Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Dylemat zawias od S vs gwint  
Autor Wiadomość
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-29, 19:17   [D2 preFL ALL ] Dylemat zawias od S vs gwint

Koledzy mam dylemat, mam do kupienia zawieszenie od S8 i gwint RH i już sam nie wiem co wybrać chciałbym żeby audi fajnie leżało ale żeby tez troszkę komfortu zostało, nie jeździłem nigdy na gwincie (w omedze był zawias stainmetz, w audi obecnie jest sprężyna kaw i amor z eski) i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka. Dodam ze obecnie mam felgę 18, na zimę zakładam chyba jakieś 17 a na wiosnę planuje 19. Teraz nie wiem co wybrać żeby już tak zostało na stałe... :-?
Ostatnio zmieniony przez sokolasty 2013-09-29, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-09-29, 19:38   

U siebie mam zawieszenie 1BE czyli to samo co eSkowe 1BD i powiem szczerze, że czasami chciałbym coś bardziej komfortowego z możliwością regulacji wysokości dlatego coraz bardziej skłaniam się ku zawieszeniu air ride na amorach koni z regulacją tłumienia.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2013-09-29, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-09-29, 21:27   

krzychu22.p1i napisał/a:
U siebie mam zawieszenie 1be czyli to samo co eSkowe 1bd
z tego co wiem to 1BE bylo twardsze od 1BD (jak to mówiono na forum 1BE to ostatni stopien twardości przed gwintem)
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-29, 21:32   

No to ja sie z tym dziadostwem 1BE uzeram od lat(tył zmieniony na normalne ale przod pozostał sztywny....
Ech marzy mi sie air :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-09-29, 21:56   

Ara$ napisał/a:
krzychu22.p1i napisał/a:
U siebie mam zawieszenie 1be czyli to samo co eSkowe 1bd

z tego co wiem to 1BE bylo twardsze od 1BD (jak to mówiono na forum 1BE to ostatni stopien twardości przed gwintem)

Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
na poparcie tego nie mam wprawdzie żadnych materiałów technicznych ale zauważyłem pewną prawidłowość że S8 nie widziałem na fabrycznym 1BE - wszystkie które kiedyś sprawdziłem włącznie z moją byłą miały BD.
Z drugiej strony patrząc zwykłe A8 na sportowym zawiasie miało 1BE ale 1BD nie widziałem.
Wątpię aby zwykłe A8 na sportowym zawiasie było nagle twardsze, niższe i sztywniejsze niż jego fabryczna sportowa odmiana czyli S8 :roll:

Poza tym na listach wyposażenia są takie opisy:
1BD - suspension/shock absorption for special sports design
1BE - sport suspension/shock absorption


Sam kiedyś na ten temat dywagowałem ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego.
No chyba, że się mylę ;-)


sokolasty napisał/a:
... nie jeździłem nigdy na gwincie i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka.

W Lublinie nie wiem do kogo cię wysłać ale jakbyś był przejazdem w Wa-wie to jeden z kolegów ma tutaj właśnie D2 pre-FL na gwincie i myślę, że szansa na przejechanie się tym autem jest całkiem duża ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-29, 22:19   

kurcze tylko żeby człowiek miał czas na taki wypad żeby się przejechać. no cos muszę wybrać z tego i skłaniam się bardziej jednak na gwint...a jakie są oznaczenia 1BD i 1BE sa jakieś kropki, kolory czy numery
 
 
BiLu 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 229
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-29, 23:06   

1BD w wolnym tłumaczeniu brzmi jak "pakiet eslajn" ;)
Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
_________________

 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-09-30, 07:36   

Cytat:
Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-f...i+przed+gwintem
FOSS napisał/a:

Jak powiedział mi kolega SJake zawieszenie 1BE (on ma takie w jednym ze swoich A8) jest twardsze niż 1BD :shock:
Jeżeli SJake się nie myli i tak właśnie jest to 1BE to już chyba ostatni stopień twardości przed gwintem - napisz do niego na PW to może powie Ci coś więcej ;-)


[ Dodano: 2013-09-30, 08:38 ]
FOSS napisał/a:
ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego
tylko ze na to jak mówisz tez trzeba wziąć poprawkę. Podejrzewam że nie jeden na to co ja mówie że sztywne powiedziałby ze nie jest tak źle.
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-09-30, 10:09   

BiLu napisał/a:
1BD w wolnym tłumaczeniu brzmi jak "pakiet eslajn" ;)

No ja cię proszę... S8 z zawieszeniem "coś na kształt sportowego" :lol:

BiLu napisał/a:
Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.

To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll:

Podobnież jest ze zwykłymi A8 po-FL z zawiasem sportowym - wszystkie jakie widziałem miały 1BE a 1BD nie było. Tu znowuż pomijam te z zawiasem 1BM bo to standard tego auta.

BiLu napisał/a:
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.

Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-P

Ara$ napisał/a:
Cytat:
Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-f...i+przed+gwintem

No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym... ale nie mam do tego materiałów i nie idzie tego jakoś normalnie porównać :roll:
A nawet jakbyś postawił dwa takie auta na jedną identyczną drogę testową, na identycznych kołach i oponach to i tak subiektywne odczucia kierowcy mogą być różne ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-30, 10:35   

czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?

[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna.
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-09-30, 18:03   

FOSS napisał/a:
No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym..
Damian ta teoria też wydaje mi się bardziej logiczna

[ Dodano: 2013-09-30, 19:06 ]
sokolasty napisał/a:
czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?

http://www.a8team.pl/topi...=spr%EA%BFyn%2A
http://www.a8team.pl/topics15/91.htm

aczkolwiek niektóre oznaczenia się różnią
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-09-30, 20:13   

moja była mega twarda
szwagier ma s8 i tamto w porównaniu z moim był tapczan :mrgreen:
nie wiem jak na takim czymś było można się przemieszczać
skakał jak kaczka na wodzie :-D
 
 
BiLu 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 229
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-30, 20:46   

FOSS napisał/a:
BiLu napisał/a:
Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.

To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll:

Być może w preFL 1BE w eSkach było, w FL 1BD

FOSS napisał/a:
BiLu napisał/a:
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.

Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-P

Zawieszenie to nie tylko sprężyna ;)
_________________

 
 
Fiko 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alfons
Jeżdzę: RS
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 98
Skąd: Leśne Odpadki
Wysłany: 2013-10-01, 03:36   

sokolasty napisał/a:
czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?

[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna.

Ty pytasz powaznie? Najlepiej od razu obetnij sprezyny - to mod tej samej klasy co wkladanie slabszych z lzejszego motoru.
 
 
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-01, 06:58   

tak pytam poważnie, bo w omedze nic złego się nie działo,i jestem pewien ze kilka a8 też tak jeździ, a ich właściciele nawet nie wiedzą ze maja takie coś włożone :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.