Autor |
Wiadomość |
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-10-04, 15:32 [D2 95 4.2PB/LPG
] Stukanie podczas zawracania
|
|
|
koledzy mieliscie keidys u was w a8 ze jak zawracaliscie lub ostro skrecaliscie-jadac powoli i byl taki huk z tylu jakby kolo jedno nei chcialo sie krecic?? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-04, 15:37
|
|
|
pumba22, Popraw temat bo trzeba wpisać tagi z listy.
A co do twojego problemu to może byc tylny dyfer walnięty. Miałem niedawno podobnie lecz były tylko stuki słyszalne. |
|
|
|
|
|
|
|
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-10-04, 16:47
|
|
|
aaa nie cos z czujnikami abs??zachowuje sie tak jakby byl zespawany na sztywno :-( |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-04, 19:35
|
|
|
pumba22 napisał/a: | aaa nie cos z czujnikami abs??zachowuje sie tak jakby byl zespawany na sztywno :-( |
Ja nie mam ESP i tej blokady dyfra więc u mnie ten problem odpada-jesli masz u siebie to może być problem czujników co dają błedne sygnały-byo to niedawno opisywane. |
|
|
|
|
|
|
|
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-10-06, 19:01
|
|
|
wlasnie nie mam nic esp tylko abs podstawa ii nie wiem co sie dzieje jest to dosc denerwujace i zarazem boje sie zeby cos sie nei stalo z tym... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-06, 22:08
|
|
|
POdnies tyłek i pokręc kołami na luzie i sprawdź czy cos niepokojacego słychać i jakie sa luzy na moście. U mnie było ładnie widac i słychac że tam cos sie sypło. Nie wiem jeszcze co bo nie było czasu rozbierac. |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-10-07, 08:06
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ja nie mam ESP i tej blokady dyfra więc u mnie ten problem odpada |
Tu nie chodzi o ESP tylko o czujniki ABS (pewnie brudne), które źle odczytują obroty kół i próbują włączyć blokadę. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-07, 10:09
|
|
|
No tak ale nie każdy ma te blokadę szczególnie w pierwszych przedliftach jej nie było za dużo. Ja nie mam ESP ani blokady. |
|
|
|
|
|
|
|
pumba22
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2, 4.2, patrol y60
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 50 Skąd: Nowy Sącz/Chełmiec
|
Wysłany: 2013-10-10, 08:56
|
|
|
czyli jednak najlepiej skoncentrowac sie na czujniakch abs i mzoe wtedy sie uspokoi :mrgreen: |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-10, 10:41
|
|
|
Może tak być. Ale ja sie nie koncentrowałem ze wzgledu na oczywisty brak elektroniki w moim dyfrze |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-10, 12:24
|
|
|
Apophis napisał/a: | No tak ale nie każdy ma te blokadę szczególnie w pierwszych przedliftach jej nie było za dużo. Ja nie mam ESP ani blokady. |
Jesteś tego pewien? EDL - ta pseudo blokada była wyposażeniem standardowym od początku produkcji A8. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-10, 12:29
|
|
|
gtfan, Z tego co czytałem to blokada sterowana elektronicznie a do mojego dyfra nie szła i nie ma w poblizu zadnej wiązki.
Poprzedni temat był związany z problemami powodowanymi przez zabrudzone lub uszkodzone czujniki ABSu i one dawały błedny sygnał do dyfra. U mnie nie moga dawac żadnego sygnału więc stad wniosek że nie ma tam blokady. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-10, 15:11
|
|
|
Bo to tak nie działa, w dyferencjale nie ma żadnej blokady, wszystko ogarnia ABS.
W zwykłym dyferencjale bez szpery (taki jest w A8) większość momentu obrotowego jest przekazywana na to koło, które ma mniejszą przyczepność. EDL działa na takiej zasadzie, że gdy jedno koło traci przyczepność i kręci się szybciej od pozostałych, to jest przyhamowywane przez abs. Dzięki temu wytwarza się na nim sztuczna przyczepność i dyferencjał może przekazywać równomiernie moment obrotowy na oba koła na danej osi. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-10, 23:08
|
|
|
Ano to sie by zgadzało ale w tym wypadku śmiało mozna podnieśc tyłek i organoleptycznie posprawdzac tylną cześc napędu na zgaszonym aucie-u mnie były te same dzwieki co w czasie jazdy i problem z dyfrem. |
|
|
|
|
|