|
Autor |
Wiadomość |
yogipg
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-05-27, 09:32 [D2 99 4.2PB
] Brak 4 i 5 biegu 5HP-24 ECZ
|
|
|
Witam serdecznie.
Mam problem z 4 i 5 biegiem, nie udało mi się na forum znaleźć nic podobnego dlatego pozwolę sobie opisać mój przypadek i może ktoś na coś wpadnie
Samochód sprowadzony z niemiec z uszkodzoną skrzynią. Po wyjęciu skrzyni i oględzinach, okazała się praktycznie cała do wywalenia, więc zakupiłem ‘nową’. Skrzynia sprawdzona w jeżdżącym samochodzie, tylko na placu, więc w sumie nie mam pewności czy 4 i 5 działało.
Skrzynia przełożona do mojej A8 z wymianą oleju i filtra. 1,2,3, R działa prawidłowo, problem zaczyna się jak przechodzi z 3 na 4 (również wymuszone biegi tiptronic 4,5).
Po przejściu skrzyni na 4 bieg dostaje na ‘luzu’ obroty wchodzą na ok. 1.5k. W pewnym momencie dostaje ‘kopa z tyłu’ przez chwilę pociągnie i odpuszcza. Po 2 takich akcjach wchodzi w tryb serwisowy. Po ‘restarcie’ samochodu wszystko wraca do stanu początkowego.
Jak na razie nie udało mi się odczytać jeszcze błędów z komputera (problem z połączeniem (?)). Sprawdzone już zostało: sterownik skrzyni (z innego sprawnego samochodu), przewody pomiędzy sterownikiem z skrzynią, płyta sterująca z innej skrzyni (sprawnej) - problem ten sam. Skrzynia w środku ‘czysta’, olej nie śmierdzi.
Aktualnie skrzynia ciągle jest w samochodzie, wiadomo ile zachodu jest z wyjęciem, więc szukam koncepcji/propozycji rozwiązania problemu zanim będzie wyciągana ponownie.
Nie jestem mechanikiem, a mechanik który mi przekłada skrzynie nie specjalizuje się w skrzyniach, jest to mój ‘laicki’ opis z tego co powiedział mi mechanik. W razie potrzeby mogę próbować sprecyzować elementy opisu.
PS. Proszę o wpisy związane z tematem, za sprawę zakupu ‘nowej/używanej/działającej’ lub nie skrzyni już sam się zbeształem. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-05-27, 11:56
|
|
|
yogipg,
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2017-05-30, 17:50
|
|
|
Kiepsko zacząć przygodę z forum od szukania rozwiązania problemu. I to tak kosztownego jak skrzynia biegów. Obawiam się że skrzynia ma uszkodzenie mechaniczne i sam z tym nic nie zrobisz. Można przyczyny szukać w sterowniku elektrohydraulicznym, ale moim zdaniem problem leży gdzie indziej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |