Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-10, 13:07 [D2 ALL
] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana
|
|
|
Czy przy wymianie uszczelniacza wału korbowego między skrzynia a silnikiem trzeba spuszczać i wymieniać olej w skrzyni? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-08-10, 14:10
|
|
|
Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.
A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo. |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-10, 14:54
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.
A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo. |
dzieki Kolego, co do źródła wycieku z tego zdjęcia to odmy raczej nie bo dzisiaj oglądałem, pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach ale to chyba nie taka ilość zeby sie na dole pojawiło. Nie wiem jeszcze jak ta uzczelka pod głowica, ostatnio silnik złapał mi kilka razy temp powyzej ok 110 stopni takze mogłoby byc to albo uszczelniacze wału bądz konwertera |
_________________
|
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-08-11, 18:57
|
|
|
wydaje mi się ze przy uzupełnionym plynie chłodniczym przy 110 stopniach nie powinno nic się stać z uszczelka pod glowica no chyba ze taka tem utrzymywana była duzej |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-08-11, 21:16
|
|
|
Ara$ napisał/a: | pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach |
Myślę ze od tego powinieneś zacząć. Ja miałem podobnie i zrzucałem skrzynię. Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów. Też mi się wydawało ze delikatnie się poci tylko. Dobrze było widać jak skrzynię się ściągnęło :-P
Po za tym stara zasada, uszczelniamy od góry, bo w dół spływa. Skrzynie jak trzeba będzie to zrzucisz. |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-12, 20:13
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów. | mam nadzieje że u mnie tez to jest przyczyną |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-11-06, 14:21
|
|
|
Witam
Odgrzeję temat bo mam podobny problem. Leci mi olej i to leci go dużo... dobrze, że zauważyłem. Leci na łączenie skrzyni z silnikiem no i skapuje dokładnie na środek tej plastikowej osłony silnika. Czy to na pewno uszczelniacz wału ? Czy może zaślepka wałka od strony pasażera ? Bo drugą niedawno wymieniałem więc ją wykluczam. Spod dekli też nie leci bo wymienione uszczelki.
Jestem umówiony z tym już na poniedziałek bo nieciekawie to wygląda ale chciałem się zorientować wcześniej czy ktoś miał podobny problem?
Na pewno to olej silnikowy bo sporo ubyło nawet na bagnecie |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-01, 18:44
|
|
|
Czy można kupić uszczelniacz wału osobno, nie wraz z obudową? Mowa o tym w 1 poście (pomiędzy silnikiem a skrzynią). ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-01, 18:48
|
|
|
Nie mowa o CORTECO CO20033872 - 85x105x12 ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-01-01, 18:51
|
|
|
Tak , miedzy innymi Corteco robi takie uszczelniacze . Polecam każdemu zmienić ten uszczelniacz w przy zrzucaniu skrzyni biegów - nie kosztuje dużo a uchroni w poźniejszym czasie przed demontażem skrzyni |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-01, 18:55
|
|
|
Sku***el w katalogu jest razem z kołnierzem. Sama uszczelka spoko cena ale kpl tragedia. Jako osobno ten simmering nie występuje w etce.. Z D3 ma podobne wymiary, jest jedynie cieńszy bo ma 8-8,8mm a potrzeba 12mm. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2016-01-01, 19:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-01, 19:02
|
|
|
Dobrze, że nie ma tam patentu z nysy |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|