Autor |
Wiadomość |
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-09-29, 14:22 [D2 01 3.3TDI
] Problem z rurą od turbosprężarki
|
|
|
Witam kolegów
Wczoraj podczas jazdy coś zaczęło boleć moją audi, a mianowicie straciła moc. od 0-30 startuja jako tako ale do 100 już słabo, zauważyłem jeszcze, że powyżej 3000 na obrotomierzu lekko ożywa.
Po powrocie podłączyłem pod kompa silnik i skrzynię i zero błędów. Odczekałem dwie godziny i jeszcze raz pojechałem. Problem cały czas istniał, dopiero jak wjechałem do tunelu to do moich uszu dobiegł dziwny dzwięk, jakby syczenie. Otworzyłem okno i wyrazie słychać jak powietrze ucieka bokiem.
Właśnie wtedy przypomniało mi się że miałem identyczny problem w swoim poczciwym Passaciku 1.9 Tdi . Tam pękła rura która wychodziła od turbo i powietrze uciekało no i jednocześnie auto straciło moc.
I to właśnie moja prośba do was koledzy, jutro jadę na podnośnik i chciałbym byście powiedzieli mi jak się do tego dostać(może jakiś schemat), wiem że od góry nie uda się tam dotrzeć więc gdzie tego szukać. Wydaje mi się że to lewa turbina syczy ale to wyjdzie jutro.
dołączam film który udało mi się nagrać, nie jest to tunel ale coś słychać
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
dodam tylko że autko nie kopci
z góry dziękuję i pozdrawiam
Kudłaty |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-09-30, 07:28
|
|
|
Układ dolotowy nieszczelny ;p - tak jak kolega wyżej napisał
Tak trochę dziwnie pracuje tobie autko hmm może to tylko kwestia kiepskiej jakości dźwięku kamery ale znajomy ma 3.3 TDI i pracuje tak jak dizelek czyli mruczy ;p a tu słychać takie falowanie jakby traktorek ;o |
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-09-30, 07:56
|
|
|
ok, koledzy ale od ktorej strony mam sie do tego dostać ? od góry, dołu czy może bokiem? |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-09-30, 08:10
|
|
|
Doł, góra, wszędzie
Idź po kolei po przewodach doładowania;p popatrz przy intercoolerze, przy turbinie itp.
Nieszczelność polega na tym, że (w większości przypadków) obejma jest luźna i przewód się zsunął trochę poważniejszy problem to może byś pęknięty wąż i w najgorszym wypadku do rozszczelniona chłodnica intercoolera ;p
Sprawdź też przewody od obudowy filtra powietrza;p
Opisz co przy aucie robiłeś lub po czym to się zaczęło dziać ;p
Możesz poszukać łatwiej uruchamiając silnik, zatrudnij osobę do dodawania gazu, a ty idź do silnika i słuchaj skąd dochodzi dźwięk zasysanego lub doładowanego powietrza ;p |
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-09-30, 08:28
|
|
|
dźwięk, jak dla mnie doładowanego już powietrza. Miałem taki sam objaw w passacie, tam winowajcą był pęknięty przewód i doładowane powietrze szło bokiem, tylko że tam wlozylem rękę z góry i znalazłem a tu nie wiem z ktorej strony będzie lepsze dojście. |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-10-07, 18:02
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc. Dzisiaj znalazłem winowajcę
Mam pęknięte gumową rurę (kolanko) łączące przepływomierz z rurą metalową prowadzącą do turbo. Pęknięcie gumy spore ok 3cm. Mam nadzieję, że to to. Teraz zabieram się za poszukiwania "kolanka" i wymiana.
Dziękuję jeszcze raz koledzy i pozdrawiam
Kudłaty |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-10-24, 15:54
|
|
|
Witam Kolegów
Wczoraj rozwiązałem problem, we dwie osoby zajęło nam to ok 5 godzin gdzie wymiana uszkodzonego kolanka trwała 5min. Największy problem z odłączenia i podłączenia przepływomierzy.
Teraz auto śmiga jak dawniej, sama radość z jazdy
Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy przy podobnym problemie chętnie służę pomocą.
a.jpg a oto winowajca całego zamieszania |
|
Plik ściągnięto 89 raz(y) 97,74 KB |
|
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-05-01, 13:36
|
|
|
chciałbym odświeżyć temat, dobrałeś sie do tego ustrojstwa od gory? w jaki sposób? mi ten wąż zsunał sie przy turbinie a tam nawet miejsca nie ma zęby dobrze włożyć ręke opisz co rozbierałęś pokolei. |
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2016-05-01, 19:54
|
|
|
Tu masz kolego wszystko opisane jak pochylić silnik by zrobić więcej miejsca.
|
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
|