Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-23, 17:35 [D2 95 4.2PB/LPG
] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego
|
|
|
Witam
Od kilku dni obserwuję zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ponieważ zauważyłem kilka dni temu brązową pianę na górnej części zbiorniczka, dzisiaj stwierdziłem że że tej piany przybywa i zbiera się jakaś maź tłusta......auto jeździ normalnie, ale to raczej nie jest objaw który można zlekceważyć. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-23, 17:43
|
|
|
A to juz na pewno było-jak sie robi masełko to UPG do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-23, 17:44
|
|
|
jeśli to taka maż o której myśle to może to być uszczelka głowicy, w swoim krótkim życiu miałem już taki przypadek że uszczelka poszła między olejowym a wodnym kanale, warto też sprawdzić kompresje |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-23, 17:49
|
|
|
ciśnienie oleju jest większe od ciśnienia płynu
to gdzie poleci ? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-23, 18:00
|
|
|
oczywiste że w płyn |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-23, 18:01
|
|
|
Czyli diagnoza jest - uszczelka pod głowicą, masakra :roll: a jaki koszt mniej więcej bo jak już to chyba dwie na raz trzeba wymienić czy nie? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-23, 18:07
|
|
|
niby jedną wystarczy, o kosztach niech się wypowie ten kto robił , bo pojęcia nie mam, ale jak to mówią MĄDRY POLAK PO SZKODZIE warto też zajrzeć pod drógą głowice by nie rozbierać znów całości po 2 miechach |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-23, 18:09
|
|
|
A skąd wiedziec która sie sypła? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-23, 18:12
|
|
|
Apophis napisał/a: | A skąd wiedziec która sie sypła? |
mądre stwierdzenie :peace: |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-10-23, 19:15
|
|
|
trzeba strzelac :idea: Zazwyczaj swoim klientom robie obie główki, dla spokoju sumienia i zmniejszenia kosztów. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-10-23, 19:20
|
|
|
Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach i będziesz wiedział dokładnie na którym cylindrze puściło to po pierwsze. Po drugie to próba obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym. A we własnym zakresie to możesz postarać się wykręcić świece i sprawdzić po wyglądzie świecy, a w szczególności elektrod czy wszystko jest ok czy coś jest nie tak. Jeśli elektrody w świecy będą miały kolor jasno szary i będą suche to znaczy że jest ok, a jeśli któraś będzie zakopcona, zaolejona bądź zalana to na tym cylindrze coś jest nie tak. Zacznij od sprawdzenia świec we własnym zakresie, nastepnie sprawdzenie obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym a na sam konieć pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-23, 19:36
|
|
|
Czyli olej w układzie chłodzenia to nie tylko przyczyna uszkodzonej uszczelki pod głowicą......ale zacznę od podstaw czyli świece.... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-23, 19:54
|
|
|
ale co da pomiar ciśnienia jak poszło między kanałem wodnym a olejowym
i nie doszło do cylindra !
bo jak by doszło to by przydymiał :-D |
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-10-23, 20:05
|
|
|
O dymieniu kolega nic nie wspomniał ale byłoby tak jak piszesz. A sam pomiar dobrze jest zrobić przy takich niejasnościach, zawsze to więcej info na temat silnika. Ostatnio mi w służbowym aucie ucszczelka puśiła tylko i wyłącznie pomiedzy cylindrami. Auto nie dymiło, kopciłp, oleju ani płyny chłodzącego nie ubywało, silnik tylko pracował jakby na 3 cylindrach a nie na 4 (silnik 4cylindrowy). Po pomiarze ciśnienia sprężania okazało się że uszczelka puściła pomiedzy cylindrami. |
|
|
|
|
|