Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 07 4.2TDI ] Fotel pasażera rozładowuje akumulator  
Autor Wiadomość
kubiak2007 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: D3
Dołączył: 02 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2024-12-02, 23:13   [D3 07 4.2TDI ] Fotel pasażera rozładowuje akumulator

Hej, jestem nowym posiadaczem Audi A8L D3 i mam niestety problem z rozładowującym się akumulatorem :( po zamknięciu auta przycisk od świateł awaryjnych oraz podświetlenie skrzyni biegów pozostają aktywne - pobór prądu to 10A! Zacząłem z tym walczyć - wyciągnąłem wszystkie możliwe bezpieczniki MMI (telefon, Radio, Navi, Zmienierka, wzmacniacz, nawet gniazdo zapalniczki w bagażniku i sterowanie webasto) - niestety - MMI w dalszym ciągu się nie usypiało i pobór pozostawał na poziomie 4-5A. Szukając dalej zamknąłem się więc w aucie i nasłuchiwałem - okazało się ze sporadycznie (co około minutę) elektryczny fotel pasażera próbuje się jakby przestawić - jest krótkie, 1-2 sekundowe załączenie i cisza - i tak co minutę, aż moduł zasilania stwierdzi, że akumulator jest już głęboko rozładowany - wtedy "cykanie" fotela ustaje i wygasza się przycisk awaryjnych/podświetlenie skrzyni biegów. Szukałem w spisie bezpieczników, czy fotel pasażera ma osobny bezpiecznik - niestety nic nie znalazłem. Zastanawiam się, czy problemem może być jakiś wadliwy moduł czy przyciski od pamięci fotela pasażera, jednak nie za bardzo mam pomysł jak to dalej diagnozować.

Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5157
Skąd: Těšin

Wysłany: 2024-12-03, 10:56   

Hehe, jak w moim starym D3, moduł fotela pasażera wzbudzał moduł komfortu. Okazał się uszkodzony, niestety posiada CP (ochrona komponentu)
_________________
Black Cars Matters
 
 
kubiak2007 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: D3
Dołączył: 02 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2024-12-03, 12:22   

A pamiętasz może, czy po odpięciu modułu lub wyjęciu bezpiecznika dalej był pobór prądu? Myślałem tymczasowo odpiąć ten moduł (autem i tak jeżdżę sam). Zaglądałem pod fotel pasażera i tych modułów jest pełno, później podeślę zdjęcie.

Co do CP - czy po włożeniu nowego modułu można to zdjąć VCDSem Czu tylko ASO? Jakieś skutki uboczne bez ściągnięcia CP?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5157
Skąd: Těšin

Wysłany: 2024-12-03, 13:32   

Wystarczy odpiąć główne zasilanie od niego. Sam nie zdejmiesz, albo ASO (ale musisz mieć część z pewnego źródła), albo wizyta u magika (można też zdalnie, jak mu udostępnisz pulpit zdalny i podepniesz auto sam pod OBD). Bez zdjęcia CP z tego co pamiętam działa chyba tylko standardowe sterowanie, przód/tył, czy oparcie, bez pamięci, grzania wentylacji itp.
_________________
Black Cars Matters
 
 
kubiak2007 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: D3
Dołączył: 02 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2024-12-03, 14:18   

Dzięki wielkie! Spróbuję odpiąć kostki od modułu i sprawdzę czy auto się usypia (czy gaśnie przycisk awaryjnych). Moduł, który u mnie siedzi to 4E0910760B/4E0910760D.

Wydaje mi się, że powinno wystarczyć odpięcie tylko zaznaczonych na czerwono gniazd? Pamiętasz może jak było u Ciebie?

Zastanawiam się, czy wyprogramowanie modułu fotela pasażera w GW przyniosłoby ten sam efekt co odpięcie kabli?

moduł.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 58,81 KB

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5157
Skąd: Těšin

Wysłany: 2024-12-03, 14:21   

Tak, jak coś odpinasz to usuń zaznaczenie także w bramce GW
_________________
Black Cars Matters
 
 
kubiak2007 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: D3
Dołączył: 02 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2024-12-03, 14:27   

Wielkie dzięki! Jak wrócę z pracy to wieczorem odepnę te kable i odznaczę fotel pasażera w GW - mam nadzieję, że pobór prądu ustanie - póki co mam wszystkie bezpieczniki od MMI wyjęte i akumulator i tak ma 12.1V po 12h postoju :( akumulator na 100% dobry, jak udało mi się jakimś cudem "uśpić" system (odłączyłem aku na 5 minut na zamkniętym aucie, wtedy podłączyłem i bez odpalania zamknąłem tylko klapę) to rano aku miało 12.8V - system na 100% się uśpił, bo pierwszy raz od kiedy posiadam auto zgasł przycisk awaryjnych

@dice111 wielkie dzięki! odpiąłem moduł fotela, wyprogramowałem z GW i auto pięknie się uśpiło po około 1-2 minutach! pobór prądu spadł do 0.11 - wydaje mi się, że jak na A8 jest to akceptowalny wynik. W module fotela widać zaśniedziałe styki - postaram się go wyciągnąć, porządnie wyczyścić i zamontować w aucie - być może będzie działał.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5157
Skąd: Těšin

Wysłany: 2024-12-03, 17:57   

kubiak2007 napisał/a:
W module fotela widać zaśniedziałe styki - postaram się go wyciągnąć, porządnie wyczyścić i zamontować w aucie - być może będzie działał.

Po poście w dziale powitań widzę, że masz szyber, sprawdź sobie raczej pod wykładzinami resztę jak wygląda, po zalaniu pierwsze co pada to kessy, chyba, że ktos tak intensywnie prał i nie wysuszył gąbek, albo w samochodzie była wilgoć dłuższy czas.
_________________
Black Cars Matters
 
 
kubiak2007 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: D3
Dołączył: 02 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2024-12-03, 18:28   

keysse działa nawet OK - tzn. otwiera auto, otwiera/zamyka klapę bagażnika, ale nie zamyka auta - podejrzewam, że klamka tylnia za kierowcą, bo jak się na nią naciśnie to wesoło "chlupie" woda - aczkolwiek nie wiem, czy jedna klamka wyłączyłaby wszystkie co do zamykania.

Odpływy w aucie były czyszczone 6 miesięcy temu - jak wspominałem w pości powitalnym, baaardzo długo szukałem auta i to, które zakupiłem ma pełną historię serwisowania (co prawda nie w ASO), ale cały segregator napraw był dołączony. Wydaje mi się, że jak na A8 to niewiele wyszło do zrobienia po zakupie:

- uciekający prąd przez moduł pasażera,
- "mały" termostat przy skrzyni,
- lampa lewa tył w klapie - świeci, ale jest pęknięty klosz i paruje,
- keysse nie zamyka auta,
- delikatne zapocenie na wyjściu wału do napędu tylnego (póki co tego nie robię, bo jak napisałem - jest tylko zapocenie, olej nie kapie)
 
 
Deesikuu 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2024
Posty: 26
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-12-06, 09:26   

kubiak2007, Cześć, pozwole się wtrącić w temat z krótkim pytankiem.

Piszesz, że miałeś do zrobienia termostat przy skrzyni, też go będę dzisiaj robił, pytanie do Ciebie takie, czy ogarnąłeś to bez problemu samemu? bo wiem gdzie on jest mniej więcej ale mam do dyspozycji tylko kanał, nie mam niestety podnośnika, więc nie wiem czy to się ogarnie z kanału?

Drugie pytanie co do tego to czy zleci mi cały płyn czy tylko troszkę? oczywiście postaram się to zrobić jak najszybciej będzie się dało.

Oraz trzecie pytanko, czy po wymianie tego termostatu musiałeś odpowietrzać układ czy nie było takiej potrzeby??

Bardzo Ci dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam :D
 
 
kubiak2007 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: D3
Dołączył: 02 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2024-12-07, 02:10   

Przepraszam że dopiero odpowiadam.

Termostat wymieniał mi warsztat, więc nie wiem jak było z dostępem. Płynu na 100% nie spuszczali, ani nie odpowietrzali układu. Z tego co wiem to zacisnęli węże jakimiś specjalnymi szczypcami, żeby właśnie plyn nie uciekł i dopiero wymieniali termostat. Całość poszła im bardzo sprawnie, nie zdążyłem nawet wypić kawy :)
 
 
Deesikuu 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2024
Posty: 26
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-12-09, 14:22   

Hej, nie ma sprawy w żadnym wypadku :P

Dzięki za odpowiedź, nie czekałem w sumie, nie mogłem się powstrzymać i wziąłem się sam do roboty.

Jako, że robiłem to pierwszy raz w życiu to nie powiem - namęczyłem się strasznie, zajęło mi to jakieś 6 godzin, ale ostatecznie z pomocą Taty udało się to ogarnąć. Autko trzyma teraz betonowe 90 stopni, jestem mega zadowolony, tym bardziej, że mechanik niby "zrobił" a jak wracałem do domu to miałem 70 stopni po 15 kilometrach - był to na pewno ostatni raz kiedy u niego coś robiłem <onie>

W każdym razie, najwyższa pora nauczyć się naprawiać auta samemu, bo dużo rzeczy da się zrobić i nie zostać wydymanym na kase - no i NAPRAWIĆ.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.