Autor |
Wiadomość |
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-13, 16:10 [D3 02 4.2MPI/LPG
] problem z ogrzewaniem i parownikami
|
|
|
Witam mam problem z moją nową a8. na wolnych obrotach grzeje idealnie parowniki trzymają temperaturę na wskaźniku 90 stopni gdy trzymam obroty w okolicach 3 tyś ogrzewanie znika parowniki się wystudzają. Puszczam nogę z gazu po trzech sekundach wszystko wraca do normy. w maju został wymieniony rozrząd, pompa wody oraz termostat niestety przed moim zakupem więc nie wiem czy przed wymianą było tak samo proszę o pomoc bo nie wiem czy nie przegrzeje silnika temperatura niby ok ale parowniki spadają do 0 stopni i zaczyna szarpać. Wydaje mi się że niema obiegu szczelność głowic sprawdzana dzisiaj wynik pozytywny. Brakuje cierpliwości, od czego zacząć??? ;( ;( ;( |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-15, 13:10
|
|
|
Nikt nie pisze więc czarna magia heh mechanicy z mojej okolicy też się poddali jutro ponownie wymienię pompę i termostat zobaczymy co wyjdzie |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-05-15, 14:47
|
|
|
Stawiam na zamienione miejscami węże do nagrzewnicy przy grodzi. Miałem tak w D2 i powyżej 120km/h (ok 3tys. obrotów) znikało ogrzewanie. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-15, 19:19
|
|
|
Węże są ok powiem ze nawet ciężko byłoby je zamienić najgorsze jest to że i parowniki zamarzaja |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-05-15, 19:39
|
|
|
Krzysztof, w zeszycie metodycznym SSP 341 jest opis i schemat systemu chłodzenia - może to pomoże (np. tu: http://chomikuj.pl/sigma....687722164.pdf). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-17, 01:02
|
|
|
Wcześniej parowniki były źle podłączone to fakt gazowniki poszli na łatwiznę wpieli się pod zbiornik wyrównawczy i webasto zmieniłem podłączenie pod nagrzewnice i dalej to samo. Dzisiaj rozebrałem przód jutro nowa pompa i termostat. Mam nadzieję że to wina termostatu napiszę czy coś się zmieniło jak narazie dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-18, 22:14
|
|
|
Panowie termostat i pompa wymieniona przez dzień czasu było ok. Teraz problem powraca ale tylko przy 3 tyś, powyżej i poniżej wszystko ok. Przejeżdżam około 5 do 10 km na jednym biegu trzymając 3 tyś obrotów i zaczyna również wracać do normy czy może być za powietrzny układ? Jest on ciężki do odpowietrzenia ,może to wina tych zaworów pod maską? Czy model d3 ma dodatkową pompę obiegu wody? |
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-23, 20:06
|
|
|
No i problem rozwiązany 3 tyg męczarni i naprawione. Brawo dla firmy ermart z Ciechanek! |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-05-23, 22:09
|
|
|
A co było nie tak? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof31
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 26 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-31, 10:30
|
|
|
A pewnie że tajemnica hehe kto będzie miał podobny problem zapraszam na priv za małą opłatą pomogę ) |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-31, 11:32
|
|
|
Krzysztof31, piękne zagranie.. <lipa> |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-05-31, 13:14
|
|
|
Proponuję żeby w przyszłych tematach tego Pana pierwszą odpowiedzią było "Życzy Pan sobie paragon czy fakturę za poradę?" |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|