Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławienie na zimnym silniku  
Autor Wiadomość
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 601
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-10-26, 08:59   [D2 99 4.2PB/LPG ] Dławienie na zimnym silniku

Witam. Otoż zmagam sie z pewnym problemem i nigdzie nie umiem znaleść info o tym.
Rano po nocy odpalam auto bez zadnego problemu silnik pracuje równo ale jak zaczynam jechac to zaczyna szarpać i dławić się i zwalniać, dopiero jak sie troche zagrzeje chodzi wszsytko ok. Na LPG zero problemow, jedynie te szarpania na PB jak jest zimny ja ciepłym jest ok. Co to może być?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-10-26, 10:23   

grzybek86, Podłącz waga i zobacz co za błędy się wysypią .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 601
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-10-29, 19:49   

witam po Cieżkim weekendzie dopiero teraz udało mi sie podłączyć autko do kompa i mam takie błedy:

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16539 Sonda Lambda 1, Bank 2 > błąd elektryczny – obwód ogrzewania

Dodam że po skasowaniu jak i na PB i LPG błędy póki co nie wróciły.
A Efekt dławienia o jakim pisałem wcześniej wystąpił z tymi błędami ale tylko 2 razy poźniej nawet z błędami było ok, zauważyłem też że owe dławienie występowało zawsze jak rano była ogroma wilgoć.
Ma ktoś jakieś sugestie?
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-10-30, 06:58   

U mnie podobnie jest , czasem po chwili postoju jest problem z zapaleniem i stawiam na pompe. Wszystko zwiazane z gazem wymieniłem, parownik, wtryski, na kompie bład od wysokiej dawki paliwa ale to tylko na gazie wystepuje(troszke do regulacji gaz) na benzynie ok. Obstawiam padajaca pompe, ostatnio wywalilo mi jej bezpiecznik, po wlozeniu nowego dalej działa, czasem potrafi buczec.
 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 601
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-10-30, 14:12   

u mnie raczej pompa jest ok niedawno wymieniana.... pozatym u mnie czy po nocy czy po chwili postoju zawsze pali bez problemu a o jakim mowisz buczeniu?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-10-30, 19:07   

Może sonda umiera?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 601
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-11-11, 19:57   

Panowie odświerze temat.

Od wczoraj kiedy znów przyszły zimne dni około 2st C. Zaczał sie problem dławienia i szarpania na zimnym silniku, jak jest cieplej problemu nie ma, podłaczyłem Vag-a i pokazało

17539 P1131 4483 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
po skasowaniu błedów znów jeden raz wyskoczył ten 16538 ale jako tako teraz znow go nie ma i zobaczymy co bedzie rano.

Zastanawia mnie czy może miec na to wpływ czujnik temperatury silnika gdyż tak jak pisałem dzisieje sie to dopiero jak temp. otoczenia spadnie poniżej 4st C. Jak juz jade i silnik troszke sie nagrzeje wszsytko wraca do normy.

Moze ktoś miał podobne problemu i może pomoc?
w tym tyg tez mam zamiar podjechac do mechanika i zobaczymy
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-11-11, 20:48   

brak ssania
 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 601
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-11-11, 20:53   

a czym to jest spowodowane i jak to naprawić?
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-11-12, 12:26   

mam podobne objawy po odpaleniu 1000 obrotów ,ciężko odpala nierówno chodzi ale po kilku min już wszystko w normie tylko brakuje mi programu i nie wiem jakie błędy ma , koledze niestety nie pomogę bo sam nie wiem jaki problem mam
 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 601
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-11-12, 12:33   

u mnie natomiast pali bez problemów chodzi na wolnych po odpaleniu równo bez problemów, dławienie zaczyna sie dopiero jak zaczynam przyspieszać dławi szarpie
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-11-12, 12:39   

sprawdzić trzeba jaką temperaturę widzi motor
czy prawdziwą ;-)
 
 
grzybek86 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 601
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-11-12, 15:15   

ajak to sprawdzić? mam vcds lite?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-11-12, 17:59   

Jedna z możliwości dławienia się po nocy w zimniejsze dni to:

zubożenie miszanki (skrócenie czasów wtrysku benzyny) w związku z adaptacją tych dawek
podczas pracy na LPG


Odczytać wartości po długich korektach dla przykładu ABZ blok pomiarowy 10 (dla biegu jałowego i średnich obrotów)

Jeżeli występuje ten problem to prawdopodobnie dla obr. biegu jałowego korekty będą wchodzić w okolice -10% i niżej (-11...-15%)...

Oczywiście to jest jedna z możliwości, która często się objawia, jak przychodzi gwałtowny
spadek temperatury a auto jest wyposażone w LPG (a latem wszystko chodziło OK).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-11-12, 18:31   

tam gdzie masz temperaturę motoru
obacz ile pokazuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.