Autor |
Wiadomość |
ulises
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 77 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2013-08-10, 20:35 [D2 96 2.8PB
] Słaby nadmuch, klapy
|
|
|
Witam szanownych kolegów. Mam problem z nadmuchem powietrza w mojej A8. Otóż przy zamkniętym obiegu powietrza dmucha bardzo dobrze, jak tylko wyłączę zamknięty obieg wieje bardzo słabo. Nawet jak ustawie wentylator na full to odnoszę wrażenie że dmucha tylko nie wiadomo gdzie bo z nawiewow dmuch bardzo slabo nie wazne jak ustawie czy na gore czy dol czy srodek.
Poniżej link do filmiku jak działają pierwsze klapy pod maska.
http://w303.wrzuta.pl/fil.../2013-08-10-199
Według mnie jakas porazka ale czy to jest powodem moich problemów i co rozkopac najpierw.
[ Dodano: 2013-08-13, 15:29 ]
Temat można zamknąć. Naprawione |
|
|
|
|
|
|
|
tomaszos1983
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-01-02, 13:56
|
|
|
witam, dokładnie mam ten sam problem jak wyżej, bardzo proszę o radę co z tym zrobiłeś?
Może inny z szanownych kolegów wie jak rozwiązać powyższy problem? |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
tomaszos1983
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-01-04, 10:07
|
|
|
Szukałem ale nie znalazłem dokładnie takiego samego problemu, wszystkie przekierowania nawiewów działają, chodzi o to jak w temacie, że jak jest zamknięty obieg to jakaś główna klapa otwiera przepływ powietrza i dmucha mocno nawet jak jest ustawiony nawiew w 3 kierunkach, natomiast jak wyłączę obieg zamknięty to słyszę jak coś się zamyka (delikatne puknięcie) i wtedy nawiew wyraźniej robi się głośniejszy i bardzo słabo dmucha, jakby jakaś przegroda blokowała przepływ. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2016-01-04, 10:14
|
|
|
Tak klapa na dmuchawie to ja słyszysz. |
|
|
|
|
longd2
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 94 Skąd: Swietokrzyskie
|
Wysłany: 2016-01-04, 10:14 [D2 FL ALL
] ogrzewanie
|
|
|
Witam panowie podepne sie pod temat cos slabo mi grzeje auto jak przytrzymam troszke na obrotach to jest lepiej i po podpieciu wyszly takie bledy :
00715.Silniczek klapy nawiewu tylnego -v112
00604.potencjometr v71 g113
dodam ze na rest leci cieplo .
dopiero jak osiagnie maxx temp.to jest ok ,ale gdy ustawie na HI i stoje na wolnych obrotach po po jakims czasie nadmuch powoli zwalnia i slabiej leci cieplo z gory dzieki za pomoc:
powoli zaczyna mie denerwowac ten zlom |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2016-01-04, 10:19
|
|
|
Na Rest ustawiasz na wyłączonym silniku ,na przykład jak wychodzisz na chwilę do sklepu . Nie ma co się denerwować , auta są wiekowe i mają prawo mieć awarie ,ale to dzięki namjeszcze latają te zacne limuzyn-ki. |
|
|
|
|
tomaszos1983
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-11-03, 21:42
|
|
|
odswieżam temat....czy ktoś rizwiązał problem z początku posta...teraz jak sie zrobiło chłodniej to problem sie uwydatnił.Jakas klapa zamyka swobodny nadmuch...na wewnętrzym dziala bez zarzutu a z zewnącz nie. |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-12-03, 07:41
|
|
|
A ja bym sie podpial pod temat i chcial zapytac o to kiedy powinien lecic nadmuch ze srodkowych tylnych kratek? Czy jest ustawie recznie tylko na krotki srodkowe czy w innej opcji tez? Czy moze byc tak ze jest mam na econ i nadmuch na szybe to ze tylnych kratek na srodku tez ma leciec? |
_________________ ANK 4.2 340 KM Reganeracja klap kolektora |
|
|
|
|
michal724
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 6 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2021-12-30, 03:06
|
|
|
Odświeżam temat. Komuś udało się rozwiązać problem? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-12-30, 10:32
|
|
|
Jaki konkretnie ? Bo tu kilka zapytań. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
michal724
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 6 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2022-01-13, 00:16
|
|
|
Identyczne objawy jak autor tematu. Na obiegu wewnętrznym bardzo mocno dmucha powietrzem z nawiewów.
Na obiegu zewnętrznym chwile wieje po czym słychać jak jakaś klapa się przestawia, dmuchawa dmucha z pełną mocą ale z nawiewów nie leci kompletnie nic (nawet na szybę, chwile wieje i przestaje).
Vag nie pokazuje żadnych błędów, klimatronic również nie wyświetla żadnego błędu. Jest to dosyć uciążliwe w zimę ponieważ zaczynają szybko szyby parować. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2022-01-13, 10:34
|
|
|
Miałem to samo. Robiłeś test klap ? Pewnie blokuje się któryś z tych dwóch silniczków, mi błąd wyrzucił dopiero po teście i próbie adaptacji, ale na chwilę, bo w grupie klimy nie było nadal żadnego.
Problem opisywałem tutaj i skończyło się na wymianie silniczka:
https://a8team.pl/d2-fl-all-kalibracja-nawiewow-vt11507,15.htm?highlight=#350129 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
michal724
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 6 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2022-01-19, 12:04
|
|
|
Udało mi się rozwiązać problem - otóż mechanizm otwierania i zamykania klap na podszybiu pod maską (tych od obiegu zewnętrznego i wewnętrznego) nie działał do końca poprawnie.
Po wciśnięciu przycisku obiegu zewnętrznego zamykał klapy i nie dało się zmienić ich pozycji palcem, za to po przełączeniu na obieg zewnętrzny otwierał klapy ale ich nie blokował, przez co dało się je zamknąć palcem bez żadnego oporu - co też działo się podczas jazdy samoczynnie.
Jeśli chodzi o naprawę, to zdemontowałem silniczek, założyłem ponownie (żaden mechanizm w środku nie był uszkodzony) i wszystko działa prawidłowo. Prawdopodobnie w miejscu łączenia silniczka z klapami, przestawiło się na wyfrezowanym elemencie.
Dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
|