Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej  
Autor Wiadomość
Anatoliy 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Anatoliy
Jeżdzę: A8 D3 S-Line
Wiek: 34
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 5
Skąd: Słubice
Wysłany: 2013-12-08, 15:32   [D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej

Dzień dobry.

Czy zna ktoś może jakiś :-D serwis w Lubuskiem/Wielkopolsce w którym możliwa jest regeneracja tego kolektora? Czy od razu kupić nowy?

Przeczytałem na poniższej aukcji że regeneracja trwale rozwiązuje problem, dlatego więc pytam.
http://allegro.pl/kolekto...3575003040.html

Pozdrawiam i dziękuję :)
_________________
AUDI A8 D3 4.0
AUDI A8 D2 4.2
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-12-08, 18:30   

Tu tobie pomogą. Niestety kawałek.

http://www.a8team.pl/azet...i-a8-vt9562.htm

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
Anatoliy 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Anatoliy
Jeżdzę: A8 D3 S-Line
Wiek: 34
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 5
Skąd: Słubice
Wysłany: 2013-12-08, 22:03   

Dzięki.
O tej aukcji właśnie pisałem :) chyba zdecyduję się na przyjazd.
_________________
AUDI A8 D3 4.0
AUDI A8 D2 4.2
 
 
darekk 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: D4
Wiek: 57
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-12-09, 17:34   

Ja robiłem kolektor w silniku 4,0 tdi w lipcu w firmie A.Z.w Pruszczu Gdańskim jeden dzień i po problemie.
_________________
darek
 
 
Krzysztof85 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: krzyś
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 24
Skąd: Orzesze Sląskie
Wysłany: 2014-01-07, 21:41   

jeśli chodzi o az serwis nikomu nie polecam regeneracji kolektora tym sposobem
to jest total rzezba
a mianowicie: klapy sa nierówno ustawione względem siebie, cięgna nie mają zadnych uszczelnień poci się olej z 4-ech cięgien sterujących klapami a prowadnica zrobiona jest z cienkiego ceownika wyrównana Uwaga- szpachlówką która mi po miesiącu odpadła -porażka chyba lepiej kupic dobrą używke albo kupic ori
 
 
siwy71 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 82
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-06, 02:40   

odswieżę temat,
miałem probolem z prawym kolektorem ssacym(3.0TDI), vcds pokazywał błąd:

17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
P1018 - 001 - Lower limit not reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 50.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.55 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 84.6°C


Sprawdziłem, był to kolektor prawy, dolna wartość nieosiągnięta, duzo czytałem o regeneracji, firmie AZ, zestawach regeneracyjnych itp. jak zobaczyłem ile ludzie wołają sobie za kawałek plastiku to stwierdziłem, że sam coś podziałam.
Wybebeszyłem kolektory ssące, ściągnelem nastawniki klap, okazało się,że cięgna nastawników sa wyrobione - analogicznie prawe dużo bardziej a lewe duzo mniej.
Kupiłem nowy zestaw naprawczy nastawników, po 60zł za sztuke - cięgna wraz z kulką w ASO.
Kolektory dokładnie umyłem, prawy miał luz na oskach - wyrobione były tulejki które trzymają ośki a dokładniej zewnętrzna z przodu i zewnętrzna z tyłu. Wiele nie myśląc, wziełem wiertarkę w rękę, wiertło Fi 6 rozwierciłem tulejki do większego rozmiaru, na drut z klapkami nałożyłem wężyk takelonowy fi 6 który akurat miałem pod ręką, chwila przymiarki i jest!. Pasuje, klapki się obracaja, nie mają luzu. Kolektor wyczyściłem, założyłem cięgna działał super, założyłem, przeprowadziłem adaptacje nastawników, i jest cisza! jak ręką odjął. Ogolnym problemem jest dostawanie się syfu do tych tulejek i do klapek, silniczek mocno ciągnie za cięgno a tulejki się przycieraja. Pracują w zakresie 1000-2200obr więc mozna powiedzieć, że cały czas. Jestem pewien, że mój patent wytrzyma spokojnie 100 tys jak nie więcej, można też dorobić łożysko i wbić w tulejki, ogolnie możliwości jest wiele, a jak ktoś ma trochę smykałki to nie warto oddawać tego komuś do regeneracji :)
Koszt 120zł plus 4 piwa
Pozdrawiam
 
 
slas 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: Audi A6
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 22
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-06-29, 12:07   klapki

Popieram w 100 %, samemu można ten patent audi poprawić.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-07-29, 03:15   

Koledzy a te kolektory jakie przebiegi wytrzymują też takie małe jak rozrządy ?
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-29, 10:49   

Jest tu na forum kolega ktory ma swój warsztat,wiedze i możliwości i juz napisał że ma dośc 4.0.
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-07-30, 22:13   

Robota 4.0 jest męcząca ale dla chcącego nic trudnego. Ci co opracowali patent na naprawę tych kolektorów niestety ale liczą sobie ;) cały dzień żmudnej dłubanki i trzeba jeszcze się napocić, żeby zrobić to dobrze. Kolektor jak dobrze zrobiony wytrzyma więcej niż całe auto.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-07-30, 22:34   

A co dokładnie się psuje w tych kolektorach i przy jakich przebiegach ?
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-07-30, 22:42   

Plastikowe klapki
_________________
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-07-31, 06:55   

Przy przebiegu między 50 a 500tyś km.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-07-31, 08:11   

Wychodzi na to, że nie ważne czy nowy czy dojechany silnik <lipa>
_________________
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-07-31, 12:56   

To nieźle widzę że w tym 4.0 to przebieg nie ma znaczenia jeśli chodzi o silnik w BMW 3.0d też padają kolektory ale z góry wiadomo że powyżej 200 ts trzeba go wymienić , ale wystarczy zdjąć i wywalić klapki i wszystko działa i jest na wieczność.
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.