Autor |
Wiadomość |
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-07-08, 22:04 [D2 97 2.5TDI
] Problem z grzaniem świec;/
|
|
|
Witam, mam problem z odpalaniem rano. Kiedy przekręcę stacyjkę to rozrusznik kręci z 5 sek zanim odpali.Myślę że to grzanie świec bo przekonałem się zimą;/ musiałem ratować się kokpitem;p problem latem jest za pierwszym odpaleniem rano później już git.Ale zimą to jest kicha;/ ma ktoś może jakieś pomysły co to może być? Znajomy elektryk polecił mi wymianę sterownika od silnika ale to chyba nie wypał;/ proszę o pomoc:) bo za 4 miesiące będzie już zimno:p |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2011-07-08, 22:08
|
|
|
Kolego miałem tak samo, wymieniłem wszystkie świece i jest wszystko ok. Pozdrawiam
P.S Nie chce wprowadzić cię w błąd, nie wiem co jest problemem u Ciebie ale u mnie zadziałało, wydaje mi się że u Ciebie też zadziała |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-07-08, 22:39
|
|
|
przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają
jesli rozrzad dobrze ustawiony to moze byc np zły kąt wtrysku albo dawka paliwa
czujnik temperatury uszkodzony itp.
potrzeba wiecej szczegółów do diagnozy np:
czy auto było vagowane?
czy podczas problemu z odpalaniem puszcza biały dym? |
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-07-09, 00:15
|
|
|
Apropo świec żarowych jak będziesz wymieniał to na rozgrzanym silniku i uważaj bo lubią się ukręcać a wtedy to już głowica w górę szybuje :mrgreen: |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-07-09, 05:14
|
|
|
tomek87g napisał/a: | przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają |
Świece żarowe nawet przy + temperaturach grzeją tylko czas się skraca.
Jeśli przy odpaleniu wali niebieskim dymem to wtryski leją. Jeśli pojawia się czarny dym to coś nie halo ze sprężaniem. I to ostatnie właśnie najbardziej odpowiedzialne jest za odpalenie i najczęściej daje popalić w zimie przy niskich temperaturach. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-07-09, 06:33
|
|
|
Jeśli chodzi o jakikolwiek dym to nic nie ma ani ciemnego ani białego itd.
Świece to wymieniłem na początku wszystkie 6 bo były spalone trochę mnie to zdziwiło ale doszedłem do wniosku że poprzedni właściciel zaniedbał tą sprawę jak większość rzeczy w tym aucie a teraz ja próbuje to ogarnąć.
Wracając do tematu to chciałbym się dowiedzieć jeszcze gdzie znajduje się jakiś sterownik grzania świec? To ta część pod plastikową osłoną silnika co dochodzą kable od świec? No i czy to może być przyczyną? |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-07-09, 07:33
|
|
|
daro72 napisał/a: | tomek87g napisał/a: | przy takich temperaturach jak sa teraz to swiece zarowe i tak sie nie załączają |
Świece żarowe nawet przy + temperaturach grzeją tylko czas się skraca.
Jeśli przy odpaleniu wali niebieskim dymem to wtryski leją. Jeśli pojawia się czarny dym to coś nie halo ze sprężaniem. I to ostatnie właśnie najbardziej odpowiedzialne jest za odpalenie i najczęściej daje popalić w zimie przy niskich temperaturach. |
skoro wedlug Ciebie w tym silniku swiece grzeja nawet w tak plusowych temperaturach
to mam pytanie czy sprawdzałeś osobiście to czy gdzieś wyczytałś ;-) ?
jesli wtryski leją to nastepuje nie pełne spalanie paliwa zgodnie z chemicznym wzorem spalania nie całkowitego weglowodorów(ON) nastepuje wydzielanie wegla (C) który jest koloru czarnego jak wszyscy wiemy :mrgreen:
problem ze sprezaniem jak najbardziej realny ,ale ja stawiam na zle ustawioną pompe
grabson89 napisz czy podłaczałes auto pod vaga i czy kat wtrysku i dawka startowa były sprawdzane i regulowane? |
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-07-09, 15:29
|
|
|
W poniedziałek pojadę na VAGa i teraz przynajmniej wiem pod jakim kątem ma go sprawdzić. Dzięki odezwę się po podłączeniu co wynikło. |
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-07-10, 00:09
|
|
|
Przestaw kąt wtrysku u jakiegoś mechanika według Ustawień Pierwotnych w VAG-COM i będzie ok . Ktoś przy zmianie rozrządu mógł to przestawić albo coś i teraz może źle odpalać . W 1.9TDi da się to ustawić na odpalonym silniku tutaj niestety takiej możliwości już nie ma
Pozdro |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-07-10, 07:14
|
|
|
tomek87g napisał/a: | skoro wedlug Ciebie w tym silniku swiece grzeja nawet w tak plusowych temperaturach
to mam pytanie czy sprawdzałeś osobiście to czy gdzieś wyczytałś ;-) ? |
Podłącz miernik do instalacji to się przekonasz. Każda świeca to prawie 20A. To tak jakbyś kręcił rozrusznikiem. Ma diesla więc wiem jak grzeją świece. Jeśli przy rozruchu by ci nie grzały to od strzała żadne auto nie zapali.To tylko grzeją krócej bo czujniki tym sterują i szybciej się nagrzewają. Spróbuj kiedyś zimnego diesla odpalić bezpośrednio po przekręceniu kluczyka zobaczysz jak różnica będzie w długości kręcenia jak poczekasz na zagrzanie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-07-10, 21:11
|
|
|
daro72 nie spinaj sie,ale
dalej nie odpowiedziałeś konkretnie na moje pytanie
ja sprawdzałem zarowno w 1.9 i 2.5 tdi
na dzien dzisiejszy mam na podwórku tylko 2 szt 1.9tdi to jak chcesz to wpadnij ;-) moge zademonstrować ze w takich temperaturach jak są teraz odłacze całkowicie zasilanie od swiec zarowych i auto odpali po nocy od tzw strzała,warunek poprawnie ustawiony rozrzad,pompa i silnik w jako takim stanie :mrgreen: |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-10, 22:47
|
|
|
w 1,9tdi to nawet maski nie trzeba podnosic ....
grobson89, jakby co to mozesz wpasc do mnie, autostradą masz raptem 30min.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-07-11, 22:24
|
|
|
:p dobra , może niech kolega napisze czy sobie poradził z problemem a nie wy się tu sprzeczacie |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-08-15, 08:58
|
|
|
Witam, trochę mnie nie było w kraju i dlatego piszę dopiero teraz co ustaliłem.
Byłem na VAGu i gościu prześwietlił mi podawanie powietrza.Wyskoczyło mi 400mg chyba na metr sześcienny( nie jestem pewny jednostek;p) niby powinno być 800.Mam jeszcze do tego auta drugi sterownik silnika i na tym drugim znowu wyskoczyło 350 i auto paliło gorzej rano. I teraz co trzeba wymienić? Przepływke gościu wymienił na nową przy mnie żeby zobaczyć czy coś się zmieni i dupa. Nic się nie zmieniło. Czyli co sterownik? Już jeden kupiłem i też dupa. Czytałem inne tematy o przepływce to że może nie dochodzi +. Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-15, 13:17
|
|
|
to odepnij przeplywke i juz. Moim zdaniem problem bedzie z paliwem a nie z powietrzem. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|