Autor |
Wiadomość |
korzonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 67 Skąd: Brzeziny
|
Wysłany: 2013-09-27, 21:56 [D3 02 4.2MPI
] Pulsuje światło we wnętrzu
|
|
|
dzis wieczorem wsiadajac do auta zauwarzylem ze swiatla na podsufitce oswietlajace kabine pulsuja a po dodaniu gazu przestaja dziwne bo jakby to byl pasek to by piszczal to moze aleternator??? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-09-28, 18:38
|
|
|
U mnie coś takiego zaczęło się po wymianie regulatora napięcia, później wymieniłem na kolejny i bez zmian :-( , wkurzyłem się kupiłem cały alternator i pulsowanie światła zniknęło. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-28, 19:03
|
|
|
Bo to jest wina regulatora napięcia |
|
|
|
|
|
|
|
korzonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 67 Skąd: Brzeziny
|
Wysłany: 2013-09-28, 21:18
|
|
|
dzięki odpowiedź koledzy |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-28, 21:29
|
|
|
Tylko że koledzy powyżej mówią o D2 a tu jest D3.
Przyczyną pulsowania jest oczywiście alternator ale w D3 jest on chłodzony cieczą i sterowany elektroniką - problem w tym, że ciężko go zdiagnozować "na stole" - zwykły warsztat raczej nie da rady bo do diagnozy nie wystarczy zwykły multimetr.
Próbowałem ten temat ogarnąć jednemu koledze ale niestety mój fachura od regeneracji rozruszników i alternatorów się poddał.
Pozostało kupno już zregenerowanego za kilkaset pln którego nie przetestujesz zanim nie włożysz do auta lub kupno nowego za grubsze pln-y - temat odłożyliśmy na później jak już padnie całkiem :-x |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-09-29, 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
korzonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 67 Skąd: Brzeziny
|
Wysłany: 2013-09-29, 11:05
|
|
|
to on jest chłodzony płynem z chłodzącym :shock: tego nie wiedziałem a ile kosztuje nowy??? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-29, 19:24
|
|
|
korzonek napisał/a: | to on jest chłodzony płynem z chłodzącym :shock: tego nie wiedziałem a ile kosztuje nowy??? |
Ano jest i jest do tego ma pioruńsko paskudne dojście. Dojście przewodów do płynu jest od obudowy filtra oleju silnikowego. Ja bym stawiał na regulator napięcia, ale przede wszystkim trzeba posprawdzać na VAGu. Wydaje mi się, że konstrukcja napinacza i prowadzenia pasa wieloklinowego w D3 powoduje, że raczej nie będzie piszczeć i ślizgać się po rolkach. Ogólnie jak silnik pracuje to ma delikatne falowanie napięcia (rzędu +/- 0,01V). Jeśli więcej, to trzeba szukać, co nie bangla. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
korzonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 67 Skąd: Brzeziny
|
Wysłany: 2013-09-29, 21:11
|
|
|
a gdzie ten regulator napięcia?
[ Dodano: 2013-10-01, 18:06 ]
kom pokazuje alternator daje napiecie 13 a powinien ponad 14 mechanik jutro sprawdzi na samym alternatorze ale może być mniejsze i dlatego słabo tez ładuje akumulator a cos wiecie o legulatorze napięcia ? |
|
|
|
|
|