Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.0TDI ] Problem z kompresorem zawieszenia  
Autor Wiadomość
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-13, 16:48   

Nie wiem czy mówimy o tym samym "hałasie", zasadniczo kompresor chodził cicho, tylko się nie wyłączał...
Nie wiem do jakiego ciśnienia mógł się nabić ale w pewnym momencie tak jakby brakowało już mu siły na kolejny ruch cyliderka i wtedy był słyszalny huk, uderzenie... To że spalił się bezpiecznik mnie nie dziwi, ale ważniejsze z jakiego powody kompresor się nie wyłączał..?
Czy to tylko "zespawany" przekaźnik, czy jednak coś innego..?
No i nie wiem który to przekaźnik, a nie chciał bym rozbierać wszystkich przekaźników...

[ Dodano: 2018-07-13, 16:50 ]
Radny A8 D3 napisał/a:
...( opisalem w innym temacie jak ja wykonac)
A mógł byś podać linka?

[ Dodano: 2018-07-14, 11:59 ]
Dobra to przekaźnik znalazłem.
Dla innych to ten u góry po lewej.

kompresor.jpg
Plik ściągnięto 402 raz(y) 109,5 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 213,08 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 141,47 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 153,24 KB

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-07-14, 13:27   

Na forum już było gdzie jest przekaźnik https://www.a8team.pl/d3-...enia-vt1069.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-14, 15:29   

Szukałem i trafiałem tylko na nieaktywne zdjęcia, do tego filmiku nie dotarłem.
Tak czy inaczej, bezpiecznik i przekaźnik wymieniony... nie pomogło, co prawda zniknęły (00668, 01598, 01770) 3 z 4 błędów, ale pozostaje jeden 01400.

Kompresor już wyjąłem, widać że już gdzieś był w 2014r -plomba gwarancyjna.

Podłączyłem kompresor pod 12V i nic zupełnie martwy, nie bierze nawet 1mA.
widać nawet przewód przetarty/przetopiony...

I pozostaje pytanie, czy wystarczy tylko wymienić kompresor, filterek, przekaźnik, bezpiecznik. skasować błędy i powinno wszystko śmigać? czy będzie potrzebna jeszcze jakaś inna procedura?

No i najważniejsze czym to wszystko było spowodowane?

I jeszcze jedno pytanie czy na którychś blokach pomiarowych można sprawdzić aktualne ciśnienie kompresora?

[ Dodano: 2018-07-14, 18:43 ]
A silnik w środku aż niebieski jest...

silnik.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 177,05 KB

wytczka.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 162,13 KB

2014.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 221,87 KB

 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-07-15, 14:32   

joy_pl napisał/a:
...

1. I pozostaje pytanie, czy wystarczy tylko wymienić kompresor, filterek, przekaźnik, bezpiecznik. skasować błędy i powinno wszystko śmigać? czy będzie potrzebna jeszcze jakaś inna procedura?

2. No i najważniejsze czym to wszystko było spowodowane?

3. I jeszcze jedno pytanie czy na którychś blokach pomiarowych można sprawdzić aktualne ciśnienie kompresora?

[ Dodano: 2018-07-14, 18:43 ]
A silnik w środku aż niebieski jest...


1.Nie trzeba robic zadnej dodatkowej adaptacji
2. W moim przypadku stalo sie to w bardzo goracy dzień tal jakby przegrzal sie, przez co przepalilu sie zwoje
3. W programie VCDS da sie sprawdzic podczas jazdy w kazdym monencie kiedy kompresor pompuje jakie jest cisnienie i przy jakim cisnieiu zaczyna halasowac.


Podmien sam silnik od kompresora i zrob regeneracje sprezarki i bedzie ok (ja z tym dlugo walczylem ale w koncu jest ok od okolo roku)

[ Dodano: 2018-07-15, 14:35 ]
Link do regeneracji sprezarki ktora wykonywalem https://www.a8team.pl/d3-...ghlight=#317236
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-15, 17:05   

Silnik, pierścień, filterek i wkład do osuszacza zamówiony...

Bloki pomiarowe: http://www.audi-portal.co...cu_10208.html#1
Ciśnienie w w bloku 006
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-07-15, 20:33   

Proponuje jeszcze kupic ten zestaw oringow. Cena nie jest kosmiczna a napewno uszczelni duzo lepiej
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-18, 19:53   

daj znać ile te wszystkie graty i roboty wyszły
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-18, 21:00   

Jeśli chodzi o mnie to:
Silnik - 350 zł
pierścień - 80 zł
filterek - ok 90 zł (to jest jakiś filtr paliwa, stary był dokładnie taki sam)
Przekaźnik - 20 zł
wkład do osuszacza - 40 zł
kilka oringów - 5 zł
bezpieczniki - 2 zł
Czyli razem z przesyłkami ok 600 zł

Musiałem przerobić wtyczkę silnika, więc jak ktoś będzie to robił niech nie wyrzuca od razu starego silnika...

Czas "regeneracja" sprężarki z 30..40 minut montaż i demontaż w aucie ok. 2..3 godziny... ciężko stwierdzić bo zajmowałem się jeszcze inna usterką...
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-18, 21:43   

to tylko dopiszę dla potomności że cały nowy po oddaniu starego 830
dobrany tak aby było bez przeróbek
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-07-18, 22:08   

Gdzie można takiej wymiany dokonać ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-18, 22:40   

Te jestem zainteresowany. Mój staruszek niby działa ale w wieku 14lat nikt nie zna dnia ani godzin.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-07-18, 23:37   

Za filtr sporo przeplaciles kosztuje okolo 40zl Numer OE:
220 320 00 69
A 220 320 00 69

Co do wkladu osuszacza za grosze mozna kupic u ludzi zajmujacych sie klimatyzacja.

Ten nowy kompresor za 830 nie jest nowy tylko rogenerowany. Gdyby byl nowy nie chieli by przeciez starego to oczywiste. ( ich regeneracja polega na wymiane osuszacza i to nie zawsze , pomalowaniu i wlozeniu nowego pierscienia i za to placimy 830zl. A jak w tym "nowym" porysuje sie cylinder od przegrzania czarnego pierscienia to i tak gwarancji nikt nie uzna bo powie ze zassal piach i nie udowodnisz im tego ze tak nie bylo.)

Przekonalem sie na wlasniej skorze ...
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-19, 08:13   

Cytat:
Za filtr sporo przeplaciles kosztuje okolo 40zl Numer OE:
220 320 00 69
A 220 320 00 69
Być może, za komplet filtr + przekaźnik dałem 95, ale kupowałem większość od jednego sprzedawcy więc odchodzą przesyłki...

[ Dodano: 2018-07-19, 08:23 ]
A co tego "nowego" to trzeba doliczyć jeszcze przekaźnik i filtr...

[ Dodano: 2018-07-19, 08:29 ]
W ogóle wydaje się mi, że profilaktyczna wymiana samego przekaźnika może przedłużyć życie kompresora...
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-01, 09:34   

830 z filtrem, przekaźnik to 15pln nie wpływa na żywotnośc kompresora

fakt nie wiadomo dokładnie co jest w środku... ale pompuje błyskawicznie 16
nie przegrzewa się więc uważam działa jak nowy

kupiłem sobie spokój... na ile zobaczymy
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-08-01, 10:12   

Każdy element stykowy ma ograniczoną liczbę załączeń.
Dla takiego przekaźnika będzie to kilkadziesiąt..kilkaset tysięcy załączeń przy obciążeniu rezystancyjnym, dla silnika będzie to zdecydowanie mniej...
U mnie kompresor padł dopiero po zespawaniu przekaźnika, przed tym nie dawał żadnych objawów...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.