Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2891 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-05, 14:04
|
|
|
FOSS napisał/a: | Pczester napisał/a: | I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać? |
Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.
Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona |
pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-05, 14:46
|
|
|
maciu napisał/a: | pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej |
No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.
Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.
To czego nie zrozumiałem? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-05, 15:10
|
|
|
Zaciski oczywiście pod tarcze 360x34 (1500zl z klockami z 2016r) więc chyba warto. Kierownice również pod ten zestaw, osłona tarczy wraz z kierownicą 200zl komplet.
Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?
[ Dodano: 2019-01-05, 15:30 ]
Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone
I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:
4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T
Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5074 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-01-05, 15:49
|
|
|
Pczester napisał/a: | Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone |
Z Q7. Poza tym te Sline czy jak zwa ladniejsze wizualnie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-05, 16:15
|
|
|
Pczester napisał/a: | Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy? |
No taki jest zamysł konstruktorów i moim zdaniem tak właśnie jest.
Zobacz że Phaeton właściwie każdy ma z przodu kierownice powietrza a A8D3 nie.
Z czego to wynika?... Moim zdaniem z masy pojazdu.
Phaeton wyraźnie cięższy więc hamulce bardziej obciążone.
Niedawno miałem jednego Fejtka na serwisie z silnikiem 4.2V8 i masa własna pojazdu z dowodu rej. coś powyżej 2200kg a moje D3 z podobnym przecież silnikiem w dowodzie ma jakieś 1850kg.
Jakby nie było to ponad 300kg masy własnej więcej.
To oczywiście moje subiektywne odczucia i żeby tego dowieść trzeba by wykonać do tego jakieś stanowisko badawcze z pomiarem temperatury tarczy i klocków ale po co...
na pewno ktoś już takie badania wykonał i właśnie dlatego stosowane są takie kierownice powietrza
Pczester napisał/a: | Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone |
Moim zdaniem 6-cio tłok Akebono będzie wydajniejszy niż zacisk 2-tłoczkowy pływający ale tarcze 385x36 mają pewnikiem większą wydajność cieplną niż 360x34.
Muszę przyznać, że Akebono na 360 jeszcze u nikogo nie montowałem i nie robiłem porównania tych zestawów
Pczester napisał/a: | I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:
4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T
Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊 |
Nie znam różnic ale mogą się czymś różnić.
Inny numer nie musi wynikać wyłącznie z innego modelu a wręcz najczęściej oznaczają jednak różne części. Nawet litera na końcu ma znaczenie.
Patrząc na to z innej strony to jest wiele przypadków kiedy numery pomiędzy różnymi modelami aut są identyczne bo części są identyczne - np. zaciski od S8D3 są takie same jak w S6C6 i mają ten sam numer... albo niektóre części pomiędzy A8/S8 D3 a Phaetonem mają te same numery bo to jest to samo.
Wystarczy że podejście do przewodu hamulcowego jest inne czy inny rozstaw otworów pod jarzmo jest albo inna ich średnica i już masz inne numery bo jakby nie było zacisk inny.
Niestety musiałbyś mieć oba w ręku aby je fizycznie porównać w każdym szczególe |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-05, 18:10
|
|
|
Dzięki za info póki co, blachy zamówione A z zaciskami spróbuję coś jeszcze się dowiedzieć, porównać. Chyba że ktoś jeszcze zna inne zaciski które pasują bez skomplikowanych przeróbek....
[ Dodano: 2019-01-05, 18:27 ]
Jeszcze tylko prośba do was koledzy, którzy macie etke i możecie sprawdzić po numerach części i powiedzieć czym się różnią według niej...
4M0615105AT i 4M0615105BA ewentualnie czy adaptery są te same. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2891 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-05, 19:00
|
|
|
FOSS napisał/a: | maciu napisał/a: | pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej |
No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.
Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.
To czego nie zrozumiałem? |
no tego że pytanie było o to czy po montażu kierownic robic coś aby w kierownice wpadało więcej
powietrza - to o co ja wczesniej pytałem w wątku do którego podałem link
a nie o to czy mechanicznie trzeba coś przerabiać
wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy
ja szukam tych wiekszych zacisków |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-05, 20:49
|
|
|
maciu napisał/a: | ... wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy
ja szukam tych wiekszych zacisków |
Masz może nr tych zacisków większych albo od jakich silników są? Ciekawe po ile chodzą, to może bym wrzucił tarcze 385 😎 |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2891 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-05, 21:25
|
|
|
Wszystko co nie ma końcówki cześci jak te:
nic, A, B, C, E, F, G, H, J, K, Q, BH, BK, BR, BS, BT
czyli te większe to będą np końcówki S, CS, AG, FH.... sporo tego jest
bo kolor inny to już numerek też inny
pooglądasz na A nauczysz się odróżniać od tych mniejszych wizualnie dosyć szybko |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-05, 21:28
|
|
|
4M0615105 - S, CS, AG, FH
Dobrze rozumiem ?
[ Dodano: 2019-01-05, 22:17 ]
Masz rację MACIEK już widzę różnicę: w wyglądzie i Cenie 😂 2,5k zaciski i klocki 1k no i tarcze jeszcze 385 1k... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2891 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-06, 00:16
|
|
|
jak tarcze 385 (za parę 1000) cie przerażają to 400 zdecydowanie nawet nie sprawdzaj
reszta apropo numerów części jest ok... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-06, 01:00
|
|
|
maciu napisał/a: | jak tarcze 385 (za parę 1000) cie przerażają to 400 zdecydowanie nawet nie sprawdzaj |
Tym bardziej, że te 400mm chyba wciąż poza ASO są niedostępne.
Cena ASO to 2379pln brutto detal za 1 sztukę |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2891 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-06, 01:13
|
|
|
ale jak to tak nieprecyzyjnie podawać ceny bez groszy... idź juz lepiej spać |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-06, 07:58
|
|
|
Zostane przy 385mm 😁😁😁 o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5074 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-01-06, 11:29
|
|
|
Pczester napisał/a: | Zostane przy 385mm 😁😁😁 o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie. |
W dobrych cenach wciąż można znaleźć zaciski z D4 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|