Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] ASB 2x statyczna wymiana zamiast 1x dynamiczna  
Autor Wiadomość
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-17, 08:46   [D2 ALL ] ASB 2x statyczna wymiana zamiast 1x dynamiczna

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni. Mam zamiar zrobić 2 statyczne wymiany zamiast 1 dynamicznej i teraz pytanie na które raczej wiem jaka padnie odpowiedź ale ... Jak z filtrem wymieniac 2x czy nie ma sensu. Druga wymiane mam zamiar zrobic po ok 500km
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-07-17, 16:38   

ja u siebie wymienialem 2x statycznie, ale tylko za pierwszym razem wymienilem filtr. Przejechalem jakies 700km i potem wlalem nowy olej. Jak dotad nie ma zadnych problemow. :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
uqash 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Kęty
Wysłany: 2013-07-17, 16:43   

Witam,
Kolego jakbyś był zainteresowany to miałbym na zbyciu olej Mobil LT 71141 pewny, kupiony z hurtowni, świeży.
Też przymierzałem się do 2 wymian statycznych więc kupiłem bańkę 20l, ale podczas wymiany okazało się że w mojej ósemce olej był regularnie wymieniany więc stwierdziłem, że nie będę robił 2 wymian jedna po drugiej.
_________________

 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2013-07-17, 17:05   

A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę, bedzie cały nowy olej a w statycznej nigdy nie pozbędziesz sie starego oleju, bedzie tylko rozcieńczany.
 
 
PiotrGo 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-17, 17:21   

labas napisał/a:
A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę, bedzie cały nowy olej a w statycznej nigdy nie pozbędziesz sie starego oleju, bedzie tylko rozcieńczany.


Nie ma co popadać w "paranoje", nigdy olej nie jest w 100% świeży, nawet jakby się go wymieniło co do ostatniego ml to, zaraz jak przy pierwszej jeździe zaczyna się zużywać, tz pobiera syfy z zużywających się części mechanicznych, przechodzi różne przemiany chemiczne pod wpływem temperatury i tlenu w powietrzu itp.

Ja osobiście w swoich autach zmieniam właśnie 2 razy statycznie, dla spokoju ducha za to robię to nieco częściej niż zaleca fabryka.

Filtr zmieniam w trakcie 2 zmiany oleju, tz najpierw spuszczam stary olej, zalewam nowy, jazda, aby się wymieszały, potem spuszczenie ponownie oleju, demontaż miski mycie jej, wymiana filtra, wlanie świeżego oleju.

Wg różnych poradników taką metoda wymienia się w ten sposób ponad 80% oleju na nowy. Skrzynia się odwdzięczy.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-17, 20:18   

WYmiana filtra to jest uzależniona od stanu oleju. Jesli za drugim razem spuścisz zupe to lepiej wymień tez filter.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-07-17, 20:57   

Ja kolego robiłem tak wylałem ze cztery litry oleju dolałem nowego i przejechałem około 500km i po tym dystansie spuściłem wszystko co zleciało po odkręceniu korka spustowego,a następnie wyczyszczenie miski olejowej wymiana filtra i dolanie nowego oleju.Wiadomo cały olej nie zleciał ale znaczna część na pewno,myślę że wymiana filtra i wymiana chociaż części oleju skrzyni nie zaszkodzi,lepiej tak niż jeździć na starym oleju i zapchanym filtrze i zastanawiać się kiedy zdechnie.
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-17, 22:48   

labas napisał/a:
A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę
przy 2 statycznych olej mi sie wymieni stopniowo co moim zdaniem może być zaletą a nie jak w przypadku dynamicznej od razu cały. Chociaz wiem że tak całego napewno nie wymienie.

123mielony napisał/a:
Ja kolego robiłem tak
i tak tez zrobie z a różnicą ze ja spuszcze wszystko co zejdzie
_________________

Ostatnio zmieniony przez Ara$ 2013-07-17, 23:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-17, 23:02   

Ja wymieniłem cały wraz ze znaczną czescią ASB :lol:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-07-18, 08:36   

labas napisał/a:
A nie lepiej zrobić dynamiczną wymianę, bedzie cały nowy olej a w statycznej nigdy nie pozbędziesz sie starego oleju, bedzie tylko rozcieńczany.

Spece od ASB nie zalecają wymiany dynamicznej jeżeli auto ma już przebieg rzędu 200kkm a olej nie był wcześniej zmieniany - istnieje podobnież spore ryzyko, że po takiej wymianie w niedługim czasie skrzynia padnie.
Noi chyba coś w tym jest bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że działaliby na swoją szkodę i namawiali klientów na ten mniejszy i tańszy zakres naprawy ;-)

W Mid-Parts, w przypadku j.w., dynamiczną zrobią tylko na wyraźne życzenie klienta.

Ja w obecnym D3 olej w skrzyni zmieniłem poprzednio jakieś 1,5 roku temu i teraz jakiś miesiąc temu.... obie wymiany statyczne..... przy pierwszej wymianie okazało się, że filtr jest z 2002 roku a więc jeździł tam od nowości.
Wciąż mówimy o skrzyni pracującej całkiem poprawnie a nie mającej już ze zmianą biegów jakieś problemy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.