Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Średnica węży ASB do chłodnicy  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-14, 20:42   [D2 95 4.2PB/LPG ] Średnica węży ASB do chłodnicy

Hejka

Może ktosik wie jaka jest fi wew. węży gumowych idących w stronę chłodnicy ASB ?

Dokładam zew. chłodnicę ASB i potrzebuję się wpiąć.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5111
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-12-14, 20:55   

http://www.a8team.pl/d2-a...24a-vt14139.htm
_________________
Black Cars Matters
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-14, 21:28   

To mnie trochę zmartwiłeś bo liczyłem na 10 mm bo tyle mają metalowe rurki z krućcami wchodzącymi do chłodnicy. Czyli trzeba ciąć metalowe wężyki <hmm>
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-14, 22:03   

robsonik4 napisał/a:
To mnie trochę zmartwiłeś bo liczyłem na 10 mm bo tyle mają metalowe rurki z krućcami wchodzącymi do chłodnicy
I tyle mają też ori węże idące do chłodnicy, przynajmniej u mnie.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 526
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-12-14, 22:35   

10mm jeśli utniesz króćce wchodzące do chłodnicy płynu. 14mm (a nawet 16) jeśli węża będziesz nakładał na fabryczne króćce wchodzące w chłodnicę. Jeśli zakupisz 16mm nie ściągaj oringów na fabrycznych króćcach. Jeśli je utniesz załóż co najmniej po dwie opaski ślimakowe a najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-14, 22:48   

Pepek napisał/a:
14mm (a nawet 16) jeśli węża będziesz nakładał na fabryczne króćce wchodzące w chłodnicę
Masz na myśli wymiar wewnętrzny węża ?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 526
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-12-14, 22:57   

Tak.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-12-15, 20:50   

Pepek napisał/a:
najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami.


Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju! Jeśli już stosujemy pasty poliuretanowe jak Hylomar M
Silikony do uszczelniania chłodziwa. Poliuretany do olejów.

Węże zaciskamy na sucho! Czy silikon czy poliuretan są jest śliskie i łatwiej będzie mu spaść.

Nie można dopuścić aby syf dostał się w obieg chłodnicy oleju ASB bo może zablokować zawory na płycie. Przynajmniej w 4HP24 jest włączona bezpośrednio w zawory smarowania konwertera wraz ze sterowaniem lock-up.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-15, 21:59   

Czym przepłukać "nową starą" chłodnicę ?
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 526
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-12-15, 22:50   

Ukaniu napisał/a:
Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju!

To ciekawe. Dobrze że o tym nie wie moja miska oleju i pokrywa zaworów. Zwłaszcza że wymienione masy uszczelniające są do tego przeznaczone.
Nie ma szans by bez dodatkowego uszczelnienia węże się utrzymały zważywszy na ewentualny brak spęcznienia końcówki rurki po obcięciu fabrycznego króćca. To się zacznie po czasie pocić. Ale każdy niech se robi jak uważa.
robsonik4 napisał/a:
Czym przepłukać "nową starą" chłodnicę ?

Zmywaczem do hamulców pod ciśnieniem z ropownicy na przykład.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-12-15, 23:39   

Ja Dirko stosuję tylko do maźnięcia uszczelki pod pompę wody.
Nie wiem skąd taka miłość do silikonów :-) One naprawdę nie są najlepsze do wszystkiego.
Jak kiedyś jednak się zawiedziesz (ja się zawiodłem) to sprawdź Hylomar M, Loctite 5972, do uszczelniania oleju, rantów uszczelek itd.. Do połączeń metal metal - Loctite 574 albo coś innego anaerobowego.

Węża z olejem nie można zacisnąć opaskami na gładkiej rurce bo zleci i w tym bardziej pomoże niż zaszkodzi smarowanie. Trzeba spęczyć ją na końcu albo choć naciąć rowki szlifierką bo będzie bieda. Z wiekiem guma pod opaską siada i zejdzie.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-16, 15:24   

Montowałem nie raz nie dwa rurki do gładkich powierzchni i jeżeli wyczyścimy np, benzyną ekstrakcyjną obie powierzchnie to guma przyklei się. Ja rurkę zaznaczam białym markerem przy końcu węża więc rzut okiem wystarczy na stwierdzenie czy się zsuwa <kocham>

[ Dodano: 2016-12-17, 16:41 ]
Bypass zrobiony, chłodnica dopiero w tygodniu będzie przeszczepiana.

Wąż od chłodziwa ASB ma 12/20 mm (wew/zew), rurka idąca do krućca fi 12 mm.
Wew. średnica węża ma ciutke więcej o jakieś 0.1 - 0.3 mm tak, że rurka wchodzi z lekkim oporem.

Musiałem przeciąć węże więc trzeba porobić nypelki redukcyjne z 12 na 10 mm, gdyż ponieważ <jezyk2> nowa chłodnica ma rurki fi 10 mm.

Do zaciśnięcia nie nadają się obejmy ze ślimakiem - wąż jest twardy więc przy skręcaniu puszczają na "blaszce gwintowanej" więc trzeba kupić te na śrubie.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
miaziol 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 67
Skąd: Uć
Wysłany: 2016-12-18, 13:11   

Hmm ja jak robiłem takie cuda to podjechałem do punktu gdzie zakuwają węże i dali mi łączówki i opaski. Łączówki karbowane więc nie było problemu że spadną. Założone to zostało między chłodnicę a skrzynie w jagu jakiś czas temu i lata tak do tej pory. Będzie ponad rok.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-20, 13:31   

Kupiłem takie coś w firmie od hydrauliki siłowej:

Wąż firmowy 120 bar wytrzymuje, łączówki po 350 bar, ale trzeba zaprasować , na obejmy max 250 bar wytrzymają - cóż więcej chcieć.

[ Dodano: 2016-12-23, 21:40 ]
U Pawełka w Magnicach wsio (czyt. wszystko) złożone, skręcone, olej uzupełniony i śmigam (czyt. jeżdżę)


PS w nawiasach dla nie znających żargonu jak i Adm <kocham>

20161219_171055 size.jpg
Plik ściągnięto 81 raz(y) 83,83 KB

_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.