Autor |
Wiadomość |
kogut-krk
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: ON
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 44 Dołączył: 26 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2013-09-26, 18:51 [D3 09 3.0TDI
] Zamiana silnika z diesla na benzyne
|
|
|
Witam
Szukam fachowej porady,i myśle że dobrze trafiłem ;-) otóż zakupiłem
audia8d3 3.0tdi Q i jest ono rozbite i wymaga wyciągnięcia silnika do
naprawy wiec zastanawiam się nad zmianą silnika na benzynowy i wsadzenie
do niego gazu , czy jest to duży problem???jaki silnik benzynowy byście
polecili,co jeszcze trzeba zmienić oprócz silnika????
Dzieki wielkie za pomoc |
_________________ kogut-krk |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-26, 19:37
|
|
|
Zmiana diesla na benzynę w takim aucie jak A8 D3 jest wg. mnie nieopłacalna. |
|
|
|
|
|
|
|
kogut-krk
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: ON
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 44 Dołączył: 26 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2013-09-26, 19:41
|
|
|
i tak muszę zakupić całe auto na części myślę o angliku więc będe miał wszelkie części tylko chciałbym wiedzieć co trzeba będzie wymienić czy wystarczy tylko silnik czy skrzynie również i jakie ewentualnie inne części, z jakim silnikiem lpg nie współpracuje |
_________________ kogut-krk |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-26, 19:48
|
|
|
To wyjaśnię Ci dlaczego ja bym tego nie robił.
1.Z opisu wynika że masz multitronic więc w zasadzie ASB tez idzie do wymiany.
2. A8 D3 ma juz sporo elektroniki która to w "niedłubanych" autach potrafi uprzykrzac
posiadaczom zycie a co dopiero jak masz powypadkowe czy też tak modyfikowane.
WIęc jesli masz zaplecze i zdolności na miare dobrego tunera to możesz sobie dłubać-nikt nikomu nie broni. LPG z kazdym silnikiem współpracuje i dzis nawet do diesla zakładają WIadomo,że FSI bedzie musiało mieć nieco bardziej skomplikowane rozwiązania w instalce niż "starsza benzyna"
Jak by nie patrząc jesli nie miało by tam siedzieć 5.0 bit to bym sie za takie mody nawet nie zabierał :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-09-26, 20:40
|
|
|
Kolego kogut-krk, przy zakładaniu nowego tematu należy zastosować TAGi odpowiednie dla auta jakiego problem dotyczy.
Wystarczy spojrzeć na tytuły innych tematów, by wiedzieć jaką formę stosować.
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
Ten wątek już poprawiłem i mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie i zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam
Simone331 |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
jaro81
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: Audi 80 B4 /A8 4.2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: Lublin okolice
|
Wysłany: 2013-09-27, 15:50
|
|
|
W sumie jeśli chodzi o opłacalność takiego swapu to wszystko zależy od tego ile zapłaciłeś za to auto, ile Cię wyniesie ta naprawa powypadkowa oraz czy póżniej zamierzasz robić tą przekładkę sam czy zlecić ja jakiemuś warsztatowi.
Jeśli miałbym wybierać benzynę to zdecydowałbym się na 4.2 (335 KM).
Tak jak kolega napisał wcześniej praktycznie cały ASB musisz wymienić.
Musze się zgodzić również z nim, że będzie trzeba uważać na bardzo rozbudowaną elektronikę.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak: naprawiłbym auto a pózniej je sprzedał.Następnie kupiłbym jakąś zdrową benzynę.
Ale decyzja należy do Ciebie. |
|
|
|
|
|
|
|
kogut-krk
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: ON
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 44 Dołączył: 26 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2013-09-27, 17:37
|
|
|
A silnik bez problemów będzie pasował???czy ma takie same mocowanie diesel i benzyna w sensie łap silnika ???? |
_________________ kogut-krk |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-09-27, 18:45
|
|
|
Taki swap jest nieopłacalny sam zakup silnika , skrzyni oraz kompletnego okablowania z ECU silnika będzie kosztować sporo + odpowiednie zaprogramowanie i zgranie z resztą auta może zrobisz samemu , jak nie to potrzebujesz niezłego magika , lepiej napraw blacharkę zamontuj diesla z powrotem i ciesz się z autka. |
|
|
|
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
|
|
|
|
|