Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia nie rusza z pozycji D, wsteczn  
Autor Wiadomość
Giełwan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 10
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-10-15, 12:12   [D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia nie rusza z pozycji D, wsteczn

Koledzy pomocy, mam problem ze skrzynią, pracowała normalnie, zmiana biegów bez szarpnięć, wszystko płynnie i bezproblemowo. Rano pojechałem do sklepu bez żadnych problemów, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu cofnąłem z parkingu, wrzucam D i nic! nie jedzie. Po dodaniu gazu przy 3 tys RPM skrzynia szarpnęła :-/ i wyskoczył tryb awaryjny, wyłączyłem i ponownie uruchomiłem silnik tryb awaryjny nie wyskoczył ale 8ka jak stała tak stoi, na wstecznym wszystko ok. Po podłączeniu do kompa pokazało dwa błędy P1857 i P0730. Może ktoś miał podobną awarie? pomocy!
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-15, 12:30   

Jakie masz dokładnie błędy z sterownika silnika i ASB? Bo te skrótu mówią o błędnym sygnale z ecu i złym przełożeniem (jeśli będzie złe przełożenie to uszkodzenie mechaniczne i skrzynia na stół)

Na pierwszy strzał sprawdzenie ilości oleju w skrzyni, ocenienie konsystencji i zapachu. Ja stawiam na uszkodzony kosz, albo niski stan oleju. Od kiedy masz auto, kiedy olej wymieniany/ sprawdzany poziom?



Aha, dopełń formalności i zgodnie z regulaminem przywitaj się w Powitalni ;-)
_________________
 
 
Giełwan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 10
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-10-15, 13:53   

Hej Krzychu, dzisiaj prowadzę A8 do kolegi mechanika, zrobimy większy przegląd i sprawdzimy co tam słychać, podepniemy autko jeszcze raz do kompa i będę w stanie coś więcej napisać. Audi kupiłem w czerwcu od znajomego z roczną instalacją LPG i nowym rozrządem, wszystkie oleje były na 100% zmieniane (on tak twierdzi :) ) i teraz w sierpniu zalałem nowy olej do silnika, niestety skrzyni nie sprawdzałem, zaufałem że wszystko ok :/ Nie chcę stawiać skrzyni do mechanika bo znając życie, będzie wszystko do wymiany i zapłacę 5 tysi :/

odczytam dokładne kody błędów i sprawdzę olej tak jak sugerujesz, potem zobaczymy co dalej

Pozdrawiam
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-18, 04:23   

ja kolego miałem u siebie to samo, niestety rozsypał się kosz forwardu, nie kombinuj nic tylko wyciągaj skrzynie i remont
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Giełwan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 10
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-10-20, 17:25   

Zaprowadziłem samochód do mechanika, o dziwo dojechał o własnych siłach, na zimnym oleju wrzuciłem D skrzynia ruszyła do przodu bez dodawania gazu, delikatnie ruszyłem, skrzynia wrzuciła 2,3,4,5 bez żadnego problemu i szarpnięć, przerzuciłem na tiptronica zredukowałem i wszystko ok, przyśpiesza bez problemu. Po dojechaniu na miejsce, jak wjeżdżałem na warsztat i zredukowałem do 1 biegu skrzynia rozłączyła bieg i po chwili wpadła w tryb awaryjny. Następnego dnia sprawdziliśmy olej, niestety jest go za dużo o jakieś 600ml, co do samego oleju, jest czarny i nie wygląda za dobrze. Obecnie czekam na uszczelkę i filtr, olej już jest, mechanik ma zamiar przepłukać skrzynie dwa razy świeżym olejem, po czym zdjąć miskę wyczyścić zaworki i samą miskę, potem filtr i świeży olej. Nie wiem czy to pomoże ale chyba warto od tego zacząć. Jak coś budzi wasze wątpliwości to dajcie znać. Podczas jazy skrzynia nie wydawała się uszkodzona, może to jakiś czujnik, acha nie spisałem dokładnie błędów skrzyni, jutro postaram się wrzucić.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-20, 18:17   

Jeśli olej nie wyglądał dobrze to niech na raz nie wymienia bo skrzynia klęknie na 98%.
_________________
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-21, 17:42   

może masz fuksa, nie wygląda na to aby kosz się sypnął, auto nie jechało by. może warto zajrzeć do tych zaworków
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
brother 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 30
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2013-10-21, 18:04   

krzychu22.p1i napisał/a:
Jeśli olej nie wyglądał dobrze to niech na raz nie wymienia bo skrzynia klęknie na 98%.


Klęknie ,albo i nie ,podstawa to zakup oleju w serwisie Audi ,olej oryginalny,a nie z pobliskiej hurtowni!!! :-/
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-21, 18:28   

A może być tak że płyn chłodniczy dostał się do skrzyni?
Dlaczego jest więcej oleju?
_________________

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-21, 18:50   

jest to możliwe, ale czy realne?

[ Dodano: 2013-10-21, 19:50 ]
a płyn ci ubywał?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-21, 19:20   

Albo za dużo nalane oleju poprzez brak przestrzegania procedury serwisowej. Warto zrobić test na obecność glikolu jak wyżej zaproponowano.
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-21, 20:09   

brother napisał/a:
Klęknie ,albo i nie ,podstawa to zakup oleju w serwisie Audi ,olej oryginalny,a nie z pobliskiej hurtowni!!! :-/

A co uwazasz że w tym ASO audo maja jakies super hiper dobre oleje?? :lol:
Byś się zdziwił co potrafią w serwisach sprzedawać...
 
 
Giełwan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 10
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-10-22, 10:48   

płynu mi nie ubywa, a co oleju kupiłem w serwisie, nie wiem czy jest super lepszy od tych dostępnych w sklepie, tytle z tego że dobrany z katalogu Audi, w środę dostane uszczelkę pod miskę i zobaczymy czy wymiana oleju coś pomoże
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-22, 17:13   

raczej tylko pogorszy ale może akurat się mylę
zastanawia mnie jedno czemu baboli skrzyni nie sprawdziliście ?
 
 
Giełwan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 10
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-10-30, 11:43   

Wiecie może, gdzie znaleźć rozpiskę instalacji elektrycznej skrzyni 5HP-24 ECZ jak coś dajcie znać. Wymieniłem olej w skrzyni i filtr, wyczyściliśmy wszystkie zaworki i miskę olejową, nie było widać żadnych opiłków metalu, wszystko wygląda dobrze. Po odpaleniu i wrzuceniu D skrzynia zapina bieg, puszczam hamulec i rusza do przodu, dodaje gazu wyskakuje na luz i wpada w tryb awaryjny, odpalam znowu ruszam powoli i jadę 2,3,4,5 bez problemu nawet na pełnym gazie. Nie wiem o co chodzi :/ . wiecie może jaki czujnik odpowiada za to, że skrzynia wie że samochód jest w ruchu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.