Autor |
Wiadomość |
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2011-05-12, 21:54 [D2 01 3.3TDI
] Słabo odpala jak jest ciepła
|
|
|
Witam. Mama taki problem, moja audi A8 słabo odpala jak jest ciepła tzn. trzeba dłużej pokręcić, lecz jak jest zimna to pali na dotyk. Czym to może być spowodowane?? Kolega mechanik mówi że wtryski. Proszę o odpowiedź
P.S. Żeby ją odpalić nie muszę przekręcać kluczyka parę razy tylko jak raz przekręcę na zapłon to muszę poczekać zanim odpali |
|
|
|
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
|
|
|
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-05-14, 07:45
|
|
|
Kolego a coś było przy niej robione ..od jakiego czasu masz ten problem?
Wtryski też tak potrawią..układ zasilania paliwem
Miałeś go podpięte pod kompa? |
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2011-05-31, 19:57
|
|
|
arti napisał/a: | Kolego a coś było przy niej robione ..od jakiego czasu masz ten problem?
Wtryski też tak potrawią..układ zasilania paliwem
Miałeś go podpięte pod kompa? |
TAK MIAŁEM TERAZ WYMIENIANE WSZYSTKIE OLEJE I WSZYSTKIE FILTRY. Jeszcze tylko pozostał mi rozrząd do wymiany. A co do kompa to kolega mi go podpiął i nic nie wykazało. |
|
|
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-06-01, 13:44
|
|
|
byłem w serwisie audi i to taka mętalnośc tego silnika że zimny od tyka a na ciepłym trzeba te 0,5 sekundy a nawet mniej pokręcic no ale zawsze dłużej nie wiem ile w tym prawdy ale serwis ma niby dobrą renome |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
Ducce
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 + MV6 + YZ250
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin-Barnisław
|
Wysłany: 2011-06-01, 22:46
|
|
|
to jest smierdzacy common rail tam padaja dwie rzeczy:
wtrysk przepuszcza
i zawor cisnienia na listwie fixuje
serwis sprawdzil wtryski metoda na menzurki??? to jest wazne pytanie! jezeli nie sprawdzili to o kant ...uja taki serwis... |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2011-06-03, 16:50
|
|
|
Oj Oj chłopaki Żaden z was nie miał racji . Dla tych którzy mają ten sam problem to powiem co to za przyczyna. PO PROSTU ŚWIECE DO WYMIANY :oops: . Pozdrawiam wszystkich i dziękuję |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-06-05, 12:23
|
|
|
hmm :roll: w dodatnich temperaturach grzanie świec nigdy nie było potrzebne aby uruchomić silnik...a to dziwne , jak będe u mnie wymieniał świece żarowe (z tego co czytam to o nie chyba chodzi) to odłącze wszystkie i sprawdzę ten ewenement ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
stylermati
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 30 Skąd: Tuliszków
|
Wysłany: 2011-06-14, 19:13
|
|
|
Witam,
koledzy mam ten sam problem w swojej A8.
Już kiedyś poruszałem ten problem na forum. Borykam się z tym problemem od ponad pól roku. Na początku objawiało się to tym że podczas długich przejazdów i krótkiej przerwie auto nie chciało prawie wogóle odpalać. Zauważyłem że jak dojdzie do 90 stopni to wtedy tak sie dzieje. Lecz ostatniej zimy auto pewnego ranka zaniemogło całkiem.
Wymieniłem czujnik cisnienia paliwa
Wszystkie wtryski były sprawdzane z czego dwa były rozregulowane
Nowy filtr paliwa
Pompa paliwa w zbiorniku była zasyfiona
Pompa dwudrożna paliwa wymieniona
Popma wysokiego cisnienia sprawdzona iii...
Nagle auto odpalilo lecz brakło jej kopyta po tym wszystkim...
okazało się że gruszka podcisnienia na prawej turbinie sie popsula wiec ją wymieniłem(dopasowalem od 1.9tdi).
Tylko dziwiło mnie to czemu była mokra i zardzewiała ta gruszka. Po wymianie auto spowrotem zapier...a nawet lepiej niż kiedyś.
Lecz problem z odpalaniem jak autko jest cieple 90stopni nadal istnieje, nie jest tak strasznie jak przed ta usterka po zimie lecz odpala po 3 - 4 sec nieraz trzeba dluzej pochechłac. Rano auto odpala bez problemu na dotyk.
A teraz najlepsze...
jakis rok temu ktos mi zwrocil uwage ze czuc diesel jak sie stoi obok mojego auta ...myslalem sobie coz diesel sie gdzies ulal i tyle. Ale z czasem sam zaczolem czuc zapach a raczej zmrod diesla z pod maski. Od jakiegos czasu jak stoje na skrzyzowaniu na swiatlach wydobywa sie z pod maski i z pod blotników dymek, tak jakby w aucie zagrzala sie woda i zaczela parowac. Lecz to nie woda, pewnego razu jak wracalem z austrii tak bardzo zaczelo kopcic podczas jazdy ze myslalem ze mi sie auto pali. Zatrzymalem sie i otworzylem szybko maske.
Dym, a raczej wypalajacy sie diesel wydobywal sie z zebatej pompy zasilajacej ktora znajduje sie zaraz nad prawa turbina a raczej jej gruszka na prawym walku rozrzadu.
Diesel sobie tam gdzies ucieka skapuje na gruszke turbiny potem na pokrywe silnika, diesel wsiaka w gabke pokrywy i jak jest cieply silnik to paruje i smierdzi - uklad podczas postoju sie zapowietrza przez nieszczelnosc tej pompy i z tego problem z odpalaniem.
Mechanik nie doszedl do tego poniewaz to sie tylko dzieje jak jest rozgrzany silnik, wtedy ta pompa sie rozszczelnia i glubi diesel. Teraz jest juz naprawde bardzo kiepsko bo na caly bak paliwa mam wrazenie ze ubywa z 10l paliwa a diesel tak bardzo paruje ze nawet smierdzi w aucie i filtry kabinowe przesiakly tym dieslem.
Jak tylko bede mial czas to musze to wymontowac i zobaczyc co dokladnie jest w tej pompie nie szczelne. Moze tylko glupota lecz jak wiecie w tym silniku niema jak palca wnisnac i zobaczyc co gdzie i jak. Trzeba pol auta rozebrac.
Ma ktos moze pojecie ile taka pompa moze kosztowac ???
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-14, 20:03
|
|
|
A ja w moim poprzednim autku miałem podobny problem. Fakt pompa do remontu. Ciepły motor nie chciał palić,trzeba było długo kręcić. Sprawdzić dało się to w ten sposób że jak wylało się wiadro zimnej wody na pompę to od razu palił "malinowo". I wówczas było wszystko jasne. Nie wiem jak tam wygląda to w Audi, ale można spróbować. |
|
|
|
|
|
|
|
stylermati
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, Golf IV 1.9TDI
Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 30 Skąd: Tuliszków
|
Wysłany: 2011-07-21, 12:11
|
|
|
Witam ponownie,
...moja Audzunia wkoncu naprawiona. Sam doszedlem co jej dolega.
Paliwo uciekalo przez listwy wtryskowe. Po zalozeniu 2 malenki uszczelek na obu listwach auto sie nie zapowietrza, odpala jak jest cieply silnik, nie cieknie diesel i spowrotem ma powera... taka pierdola a ile nerw!!!
Na zdjeciu mala instrukjca tej niewielkiej roboty. 20 min i po bulu. Jak ktos bedzie probowal to nie zapomnijcie po wszystkim odpowietrzyc ukladu bo zajedziecie akumulator zanim wam odpali.
Pozdrawiam!:)
[ Dodano: 2011-07-21, 13:14 ]
zdjecie: http://www.pictureupload....1305_listwa.jpg |
|
|
|
|
|