Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8/S8 ALL ] Malowanie zacisków - podkład maskowanie faktur  
Autor Wiadomość
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 10:53   [A8/S8 ALL ] Malowanie zacisków - podkład maskowanie faktur

W wiekszości malowanych zacisków, które widziałem nie podoba mi się występowanie faktury metalu. Wg mnie szpeci to trochę taki zacisk, zarówno wizualnie jak i w dotyku. Szczególnie na jasnych kolorach.
Urodził mi się nowy pomysł na kolor zacisku - chrom a raczej coś bardzo chromopodobnego. Chciałbym aby moje zaciski po piaskowaniu, zostały pokryte podkładem który zamaskuje fakturę metalu. Następnie tak przygotowany zacisk zostałby pokryty proszkową poliuretanową farbą chrom. Kolejnym krokiem byłoby pokrycie bezbarwnym lakierem. Efektem tego ma być idealnie gładki zacisk, taki jak jest spotykany na fabrycznie nowych elementach.

Czy taka technologia jest do ogarnięcia? Może ktoś zna inny sposób uzyskania takiego efektu?

Jeżeli ktoś ma zamiar pisać coś o malowaniu pędzlem albo szprejem to niech od razu sobie daruje.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-09-01, 11:04   

Poczytaj o malowaniu systemowym , maluje tak się felgi ale zaciski pewnie też da się zrobić
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-01, 11:48   

Robili coś takiego w firmie w której pracowałem-Najdroższa opcja malowania :)
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 12:11   

I właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :) Już wszystko jasne :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-09-01, 18:41   

VanDyke napisał/a:
to niech od razu sobie daruje
A ja nie daruje, malowałem pędzelkiem tylne zaciski. Naniosłem trzy cienkie warstwy lakieru z utwardzaczem, następnie przetarłem papierem i kolejne dwie warstwy farby ...są gładkie.
Ale oczywiście jak chcesz położyć chrom to już całkiem inna bajka <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-01, 19:53   

Ja malowałem pędzelkiem i wałeczkiem a na koniec klar poszedł.

Efekt zajebisty. Tył troche na szybko ale i tak mi sie podoba









gładkie są bo troche klaru poszło, ale taki gładki efekt jak chcesz uzyskać to myślę że krok po kroku jak opisałeś jest realne.

pytanie tylko o chromowanie..znam firmy które wykonują takie usługi na różnych rzeczach ale na zaciskach rozgrzewających się do kilkuset stopni to nie wiem jaki efekt tego by był <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 21:16   

Efekt jaki chciałbym uzyskać jest taki



Jednorodna warstwa lakieru, brak tekstury materiału zacisku.
Jutro zamawiam lakier chrom i działamy. Jeżeli chrom nie wyjdzie to docelowym kolorem będzie dokładnie to co na powyższej fotografii
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-01, 21:19   

no fajnie to wygląda <okok>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-01, 22:36   

VanDyke napisał/a:
Efekt jaki chciałbym uzyskać jest taki

Obrazek

Jednorodna warstwa lakieru, brak tekstury materiału zacisku.
Jutro zamawiam lakier chrom i działamy. Jeżeli chrom nie wyjdzie to docelowym kolorem będzie dokładnie to co na powyższej fotografii


Tylko zwróć uwagę, że to jest Brembo a tam jest inna struktura materiału/powierzchni.
Pewnie kilkoma warstwami można uzyskać powierzchnie idealnie "płaską" bez tej chropowatości tylko pytanie jak taka gruba warstwa farby/lakieru zachowa się przy eksploatacji (?) czy to nie będzie pękać, łuszczyć się...... a może taki zacisk należałoby przed malowaniem wypolerować (?)
ori zaciski od S8 D3 mają powierzchnie gładką (wersja z W12 miała strukturę odlewu / chropowatości)



kierunek jak najbardziej słuszny <okok>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-02, 03:57   

Polerka to ciekawa mysl szczególnie że to alu. Mozna piecowo machnac polerke lakierem bezbarwnym i bedzie jak prestona monoblocki się świcić :)
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-02, 06:39   

panton napisał/a:


Tylko zwróć uwagę, że to jest Brembo a tam jest inna struktura materiału/powierzchni.
Pewnie kilkoma warstwami można uzyskać powierzchnie idealnie "płaską" bez tej chropowatości tylko pytanie jak taka gruba warstwa farby/lakieru zachowa się przy eksploatacji (?) czy to nie będzie pękać, łuszczyć się......


I dokładnie taką metodą będzie to robione. Istnieje ryzyko pękania, o czym zostałem poinformowany. Jestem gotowy zaryzykować :)

panton napisał/a:

a może taki zacisk należałoby przed malowaniem wypolerować (?)
ori zaciski od S8 D3 mają powierzchnie gładką (wersja z W12 miała strukturę odlewu / chropowatości)


Na razie próbujemy z chromem poliuretanowym. Warstwa tego lakieru jest miękka więc koniecznie będzie położenie drugiej warstwy transparentnej.

Człowiek, który się tego podejmie nie boi się eksperymentować więc myślę że coś ciekawego z tego wyjdzie.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-02, 10:54   

najwyżej zapodasz monoblocki od prestona :)
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-02, 11:30   

Te monoblocki były może ładne w latach 90tych. 20 lat później ich jedyne miejsce montażu powinno znajdować się w beczce z formaliną w muzeum techniki Audi :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-02, 11:31   

Oj tam to dawno miejsce dla ciebie czeka :D
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5111
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-09-02, 13:04   

Co kto lubi...



_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.