Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Szarpie, wpada w tryb awaryjny  
Autor Wiadomość
lesiu117 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 48
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-09-18, 20:18   [D2 97 4.2PB/LPG ] Szarpie, wpada w tryb awaryjny

Witam,

mam pytanie... przy ostrym dodawaniu gazu skrzynia podczas redukcji biegów szarpie tak jakby się myliła i skakała po biegach oraz czasem tak mocniej "łupnie" i wpada w tryb awaryjny...

Poprzedni właściciel mówił coś o czujniku hamulca (niby taki błąd miał a ja jeszcze nie podpinałem go pod kompa)

Czy to może mieć wpływa na takie zachowanie skrzyni? Przy spokojnej jeździewszystko jest ok. Przy "ręcznej" zmianie biegów (tiptronic góra dół) wszystko jest ok.

Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-09-19, 08:32   

Z tym błedem czujnika hamulca, to moze podczas podłaczania VAG-a i uruchomieniu opcji badania skrzyni poprzedni własciciel może nie wcisnał pedału hamulca - byc moze tutaj tkwi problem tego błedu.

Zachowanie twojej skrzyni moze byc spowodowane niskim poziomem oleju w skrzyni (pierwsza sprawa) lub czas juz na wymiane filtra i oleju. To sa dwie w sumie pierwsze sprawy do przejrzenia, ale jeszcze wczesniej sprobuj zdiagnozowac skrzynie podpinajac kompa - moze jest jeszcze inny jakis błąd.

Zmien opis twojego auta, bo w opisie masz ''manual" a z tego co opisujesz wynika ze masz "automat". Uzupelnij swoj profil.
 
 
lesiu117 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 48
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-09-19, 09:29   

Zamówiłem przed chwilą kabel więc jeśli do jutra przyjdzie to szybko podepne i napiszę jakie kody.

Skrzynia właśnie dziwne to robi bo nie zawsze, zależy jak mocno wdusze gaz...

Profil zaraz uzupełnię, auto kupiłem 2 dni temu także świeżak jestem hehe :-)

@edit
Profil uzupełniony ;-)
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-19, 14:12   

Szarpane przy redukcji , bądź silne uderzenie przy gwałtownym przyspieszaniu nie musi wynikać z awarii skrzyni , takie zachowania mogą być od silnika .
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-09-19, 18:19   

napewno nie czujnik.daj znac co wyskoczylo na vagu
_________________

 
 
lesiu117 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 48
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-09-19, 18:40   

Pepeka napisał/a:
Szarpane przy redukcji , bądź silne uderzenie przy gwałtownym przyspieszaniu nie musi wynikać z awarii skrzyni , takie zachowania mogą być od silnika .


Tylko że jak przełączę na "poł-ręczną" zmianę biegów (ta zmiana góra dół +/-) i przyspieszam gwałtownie to nic się nie dzieje, wszystko zmienia się płynnie i silnik również pracuje płynnie jedynie gdy Tiptronic sam wszystko kontroluje to potrafi "zwariować"...



przewód VAG zamówiony, może jutro będzie to dam znać co wyszło....
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-19, 18:44   

punkt 1) Naprawę i diagnozowanie skrzyni robimy mając pewność poprawnej pracy podzespołów silnika i ich zawieszeń !
KONIEC i .

W trybie tip skrzynia nie korzysta z programowego trybu , w zwykłym trybie skrzynia dostosowuje swoje parametry , a dane zbiera z wielu podzespołów silnika
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
lesiu117 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 48
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-09-19, 19:29   

Ok rozumiem, to moje pierwsze auto z Tipem i przyznam, ze zielony jestem :-/

przyjdzie kabel to zobaczymy jakie błędy wywala i co mi poradzicie hehe :)

[ Dodano: 2013-09-22, 07:52 ]
niestety tymczasowo ugrzazlem... mam kabel VAG K+CAN Commander 1.4 FULL a programy coś za bardzo nie chca chodzić na windows 7 64bit... :( postaram sie dograc szybko jakiegoś windowsa xp i wtedy dam znac co pokazało... ;)
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2013-09-23, 11:52   

Poszukaj może VCDS lite - chodzi mi na 7 64bit/32bit.
Można go ściągnąć z netu.
Szybciej znajdziesz program niż kogoś z lapkiem na xp.
_________________

 
 
lesiu117 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 48
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-10-05, 13:03   

A więc tak...

niestety czasu na wszystko miałem bardzo mało... W międzyczasie zatrzymała mi się pompa paliwa.... ale to już odrębny temat ;)

Znalazłem VCDS lite, program odpalił, test po podpięciu kabla pomyślny (ta ostatnia opcja o powiązaniu kabla czy tam czy jest od nich była tylko że jest źle). potem próbowałem odpalić testy i tu już nic nie pokazało... zrobił 4 próby i dupa :/ chyba jednak będę musiał mieć tego XP...

Mimo wszystko pojechałem do warsztatu na kompa... i tam z błędów (nie podali mi numerów... :( ) wyszło że się "ślizga" chciałem wymienić olej i filtry (nie mam informacji czy kiedykolwiek był wymieniany) ale nie mieli uszczelki i filtra i :D muszę czekać aż sprowadzą (ma być po niedzieli niby).

Ta wymiana może pomóc?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-05, 14:18   

Cytat:
Ta wymiana może pomóc?
Wątpię.
 
 
lesiu117 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 48
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-10-06, 20:36   

A są jakieś szanse? Może to zaszkodzić czy raczej polepszy? Czy to może być wina czegoś innego?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-06, 21:59   

Zaszkodzic nie zaszkodzi,jak jest awaria to bedziesz jedynie w plecy kilka stówek.
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-10-07, 07:47   

zaryzykuj.u mnie wymiana oleju i filtra pogorszyla sprawe.wyplukala wszystko i trza bylo generalke robic
_________________

 
 
lesiu117 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4127
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 48
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-10-07, 21:59   

Dzisiaj na jeździe na ciepło lekko szarpnął po ruszaniu z 1 na 2jke... potem chwila po mieście ok i na wylocie kickdown i obroty na maxa aż sama zmieniała biegi i o dziwo bez zgrzytów... więc to nieregularne objawy... Ogłupieć idzie... :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.