Autor |
Wiadomość |
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-12-09, 21:24 [S8 D2 98 LPG
] Nie równo pracuje, błędy 17609, 16684,1668
|
|
|
Witam, mam problem ze swoją ósemą... Przejechałem trasę 150km wszystko było ok, auto postawione i po 10h powrót, odpaliło normalnie przejechałem około 10km po czym odbyłem 30 minutowy postój i się zaczęło... po odpaleniu nie pracował równo zapaliła się kontrolka CAT i ESP. Przejechałem tak kawałem po czym stwierdziłem tak jechać nie wypada. Zgasiłem motor odpiąłem akumulator po 10 minutach zapiąłem i wszystko było super silnik normalnie pracował. po przejechaniu kolejnych 100km po zgaszeniu silnika problem powrócił i odpięcie akumulatora nic nie pomogło. Na noc odpiąłem akumulator znowu i rano odpalił elegancko przejechałem 5km i po 2h po odpaleniu znowu przerywa... Dzieje się tak na LPG i PB
Pod vagiem wyszły błędy:
- 17609 - elektryczne uszkodzenie wtryskiwacza cylinder 1
- 16684 - Losowe wypadanie zapłonu
- 16685 - Brak zapłonu cylinder 1
Teraz Panowie jak uważacie to będzie wtrysk czy może to być przez cewkę lub świece?
Ewentualnie gdzie jeszcze może być usterka?
Jeśli by to był wtrysk to chyba na LPG powinien normalnie pracować?
Serdecznie pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-12-09, 22:57
|
|
|
Mi sie wydaję że coś może byc z cewka. .. tak jak piszesz gdyby coś było z wtryskiwaczem pb to na lpg by normalnie pracował. W momencie gdy zapala sie CAT to juz nie sa wysylane czasy wtrysków na cylinder w ktorym nie ma spalania. Zamień cewki z 2 na 1 i zobaczysz czy bedzie brak na 2 i sprawa rozwiazana. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-09, 23:40
|
|
|
Przy okazji zerknij na świece pierwszego garczka, może też ją diabeł pomału zabiera do piekła. Obejrzyj też przewody które idą do cewki czy izolacja jest cała na nich. Ale bardziej bym stawiał na cewkę. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-12-10, 12:59
|
|
|
Kolega ma przed liftem to chyba są jeszcze moduły? Jak cewki nie pomoga i ze swieca wszystko ok to podmien stronami moduły znajdują się pod osłoną na nadkolu od str. pasażera |
|
|
|
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-12-10, 21:59
|
|
|
Dzisiaj podmieniłem cewki, świece i moduły zapłonowe nic się nie zmieniło... Mam zamiar podmienić wtryskiwacz, a wcześniej sprawdzę izolacje na kablach od wtrysku. Dodam że jak auto postoi to odpala lekko nie stabilnie ale po sekundzie działa normalnie. Zagrzeje się do 90 i zaczynają się cyrki wyskakuje CAT i ESP... Zdarzy się też tak że nic nie wyskoczy (krótki odcinek ale 90* złapie) ponowne uruchomienie zaraz po zgaszeni odbywa się już z błędem...
Po wyżej 3500 obr/min szarpanie ustaje i wydaje się że pracuje na wszystkich garach. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-10, 22:25
|
|
|
Zdejmij osłonę i w miejsce gdzie siedzi wtryskiwacz zapodaj strzykawką nafty. zanim zaczniesz rozbierać. Jeśli nafta wsiąknie pod niego a nie będzie się utrzymywać stanu to może wskazywać na uszkodzoną uszczelkę wtryskiwacza, łapie lewizny w tym miejscu i mogą też cyrki wychodzić. Prosty tes i wydaje mi się że warto sprawdzić |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-12-11, 17:39
|
|
|
Niestety nie miałem czasu posiedzieć na warsztacie przy aucie, ale skontaktowałem się z poprzednim właścicielem który jak się okazało miał taki przypadek i 99% jest uszkodzona elektronika wtryskiwacza. Będę to jeszcze weryfikował. Czy jesteście wstanie podać mi numer takiego wtryskiwacza? S8 D2 preLift kod silnika AHC. Gdzie szukać takiego wtrysku w dobrej cenie? |
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-11, 20:06
|
|
|
importcompany napisał/a: | tak jak piszesz gdyby coś było z wtryskiwaczem pb to na lpg by normalnie pracował |
NIE PRAWDA! Jesli wtrysk PB bedzie popsuty to LPG tez na tym garze nie bedzie chodzilo
DuD napisał/a: | Czy jesteście wstanie podać mi numer takiego wtryskiwacza? S8 D2 preLift kod silnika AHC. Gdzie szukać takiego wtrysku w dobrej cenie? |
Przerabialem temat u siebie. Wtrysku do S8 pre lift na allegro nie znajdziesz ,a jak znajdziesz to masz wiecej szczescia jak rozumu. Nowy kosztuje 1000zł. Kup wtrysk od zwyklej 4.2 ale przed liftem i wszystko bedzie smigac jak nalezy
[ Dodano: 2013-12-11, 20:11 ]
DuD napisał/a: | Czy jesteście wstanie podać mi numer takiego wtryskiwacza? |
oj len jestes.... http://www.a8team.pl/d2-a...ghlight=#119890 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-11, 20:20
|
|
|
Ja mam takie wtryski, wlasnie do s8.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-11, 20:23
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Ja mam takie wtryski, wlasnie do s8.. |
Do przed lifta? Jaka cena za szt?
Jak ja szukalem ich ze 2-3 miesiace temu byla tylko 1 szt ktora kupilem i nic poza tym. Tak czy siak od zwyklego 4.2 pasuja |
|
|
|
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-12-14, 14:47
|
|
|
Problem zidentyfikowany, uszkodzony wtrysk.
Serdecznie dziękuje za pomoc
Pozdrawiam |
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
|
|
|
|
lubelak
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 pre-fl
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 42 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-31, 00:23
|
|
|
wymieniłeś wtrysk i wszystko wróciło do normy? |
|
|
|
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-01-02, 20:43
|
|
|
Dokładnie wymieniłem wtrysk i wszystko wróciło do normy |
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
|
|
|
|
|