Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Problem z rurą od turbosprężarki  
Autor Wiadomość
-V-I-R-U-S- 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 128
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2013-09-29, 14:22   [D2 01 3.3TDI ] Problem z rurą od turbosprężarki

Witam kolegów

Wczoraj podczas jazdy coś zaczęło boleć moją audi, a mianowicie straciła moc. od 0-30 startuja jako tako ale do 100 już słabo, zauważyłem jeszcze, że powyżej 3000 na obrotomierzu lekko ożywa.
Po powrocie podłączyłem pod kompa silnik i skrzynię i zero błędów. Odczekałem dwie godziny i jeszcze raz pojechałem. Problem cały czas istniał, dopiero jak wjechałem do tunelu to do moich uszu dobiegł dziwny dzwięk, jakby syczenie. Otworzyłem okno i wyrazie słychać jak powietrze ucieka bokiem.
Właśnie wtedy przypomniało mi się że miałem identyczny problem w swoim poczciwym Passaciku 1.9 Tdi . Tam pękła rura która wychodziła od turbo i powietrze uciekało no i jednocześnie auto straciło moc.

I to właśnie moja prośba do was koledzy, jutro jadę na podnośnik i chciałbym byście powiedzieli mi jak się do tego dostać(może jakiś schemat), wiem że od góry nie uda się tam dotrzeć więc gdzie tego szukać. Wydaje mi się że to lewa turbina syczy ale to wyjdzie jutro.

dołączam film który udało mi się nagrać, nie jest to tunel ale coś słychać

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

dodam tylko że autko nie kopci

z góry dziękuję i pozdrawiam
Kudłaty
_________________
Kudłaty
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-09-29, 18:12   

-V-I-R-U-S-, sprawdź rury dolotowe powietrza , może któraś się poluzowała i lewe powietrze łapie .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
monsterq 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 72
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-09-30, 07:28   

Układ dolotowy nieszczelny ;p - tak jak kolega wyżej napisał


Tak trochę dziwnie pracuje tobie autko hmm może to tylko kwestia kiepskiej jakości dźwięku kamery ale znajomy ma 3.3 TDI i pracuje tak jak dizelek czyli mruczy ;p a tu słychać takie falowanie jakby traktorek ;o
 
 
-V-I-R-U-S- 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 128
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2013-09-30, 07:56   

ok, koledzy ale od ktorej strony mam sie do tego dostać ? od góry, dołu czy może bokiem?
_________________
Kudłaty
 
 
monsterq 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 72
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-09-30, 08:10   

Doł, góra, wszędzie ;)

Idź po kolei po przewodach doładowania;p popatrz przy intercoolerze, przy turbinie itp.

Nieszczelność polega na tym, że (w większości przypadków) obejma jest luźna i przewód się zsunął trochę poważniejszy problem to może byś pęknięty wąż i w najgorszym wypadku do rozszczelniona chłodnica intercoolera ;p
Sprawdź też przewody od obudowy filtra powietrza;p

Opisz co przy aucie robiłeś lub po czym to się zaczęło dziać ;p

Możesz poszukać łatwiej uruchamiając silnik, zatrudnij osobę do dodawania gazu, a ty idź do silnika i słuchaj skąd dochodzi dźwięk zasysanego lub doładowanego powietrza ;p
 
 
-V-I-R-U-S- 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 128
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2013-09-30, 08:28   

dźwięk, jak dla mnie doładowanego już powietrza. Miałem taki sam objaw w passacie, tam winowajcą był pęknięty przewód i doładowane powietrze szło bokiem, tylko że tam wlozylem rękę z góry i znalazłem a tu nie wiem z ktorej strony będzie lepsze dojście.
_________________
Kudłaty
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-30, 21:25   

Na prośbę:
Kolektor dolotowy - http://img34.imageshack.us/img34/4400/sx88.jpg
Widok dolotu od tyłu silnika - http://img22.imageshack.us/img22/8947/u719.jpg
Demontaż dolotu - http://img809.imageshack.us/img809/8374/4lef.jpg
Dolot z Etki: http://img59.imageshack.us/img59/5677/ji5f.jpg
_________________
Four rings to rule them all
 
 
-V-I-R-U-S- 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 128
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2013-10-07, 18:02   

Dzięki wszystkim za pomoc. Dzisiaj znalazłem winowajcę :)
Mam pęknięte gumową rurę (kolanko) łączące przepływomierz z rurą metalową prowadzącą do turbo. Pęknięcie gumy spore ok 3cm. Mam nadzieję, że to to. Teraz zabieram się za poszukiwania "kolanka" i wymiana.

Dziękuję jeszcze raz koledzy i pozdrawiam
Kudłaty
_________________
Kudłaty
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-10-07, 19:51   

-V-I-R-U-S-, weź spróbuj zakleić to doraźnie taśmą " na gada ( tą srebrną ) "
Temperatury wysokiej tam nie ma , a chociaż chwilę jak będzie szczelne to zobaczysz czy jest poprawa .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
-V-I-R-U-S- 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 128
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2013-10-24, 15:54   

Witam Kolegów
Wczoraj rozwiązałem problem, we dwie osoby zajęło nam to ok 5 godzin gdzie wymiana uszkodzonego kolanka trwała 5min. Największy problem z odłączenia i podłączenia przepływomierzy.
Teraz auto śmiga jak dawniej, sama radość z jazdy :)

Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy przy podobnym problemie chętnie służę pomocą.

a.jpg
a oto winowajca całego zamieszania
Plik ściągnięto 89 raz(y) 97,74 KB

_________________
Kudłaty
 
 
biały112 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 101
Skąd: Kielce-Łopuszno
Wysłany: 2016-05-01, 13:36   

chciałbym odświeżyć temat, dobrałeś sie do tego ustrojstwa od gory? w jaki sposób? mi ten wąż zsunał sie przy turbinie a tam nawet miejsca nie ma zęby dobrze włożyć ręke :/ opisz co rozbierałęś pokolei.
 
 
-V-I-R-U-S- 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 128
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2016-05-01, 19:54   

Tu masz kolego wszystko opisane jak pochylić silnik by zrobić więcej miejsca.











_________________
Kudłaty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.