Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-10-26, 08:59 [D2 99 4.2PB/LPG
] Dławienie na zimnym silniku
|
|
|
Witam. Otoż zmagam sie z pewnym problemem i nigdzie nie umiem znaleść info o tym.
Rano po nocy odpalam auto bez zadnego problemu silnik pracuje równo ale jak zaczynam jechac to zaczyna szarpać i dławić się i zwalniać, dopiero jak sie troche zagrzeje chodzi wszsytko ok. Na LPG zero problemow, jedynie te szarpania na PB jak jest zimny ja ciepłym jest ok. Co to może być? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-10-29, 19:49
|
|
|
witam po Cieżkim weekendzie dopiero teraz udało mi sie podłączyć autko do kompa i mam takie błedy:
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16536 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16539 Sonda Lambda 1, Bank 2 > błąd elektryczny – obwód ogrzewania
Dodam że po skasowaniu jak i na PB i LPG błędy póki co nie wróciły.
A Efekt dławienia o jakim pisałem wcześniej wystąpił z tymi błędami ale tylko 2 razy poźniej nawet z błędami było ok, zauważyłem też że owe dławienie występowało zawsze jak rano była ogroma wilgoć.
Ma ktoś jakieś sugestie? |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-10-30, 06:58
|
|
|
U mnie podobnie jest , czasem po chwili postoju jest problem z zapaleniem i stawiam na pompe. Wszystko zwiazane z gazem wymieniłem, parownik, wtryski, na kompie bład od wysokiej dawki paliwa ale to tylko na gazie wystepuje(troszke do regulacji gaz) na benzynie ok. Obstawiam padajaca pompe, ostatnio wywalilo mi jej bezpiecznik, po wlozeniu nowego dalej działa, czasem potrafi buczec. |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-10-30, 14:12
|
|
|
u mnie raczej pompa jest ok niedawno wymieniana.... pozatym u mnie czy po nocy czy po chwili postoju zawsze pali bez problemu a o jakim mowisz buczeniu? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-10-30, 19:07
|
|
|
Może sonda umiera? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-11-11, 19:57
|
|
|
Panowie odświerze temat.
Od wczoraj kiedy znów przyszły zimne dni około 2st C. Zaczał sie problem dławienia i szarpania na zimnym silniku, jak jest cieplej problemu nie ma, podłaczyłem Vag-a i pokazało
17539 P1131 4483 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
po skasowaniu błedów znów jeden raz wyskoczył ten 16538 ale jako tako teraz znow go nie ma i zobaczymy co bedzie rano.
Zastanawia mnie czy może miec na to wpływ czujnik temperatury silnika gdyż tak jak pisałem dzisieje sie to dopiero jak temp. otoczenia spadnie poniżej 4st C. Jak juz jade i silnik troszke sie nagrzeje wszsytko wraca do normy.
Moze ktoś miał podobne problemu i może pomoc?
w tym tyg tez mam zamiar podjechac do mechanika i zobaczymy |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-11, 20:48
|
|
|
brak ssania |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-11-11, 20:53
|
|
|
a czym to jest spowodowane i jak to naprawić? |
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-11-12, 12:26
|
|
|
mam podobne objawy po odpaleniu 1000 obrotów ,ciężko odpala nierówno chodzi ale po kilku min już wszystko w normie tylko brakuje mi programu i nie wiem jakie błędy ma , koledze niestety nie pomogę bo sam nie wiem jaki problem mam |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-11-12, 12:33
|
|
|
u mnie natomiast pali bez problemów chodzi na wolnych po odpaleniu równo bez problemów, dławienie zaczyna sie dopiero jak zaczynam przyspieszać dławi szarpie |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-12, 12:39
|
|
|
sprawdzić trzeba jaką temperaturę widzi motor
czy prawdziwą ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-11-12, 15:15
|
|
|
ajak to sprawdzić? mam vcds lite? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2013-11-12, 17:59
|
|
|
Jedna z możliwości dławienia się po nocy w zimniejsze dni to:
zubożenie miszanki (skrócenie czasów wtrysku benzyny) w związku z adaptacją tych dawek
podczas pracy na LPG
Odczytać wartości po długich korektach dla przykładu ABZ blok pomiarowy 10 (dla biegu jałowego i średnich obrotów)
Jeżeli występuje ten problem to prawdopodobnie dla obr. biegu jałowego korekty będą wchodzić w okolice -10% i niżej (-11...-15%)...
Oczywiście to jest jedna z możliwości, która często się objawia, jak przychodzi gwałtowny
spadek temperatury a auto jest wyposażone w LPG (a latem wszystko chodziło OK). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-12, 18:31
|
|
|
tam gdzie masz temperaturę motoru
obacz ile pokazuje |
|
|
|
|
|