Autor |
Wiadomość |
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2012-04-24, 20:13 [D3 05 3.0TDI
] Akumulator - dziwny przypadek
|
|
|
Witam
Może ktoś pomoże ,
Audi a8 D3 3.0 tdi 2005r
Zapaliła się przy starcie kontrolka ładowania.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasła czyli myślałem że wszystko ok . Po przejechaniu kilku km zapaliła się kontrolka ESP .Ponowny restart i zgasła i za chwile kolejny raz ESP ,zgasiłem próba odpalenia i brak prądu akumulator rozładowany. Podjechał znajomy mechanik odpaliliśmy na kable wszystko wróciło do normy akumulator się naładował ESP po 100m zgasła i jest wszystko ok. Co może być przyczyną? Akumulator nie jest pierwszej młodości.
Z góry dziękuje za pomoc ,może ktoś miał identyczny przypadek? |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-04-24, 20:19
|
|
|
bateria do wymiany. Zrób jeszcze adaptacje akumulatora, moze jest zły wprowadzony |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2012-04-24, 20:28
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | bateria do wymiany. Zrób jeszcze adaptacje akumulatora, moze jest zły wprowadzony |
Dziękuje za expresową pomoc ;-)
Podczas jazdy stan ukumulatora wrócił do 100% .Po zgaszeniu odpala od kopa i wszystko ok .
Co tzn. adaptacja akumulatora? Ostatnio byłem w ASO na przeglądzie i wszystko ok. Akumulator już raz mi zrobił niespodziankę ,ale to było zimą dlatego obstawiłem porę roku. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2897 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2012-04-29, 11:17
|
|
|
Ja osobiście obstawiam szczotki na alternatorze. Jeśli szczotki się podwieszą to i kontrolki ładowania też nie będzie, zbyt niskie napięcie i ESP samoczynnie się wyłączy. Odpaliłeś na kable, szczotki przyległy do pierścieni ślizgowych i wszystko wraca do norny. W trakcie pracy silnika to alternator pokrywa całkowite zapotrzebowanie na prąd. |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2012-04-29, 20:37
|
|
|
johnmark napisał/a: | Ja osobiście obstawiam szczotki na alternatorze. Jeśli szczotki się podwieszą to i kontrolki ładowania też nie będzie, zbyt niskie napięcie i ESP samoczynnie się wyłączy. Odpaliłeś na kable, szczotki przyległy do pierścieni ślizgowych i wszystko wraca do norny. W trakcie pracy silnika to alternator pokrywa całkowite zapotrzebowanie na prąd. |
Witam,
Wymieniłem akumulator i jak ręką .......... :-) Od nowości był orginalny dlatego już odmawiał posłuszeństwa.Kupiłem akumulator Varta 100Ap ,orginalny miał 110 ale to chyba nie problem ,za to moc rozruchowa ciut większa. Troche szkoda ,że wszystko się zresetowało. Dziwna sprawa z tą adaptacją ,ale przyjął bez problemu.
Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-04, 08:44
|
|
|
Podejrzewam że masz modul zarządzający pracą akumulatora, trzebaby zakodowac nowy akumulator żeby wszystko prawidłowo działało. |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2012-05-06, 13:52
|
|
|
shaqal napisał/a: | Podejrzewam że masz modul zarządzający pracą akumulatora, trzebaby zakodowac nowy akumulator żeby wszystko prawidłowo działało. |
Podpinali kompa i go adaptowali czyli wpisali chyba NR seryjny model itd.Przyjął i normalnie odpalił. Wszystko chodzi bez zarzutu tylko ustawienia się skasowały . Mam wrażenie ,że więcej zaczął paliwa popijać .Wcześniej na kompie jazda miasto pokazywał od 10 do 11,5 teraz 14 i ciężko zejśc poniżej 12 ,może po tej wymianie i po zresetowaniu nie ustawił jeszcze sredniej ? |
|
|
|
|
|
|
|
|