Autor |
Wiadomość |
Dropek7600
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2014-02-26, 18:30 [D2 97 2.5TDI
] Bardzo potrzebna pomoc przy silniku.Ruda Ś
|
|
|
Witam!od dwóch miesięcy mój samochód stoi i wola o pomstę do nieba przeszukałem już chyba cały internet ale podobnego wątku nie znalazłem,a mechanicy którzy biorą mój samochód nie potrafią go naprawić tylko jeszcze bardziej go psuja i chcą żeby płacić... otóż zaczęło się od tego ze w trakcie jazdy samochód zgasł pierwsze stwierdzenie pompa paliwa okazało się ze działa(ta w baku) następnie pan mechanik stwierdził ze waz jest pęknięty w baku i zasysa powietrze i kazał kupić cały zbiornik paliwa kompletny a na razie podpioł na krótko,tzn dał bańkę pod maskę i węże z pompy wtryskowej włożył do tej bańki i wtedy auto zagadało ,lecz coś się zaczęło dziać po 2 dniach zaczął kopcić na biało tak ze nie widać co za mną jedzie oraz stracił na mocy maksymalnie wkręca się na 2 tys obrotów i praktycznie wgl się nie rozpędza , co jest powodem braku mocy oraz tego ze paliwo nie dolatuje do silnika ,dodam jeszcze ze po napełnieniu strzykawka kosza tego gdzie znajduje się pompa auto zapalało lecz dużo ciężej niż jak był podpięty na krótko. podpiąłem do komputera auto i wyswietlił mi się błąd 00550 kąt początku wtrysku czy może to być spowodowane tym że jak było podpięte na krótko to zassało jakiegoś syfu i coś się z wtryskami powyrabiało ? z góry dziękuje i przepraszam jeżeli taki wątek już istnieje.
ps. Mile widziane propozycje dobrych mechaników z woj. Śląskiego |
|
|
|
|
|
|
|
Peter audi a8
Użytkownik
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4 L
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Coleraine uk
|
Wysłany: 2014-02-27, 00:22
|
|
|
Kolego odkręć korek wlewu paliwa i daj znać co i jak jak nie będziemy kombinować
Dodano 0:27
Podaj mixolu na krótko przesmaruje wtryski |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-27, 08:09
|
|
|
A rozrząd nie przeskoczył ?? |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
Dropek7600
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2014-02-28, 14:23
|
|
|
Przed chwilą wróciłem od mechanika stwierdził on że pompa wtryskowa padła i trzeba ja dać do regeneracji koszt przeszło 3 tysiące , co do rozrządu powiedział że nie mógł on przeskoczyć bo nic nie pokazuje na komputerze a tam są jakieś dwa czujniki które informują o tym czy jest ok .powiedzialem mu że troche duzo za to chce pan bo na allegro uzywane sa po 1300 a on mi na to ze je potem trzeba zaprogramowac.Dodam ze posiadam też A4 z tym samym silnikiem i jak odpiołem wtyczkę z miernika ciśnienia w kolektorze ssącym to sytuacja była taka sama jak w A8 z tym że silnik kręcił sie do 3 tys obrotów a nie do 2 .A co do zbiornika paliwa to narazie jest ok zatankowalem pełny bak i odkręciłem korek wlewu jak narazie zadziałało |
|
|
|
|
Peter audi a8
Użytkownik
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4 L
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Coleraine uk
|
Wysłany: 2014-02-28, 21:59
|
|
|
Prawdo podobnie jest uszkodzony odpowietrznik w korku i dlatego tak sié dzieje |
|
|
|
|
|
|
|
Peter audi a8
Użytkownik
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4 L
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Coleraine uk
|
Wysłany: 2014-02-28, 22:02
|
|
|
Jak pisałem wcześniej odetnie paliwo i daj mixol bezpośrednio pompa i wtryski się przesmarują i zobaczysz że zatrybi nie masz nic do stracenia a możesz oszczędzić 1300 + robocizna |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-01, 21:20
|
|
|
blad 550 oznacza ze pompa ma problem z przestawieniem kata wtrysku. Jest to jednoznaczne z zatarciem nastawnika. Pozostaje zrobic remont pompy albo wymienic na sprawną. Wymiana baku, pompy paliwa byla bez sensu gdyz ten nastawnik zacieral sie juz wczesniej i dlatego silnik nie odpalał. Nastawnik moze stanąc w takiej pozycji ze silnik nie zapali, albo w takiej ze odpali ale bedzie w trybie awaryjnym = brak mocy.
Jakbys nie znalazl nikogo chetnego do naprawy auta to zapraszam do mnie. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
a8ka
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic 5hp19 FAZ
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D2 ABT
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 14 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-12-26, 18:50
|
|
|
te pompy można zregenorwać za o wiele mniejsze pieniądze. Pod warunkiem że sam ją wykręcisz i dobrze zamontujesz spowrotem. Niejest to wcale takie trudne jakby się mogło wydawać. Regeneracja tych pomp zaczynała się bodajże od 400 zł przy podstawowych usterkach w górę do bodajże 1300 przy pełnej regeneracji. Nie daj się naciągnąc na gości którzy powiedzą Ci że zrobili pełną regeneracje a w rzeczywistości zrobili tylko częściową i żądają zapłaty za całość. zawsze możesz zażądać zwrotu rzekomo uszkodzonych części, one są twoją własnością. Tak samo ze skrzyniami. Wyjątkiem jest konwerter i turbina. Oczywiście w zależności od zakładu w którym to naprawiają.
a tak btw robił Ci ktoś podstawową diagnostyke tej pompki? tzn VAG / VCDS? to kosztuje od 20 do 50zł a nie którzy zawodnicy zrobią to za przysłowiowe piwo..
biały dym to może być nalane paliwo na 1 tłoku czyli np lejący wtrysk lub za duża dawka startowa co się zdarza rzadziej.
wtrysk sterujący to g80. Można jeździć nawet z odpiętą wtyczką i nic silnikowi nie będzie pod warunkiem że wtrysk jest sprawny mechanicznie a uszkodzony tylko elektronicznie.
sprawdzisz to na stole u pompiarza.U mnie kosztuje to 10-30 zł od sztuki. Czyli sprawdzenie dyszy i ciśnienia wtryskiwacza. Uszkodzenie elektroniczne g80 sprawdza się poprzez mierzenie jego oporności miernikiem elektrycznym. Wartość poprawna wynosiła bodajże w okolicach 100 +-20 ohm jeżeli się mylę to mnie popraw.
wygooglaj sobie informacje o vp44 bo szkoda żebyś płacił tysiące jak można coś zrobić za 500-800 zł
Powodzenia |
|
|
|
|
|