Autor |
Wiadomość |
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-09, 00:17 Paliwo - co lać i gdzie ?
|
|
|
Może z innej beczki...
Panowie jakie paliwo lejecie do swoich aut ?
Jakie są Wasz poglądy co do Naszych popularnych stacji: ORLEN, BP, STATOIL, SHELL itp. ?
Może widzicie gdzie róźnicę ? V-Power albo coś ?
Jakie macie zdanie...
Ja latam na paliwie z Orlenu 95 badz 98 - zatankowalem vervę ostatnio i jakos nie widzę zbytnio różnicy...
Pozdro. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5076 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-09, 00:27
|
|
|
Większość i tak zaopatrywana jest z ORLENu. Nie zauważyłem różnicy w mocy, czy spalaniu na stacjach różnych koncernów, to samo tyczy się 95 i 98. Druga sprawa - ile tak naprawdę oktanów ma 95 a ile 98 ?
Kto chce może poczytać: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-09, 01:03
|
|
|
mądre... |
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-11-09, 09:18
|
|
|
Bardzo ciekawe, ja do tej pory lałem tylko 98 a ten artykuł podważa moją cała teorie na temat paliwa ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-11-09, 11:38
|
|
|
niby producent zaleca tylko 98, ja tam leje 95 tez jedzie, kopa mu nie brak, zawsze troche taniej a i tak tylko służy do odpalania potem ządzi LPdzi |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-09, 17:53
|
|
|
dzidzia napisał/a: | niby producent zaleca tylko 98, ja tam leje 95 tez jedzie, kopa mu nie brak, zawsze troche taniej a i tak tylko służy do odpalania potem ządzi LPdzi |
http://www.audiklub.org/dane/s8/d2/s8_340.html u mnie producent zaleca 95 i taką tylko leję. Faktycznie warto zainteresować się pojęciem oktanowości, bo funkcjonuje mit "im więcej oktan tym większa moc silnika ". Powinno się lać takie paliwo jakie przewidział producent, kwestia jakości lanego paliwa to już inna bajka... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-11-09, 19:23
|
|
|
Dokładnie jak pisze Bilu- lać takie paliwo jak zaleca producent.
Jedną z funkcji ECU jest dostosowanie zapłonu do jakości paliwa. Wyższa liczba oktanowa nie spowoduje nic innego jak uszczuplenie konta o dodatkowe, niepotrzebnie wydane peeleny, ECU "nie puści" nic więcej
Można tu teraz zacząć dyskusję n/t jakości naszego paliwa, i tego czy 95 to 95 itd. Zakładając jednak że tankuję na "przelotowych" stacjach gdzie paliwo nie "leży" i nie jest to WIESIEK-PETROL- jest szansa że płacę za to co chcę i mojemu silnikowi nie potrzeba niczego więcej |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 42 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-11-09, 19:30
|
|
|
WItam. Wszystkie stacje benzynowe maja to samo paliwo czyli z głębi ziemi :-)
Problem polega na oczyszczeniu i odpowiednim dodatkom do paliw...
BP ma ultimate.. Orlen ma verve itp.
Pracuje w Pomocy Drogowej i nie raz Holowałem uszkodzona Cysterne z paliwem i szczęscie że nie raz rozmawiałem z kierowcą co lata takim zestawem...
Panowie w głowie sie poprostu lasuje.... Te wszystie reklamy to tylko REKLAMY
Pod poznaniem w miejscowości Rejowiec jest skład paliw. Są tam MEga wielkie zbiorniki z Paliwami.... Stojąc i czekająć przy brami wjazdowej spotyka sie dosłownie wszystkie ale to wszystkie nazwy koncernów na cysternach przyjeżdżających po Paliwo.... a więc wszystko z jednej beczki Tylko jak wspomniałem wcześniej każda firma dodaje swoje uszlachetniacze, widziałęm taki płyn.. koleś mi opowiadał jak stwierdził że wleje sobie troche do swojego samochodu ( załatwił sobie ) w jego przypadku do Diesla wlał preparat Ultimate efekt uszkodzona głowica wypalone tłoki Przedawkował ale mówił że była moc!!! Podobnie u kolegi w benzynie tęz przedawkował
naprawde rozmawiałem z niejednym kolesiem co prowadzi cysterne i zawsze to sama odpowiedź NIE TANKUJ W STODOŁACH reszta cywilizowanych stacji jest podobna do siebie.. z wyjątkiem jednej ORLEN :shock: i tu sie zdziwiłem
ORLEN podobno jak mówią kierowcy nie jest najtańszą rafinerją ale zato jako PODOBNO jedyni nie dodaja do paliwa środków zwiększających objętość!!!! Reszta podobno tak z tąd ceny na Orlenie nie sa zachęcające... Inne stacje przynajmniej w Pozaniu sa zawsze tańsze.
Ale też z innej beczki
U nas są paliwa normalne i jakieś tam super POWER w zasadzie to jest śmieszne
Niedawno byłem daleko w niemczech tankowałem normane paliwo i uwieszcie mi jazda na NIEMIECKIM zwykłym paliwie to BAJKA!!! Odpowiedź nachodzi sama... Mniej pali lepsze osiągi, z rury wydechowej dosłownie czyste pachnące w pełni przepalone paliwo a nie jak czasem rozpuszczalnik z wydechu idzie...
Podam też jeden z przykładów
Mercedes Okular E290TD z pustą lawetą kierunek włochy stałą prędkość 100km/h
Spalanie 10 litrów /100km Powrót tą samą drogą z załądowaną lawetą na zachodnim paliwie z tą sama prędkością 8 Litrów na 100km!!!!!! Nie jeden kto był za miedzą może to potwierdzić takie sa fakty
Niestety jesteśmy skazani na to co nam sprzedadzą i wcisną innego wyjscia nie ma ;-)
Nasi zawsze będą kombinować ile tylko wejdzie...
[ Dodano: 2010-11-09, 20:17 ]
Jescze jedno. Unikajcie tankowania podczas dostawy paliw!!!
W tedy w głównych zbiornikach jest mega burza i cały syf z dna zbiornika idzi do góry i sie iesza potem to wszystko trafia do naszych samochodów...
Widziałęm na własne oczy jak czyszczą zbiorniki na stacjach maskara!!! |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2010-11-11, 20:26
|
|
|
Zgadzam sie z kolega Pers,wycieczka no nl,na paliwie z polski ledwo robie 800km,na paliwie z d i nl po 1000 i 1170km :shock: :shock: :shock: jak wracalem to tanken byl ostatni w d i potem w pl odrazu jakby 20hp mniej..... :-x |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-11, 20:33
|
|
|
jak ktoś ma autko na ON to sprytnym rozwiażaniem jest kupno zbiornika typu mauser potem zamawiamy ze statoil dostwę (przywożą min 1000 litrów) i już mamy dobre paliwko - odrobinę inny kolor ale silnik jest daltonista i mruczy na tym aż miło ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Kamiloooo91
Użytkownik
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 2.8 Man
Wiek: 32 Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 4 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-11-11, 21:49
|
|
|
Zgadzam się również z waszymi wypowiedziami.
Jakieś 4-5 lat temu mój Tato sprowadził furkę z Niemiec fajnie chodziła , a przede wszystkim nie było zbytnio słychać czy to diesel czy benzyna. Po jakiś 2-3 miesiącach silnik zaczął chodzić jak prawdziwy diesel kle kle kle Inna kultura pracy i wg , a tankował się na BP Wydaje mi się , że to również było spowodowane Paliwem |
_________________ A8 4ever !! |
|
|
|
|
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-13, 14:17
|
|
|
Powiem Wam Panowie tak... Mieszkalem przy granicy jakies 12 lat... i oczywiscie ze tak bylo przynajmniej kiedys... ja tankowalem w niemczech roznica diametralna... auto cicho chodzilo, lepsze osiagi... lepsza jazda... zgodze sie bo sam tego doswiadczylem... ale to bylo jakies 6-7 lat temu... a czy teraz tak nie jest ? Nie jestem pewny...
Druga sprawa co moge potiwerdzic o czym pisal kolega PERS tak rejowiec jest... mam dobrego przyjaciela ktory wozi paliwo dla ORLENU... i mowi, ze przewaznie stacje nie mieszaja... zdarzaja sie taki ktore mieszaja ale bardzo rzadko chodzi o paliwa orlen - bo oni podobna maja jakies urzadzenia i sprawdzaja ilosc paliwa w paliwie...
Ale co jeszcze mi ciekawego powiedzial, ze bardzo duzo woza do stacji benzynowych AUCHAN tam gdzie niby paliwo jest do d**py (Taka panuje wsrod ludzi oponia) a on sam twierdzi ze, z badan wychodzi ze oni w ogole nie chrzscza paliwa i maja bardzo dobre wyniki jakosci a cena nizsza dlatego ze taki auchan bierze kupe tysiecy litrow od nich... pewnie prawda...ale jak nie bede musial nie zalecej w AUCHAN brak przekonania pomimo dobrego zdania mojego przyjaciela...
ale opinie ze orlen nie miesza, potwierdzam... oczywiscie na tyle ile moge
Pozdr. |
_________________ Before I will die... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-13, 14:49
|
|
|
Pers napisał/a: | (...)naprawde rozmawiałem z niejednym kolesiem co prowadzi cysterne i zawsze to sama odpowiedź NIE TANKUJ W STODOŁACH reszta cywilizowanych stacji jest podobna do siebie.. z wyjątkiem jednej ORLEN :shock: i tu sie zdziwiłem
ORLEN podobno jak mówią kierowcy nie jest najtańszą rafinerją ale zato jako PODOBNO jedyni nie dodaja do paliwa środków zwiększających objętość!!!! Reszta podobno tak z tąd ceny na Orlenie nie sa zachęcające... |
JuniorPoznan napisał/a: | Druga sprawa co moge potiwerdzic o czym pisal kolega PERS tak rejowiec jest... mam dobrego przyjaciela ktory wozi paliwo dla ORLENU... i mowi, ze przewaznie stacje nie mieszaja... zdarzaja sie taki ktore mieszaja ale bardzo rzadko chodzi o paliwa orlen - bo oni podobna maja jakies urzadzenia i sprawdzaja ilosc paliwa w paliwie... |
No to mnie koledzy pocieszyliście... bo ja od kilku lat tankuję praktycznie wyłącznie na ORLENIE :lol:
Mój upór w tym temacie to efekt różnych przygód z innymi stacjami (np. BP i kilka innych niezrzeszonych stojących przy głównych trasach) i pewna forma partiotyzmu... może to i głupie ale ja uważam że jak ma mnie już ktoś okradać na paliwie (cena surowca + wszystkie podatki!!!) to wolę aby to robił polski ORLEN niż jakiś ruski LUKOIL czy inne zagraniczne koncerny :-P
Pers napisał/a: | (...) Jeszcze jedno. Unikajcie tankowania podczas dostawy paliw!!!
W tedy w głównych zbiornikach jest mega burza i cały syf z dna zbiornika idzi do góry i sie iesza potem to wszystko trafia do naszych samochodów...
Widziałęm na własne oczy jak czyszczą zbiorniki na stacjach maskara!!! |
To bardzo cenna uwaga... wezmę ją sobie do serca ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
JuniorPoznan
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alex
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-13, 15:02
|
|
|
no te inne nie zrzeszone sa czasami dziwne
np. stacja BLISKO co to jest podróbka BLISKA ? heheeh
bądź LOTYS ? widzialem widzialem...
PS: swojego czasu pracowalem jak bylem mlodszy na myjni gdzie obok byla stacja - centrum poznania... hmm i wiecie co ? zima przymarzaly im pistolety do dystrybutorów ? dlaczego ??? moze dlatego ze kazdy tam sprzedajacy mial swoj prywatny samochod wart pewnie 40krotnosc ich wyplaty ? a zarabiali 1800zł miesiecznie... wow eh
nie ma co...
trzeba zostac szejkiem paliwowym... |
|
|
|
|
|
|
|
mikmac
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: maciej
Jeżdzę: a8
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 0 Skąd: warminsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-11-23, 22:21
|
|
|
W kwestii oktanowości. Liczba oktanów oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe. Spalaniu stukowemu sprzyja wysoki stopień sprężania (silniki uturbione) takich silników powinno być używane paliwo o wyższej liczbie oktanów. Nie oznacza to jednak, że auto nie pojedzie albo się zepsuje na 95. W każdym silniku benzynowym mamy czujniki spalania stukowego które w razie pojawienia się stuku dają sygnał do procesora aby zmienił parametry mieszanki. Konkludując 98/95 odczujemy róznice ale raczej w przypadku silników doładowanych, którym ecu nie pozwoli rozwinąć skrzydeł na 95.
Zwrocmy uwage ze silniki 4.2 sa konstrukcyjnie bardzo podobne do amerykanskich jednostek, a w stanach mają 92 Oktany i nasze a8 na tym paliwie bez problemu tam jeżdzą |
|
|
|
|
|