Autor |
Wiadomość |
daniello
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-11, 09:17 [D2 01 3.7PB/LPG] Błąd P0130
|
|
|
Od pewnego czasy pojawia mi się problem z porannym odpaleniem auta. Odpalam auto po nocy i silnik pracuje ok 2-3sekundy po czym gaśnie, po ponownym odpaleniu pojawia się objaw szarpania silnikiem jak by nie pracował na kilku cylindrach przez ok 15-20 sekund. Po przestudiowaniu forum wymieniłem filtr paliwa, ciśnienie na pompie przy listwie wtryskowej ok 3.5 bar przy pompowaniu przed odpaleniem jak i przy pracującym silniku. Podłączyłem kabel, skasowałem błędy i następnego dnia rano po takim dziwnym objawie pokazał się błąd:
P0130
Co to jest i gdzie tego szukać? (obstawiam sondę lambda tylko którą?)
Jakieś inne pomysły na nieszczęsny objaw?
PS: auto nie szarpie podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, obroty na postoju nie falują, reakcja na gaz prawidłowa, kolejne odpalenia normalne, spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej. |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-11, 09:34
|
|
|
prawdopodobnie grzałka Bank 1 Sensor 1
Do sprawdzenia instalacje LPG ,w sensie że nie opala poprawnie . |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
Ostatnio zmieniony przez Pepeka 2013-10-11, 18:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-11, 18:03
|
|
|
daniello napisał/a: | spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej. | - :shock: -cegłówkę za nogę masz czy jak
Rząd cylindrów 1 -sonda1 to ta |
|
|
|
|
daniello
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-11, 20:23
|
|
|
pepi napisał/a: | cegłówkę za nogę masz czy jak |
nie powiem bo czasami lubię przycisnąć ale 3/4 zbiornika to jazda do 2500 obr/min
Rząd 1 to ten od pasażera tak? Sondy są tylko 2 każda na jeden rząd cylindrów czy jeszcze jakieś o których nie wiem? |
Ostatnio zmieniony przez daniello 2013-10-11, 20:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-11, 20:29
|
|
|
od pasażera |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-12, 21:40
|
|
|
Jakbyś sobie nie radził to podjedź do mnie... może coś pomogę ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
daniello
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-18, 22:02
|
|
|
Z racji braku kanału niektórych rzeczy nie da się wykonać więc będę zmuszony czekać aż mechanik wróci z urlopu
Jak by jeszcze ktoś mógł powiedzieć czy sonda która nawala jest za czy przed katem? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-19, 06:20
|
|
|
przed, orginął Boscha ok 320zł |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-19, 06:30
|
|
|
ale ją się z góry wymienia :-D |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-19, 06:33
|
|
|
no, a dostęp taki że hińską rączke bytrza mieć :lol: |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-10-19, 07:00
|
|
|
Błędy błędami a czy pompka paliwa nie ma jakiego problemu ? Miałem podobne objawy w d2 i okazało się że zawsze rano pompka miała ciężko się rozbujać , później żadnych problemów . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
daniello
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-19, 09:04
|
|
|
a może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie poglądowe bo nigdy w życiu sond nie wymieniałem, jakiś schemat?
U mnie jest tak: stojąc pod autem twarzą do przodu auta nie widziałem żadnej od kolektora do momentu pojawienia się dwóch większych puszek w które są wkręcone sondy, od strony kierowcy sonda jest wkręcona pionowo a od pasażera pod kątem w kierunku kierowcy. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-10-19, 10:40
|
|
|
Wymienisz je od góry i są pomiędzy silnikiem a grodzią. Idź od początku wydechu a je znajdziesz albo po wtyczkach owalnych (na grodzi) też je znajdziesz. Będziesz musiał ściągnąć górny plastik i oba boczne, dodatkowo rura dolotu. Z lewej strony będziesz musiał poluzować wiązkę do ECU, uważaj na tulejeczkę dystansową (no chyba, że masz malutkie łapy to nie ruszaj tej opaski) a z prawej strony jest fajny dostęp. Do wykręcenia będziesz potrzebował klucza płaskiego klucza 22mm odpowiedni przyciętego na długość 10 cm :mrgreen: Oby nie były zapieczone :-P
Na pierwszy raz w 50min i paroma ku%&**i się wyrobisz ze wszystkim. :lol:
A tak wygląda na zdjęciu sonda:
|
_________________
|
|
|
|
|
daniello
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-19, 13:33
|
|
|
Sonda zlokalizowana ale naprawdę trzeba mieć malutkie chińskie rączki żeby się tam dostać
na chwilę obecna nie do ruszenia ale zobaczymy jak sobie poradzi wd40 i czy drgnie. |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-19, 14:39
|
|
|
Zanabądź sobie klucz nasadowy do sond, tani jak miska ryżu (ok. 15 zł chińskie) albo porządniejszy circa 30 zł, a o wiele łatwiej Ci będzie. Nie morduj się jakimś obrzynem bo i klucza szkoda ,a i sąsiedzi nie będą o Tobie źle mówić . |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|