie raz się przejechały w co ludzie nie wierzą a spalanie w granicach 7 litrów na trasie tez robi swoje ale co tu duzo mowic 4.2 to 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-08-21, 13:01
|
|
|
MaKs10 napisał/a: | tez latam z chipowanym na około 200km |
jaki masz silnik? AFB czy AKE?
jeżeli masz AFB to więcej niz 180KM nie ukręcisz na tym silniku, wydajnosc układu paliwowego i turbiny konczą sie na 180KM
z AKE mozna zrobić 200KM ale to już max zachowując rozsądny poziom dymienia... |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-21, 13:22
|
|
|
Dięki za wszystkie opinie. Zacznę od diagnozy na komputerze tak jak sugeruje szeryfisch. Może coś pokaże. Tak generalnie , to chodzi mi, że ta dziura pogorszyla /zwiększyła/ się ostatnimi czasy tzn. na przestrzeni jakieś ostatnie 1000 km. W tym czasie było to być może feralne tankowanie pełnego zbiornika. 1/3 ekodiesel, 2/3 verwa z Orlenu. A może tu jest pies pogrzebany?
pozdrawiam.
Rycho124 |
_________________ RA |
|
|
|
|
MaKs10
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-08-21, 17:00
|
|
|
Bodajże AFB no to nie wiem mówię tylko jak sprawa wygląda plus ta kreska z kolegą który miał wykres a kolega z Jawora widzę to rzut beretem |
|
|
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-08-21, 17:40
|
|
|
MaKs10 napisał/a: | Bodajże AFB no to nie wiem mówię tylko jak sprawa wygląda plus ta kreska z kolegą który miał wykres a kolega z Jawora widzę to rzut beretem |
zalezy kto Twojemu koledze pisał soft i na jakiej hamowni to było hamowane ;-)
miałem jakis czas temu A8 2.5 TDI AFB, soft robiony przez Patryka z Compsportu - wynik 180KM i 420Nm ... i niestety jest to max dla tego silnika :-(
ano jestem z Jawora, jak dobrze rzucisz beretem to pewnie doleci :mrgreen: |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
MaKs10
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-08-21, 22:52
|
|
|
Aaa tego nie pamiętam
420NM to i tak nie jest źle
Dobra nie robimy OFF-topa |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2011-08-22, 08:00
|
|
|
Przepływka na kompie nie wyjdzie,trzeba by było pomierzyć wartości przepływu powietrza..
U mnie była podobna sytuacja,przepływkę przemyłem(tylko delikatnie z tym jak z jajkiem) ,wyczyściłem zawory podciśnienia N72 i N12 i hula jak szalony ;-)
Na początek zobacz czy sztanga podciśnienia się nie przycina,zdejmij z niej wężyk i załóż na pracującym silniku i będziesz widział.Ona otwiera łopatki zmiennej geometrii turbiny,a po naszemu -daje kopa.Zobacz też czy w wężyku jest ciśnienie-powinno ssać dosyć mocno..Mogły się też zapiec kierownice w turbinie,ale to bym obstawiał na końcu..W naszych silnikach turbina działa na dwa razy i czym gorzej się otwierają łopatki tym większy efekt turbodziury. |
_________________
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-22, 21:13
|
|
|
przeplywka na kompie wyjdzie. To ze bledu nie wywali to inna rzecz, robisz odczyt wartosci rzeczywistych i masz czarne na bialym... Sztange tez lepiej sprawdzic vaginą |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
|