Autor |
Wiadomość |
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-01, 10:53 [A8/S8 ALL
] Malowanie zacisków - podkład maskowanie faktur
|
|
|
W wiekszości malowanych zacisków, które widziałem nie podoba mi się występowanie faktury metalu. Wg mnie szpeci to trochę taki zacisk, zarówno wizualnie jak i w dotyku. Szczególnie na jasnych kolorach.
Urodził mi się nowy pomysł na kolor zacisku - chrom a raczej coś bardzo chromopodobnego. Chciałbym aby moje zaciski po piaskowaniu, zostały pokryte podkładem który zamaskuje fakturę metalu. Następnie tak przygotowany zacisk zostałby pokryty proszkową poliuretanową farbą chrom. Kolejnym krokiem byłoby pokrycie bezbarwnym lakierem. Efektem tego ma być idealnie gładki zacisk, taki jak jest spotykany na fabrycznie nowych elementach.
Czy taka technologia jest do ogarnięcia? Może ktoś zna inny sposób uzyskania takiego efektu?
Jeżeli ktoś ma zamiar pisać coś o malowaniu pędzlem albo szprejem to niech od razu sobie daruje. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-01, 11:48
|
|
|
Robili coś takiego w firmie w której pracowałem-Najdroższa opcja malowania |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-01, 12:11
|
|
|
I właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem Już wszystko jasne |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-09-01, 18:41
|
|
|
VanDyke napisał/a: | to niech od razu sobie daruje | A ja nie daruje, malowałem pędzelkiem tylne zaciski. Naniosłem trzy cienkie warstwy lakieru z utwardzaczem, następnie przetarłem papierem i kolejne dwie warstwy farby ...są gładkie.
Ale oczywiście jak chcesz położyć chrom to już całkiem inna bajka |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-01, 19:53
|
|
|
Ja malowałem pędzelkiem i wałeczkiem a na koniec klar poszedł.
Efekt zajebisty. Tył troche na szybko ale i tak mi sie podoba
gładkie są bo troche klaru poszło, ale taki gładki efekt jak chcesz uzyskać to myślę że krok po kroku jak opisałeś jest realne.
pytanie tylko o chromowanie..znam firmy które wykonują takie usługi na różnych rzeczach ale na zaciskach rozgrzewających się do kilkuset stopni to nie wiem jaki efekt tego by był |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-01, 21:16
|
|
|
Efekt jaki chciałbym uzyskać jest taki
Jednorodna warstwa lakieru, brak tekstury materiału zacisku.
Jutro zamawiam lakier chrom i działamy. Jeżeli chrom nie wyjdzie to docelowym kolorem będzie dokładnie to co na powyższej fotografii |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-01, 21:19
|
|
|
no fajnie to wygląda |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-09-01, 22:36
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Efekt jaki chciałbym uzyskać jest taki
Obrazek
Jednorodna warstwa lakieru, brak tekstury materiału zacisku.
Jutro zamawiam lakier chrom i działamy. Jeżeli chrom nie wyjdzie to docelowym kolorem będzie dokładnie to co na powyższej fotografii |
Tylko zwróć uwagę, że to jest Brembo a tam jest inna struktura materiału/powierzchni.
Pewnie kilkoma warstwami można uzyskać powierzchnie idealnie "płaską" bez tej chropowatości tylko pytanie jak taka gruba warstwa farby/lakieru zachowa się przy eksploatacji (?) czy to nie będzie pękać, łuszczyć się...... a może taki zacisk należałoby przed malowaniem wypolerować (?)
ori zaciski od S8 D3 mają powierzchnie gładką (wersja z W12 miała strukturę odlewu / chropowatości)
kierunek jak najbardziej słuszny |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-02, 03:57
|
|
|
Polerka to ciekawa mysl szczególnie że to alu. Mozna piecowo machnac polerke lakierem bezbarwnym i bedzie jak prestona monoblocki się świcić |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-02, 06:39
|
|
|
panton napisał/a: |
Tylko zwróć uwagę, że to jest Brembo a tam jest inna struktura materiału/powierzchni.
Pewnie kilkoma warstwami można uzyskać powierzchnie idealnie "płaską" bez tej chropowatości tylko pytanie jak taka gruba warstwa farby/lakieru zachowa się przy eksploatacji (?) czy to nie będzie pękać, łuszczyć się...... |
I dokładnie taką metodą będzie to robione. Istnieje ryzyko pękania, o czym zostałem poinformowany. Jestem gotowy zaryzykować
panton napisał/a: |
a może taki zacisk należałoby przed malowaniem wypolerować (?)
ori zaciski od S8 D3 mają powierzchnie gładką (wersja z W12 miała strukturę odlewu / chropowatości) |
Na razie próbujemy z chromem poliuretanowym. Warstwa tego lakieru jest miękka więc koniecznie będzie położenie drugiej warstwy transparentnej.
Człowiek, który się tego podejmie nie boi się eksperymentować więc myślę że coś ciekawego z tego wyjdzie. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-02, 10:54
|
|
|
najwyżej zapodasz monoblocki od prestona |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-02, 11:30
|
|
|
Te monoblocki były może ładne w latach 90tych. 20 lat później ich jedyne miejsce montażu powinno znajdować się w beczce z formaliną w muzeum techniki Audi |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-02, 11:31
|
|
|
Oj tam to dawno miejsce dla ciebie czeka |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5111 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-09-02, 13:04
|
|
|
Co kto lubi...
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|