Autor |
Wiadomość |
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-12, 08:06 [D3 04 4.2MPI
] Nie przełącza się na LPG
|
|
|
Witam kolegów, może ktoś coś takiego przerabiał.
Audi nie chce się przełączyć na gaz. Najpierw diagnoza padła na pompę wody- wymieniłem chociaż była dobra, potem na te zawory od ogrzewania wraz z pompką, też wymieniłem, i ciągle nic.
Gazownicy twierdzą, że nie ma obiegu płynu przez reduktor, nie nagrzewa się i przez to nie przełącza na gaz. Dodam, że z temp. silnika wszystko ok, trzyma 90 stopni, nie przegrzewa się. Czy ktoś miał podobny problem ??? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-12-12, 08:11
|
|
|
Zrób kolego fotki gdzie masz reduktor i jak podpięty do instalacji chłodzącej silnika.
Jeżeli gazownicy twierdzą że nie grzeje reduktora tzn że gazownicy spieprzyli montaż reduktora, a dokładnie jego podłączenie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-12, 08:21
|
|
|
Też tak podejrzewam dlatego jadę jutro do innych, więc się okaże. Na razie póki co podpytuje czy ktoś nie miał podobnych objawów? Nie wiem tez czy zdjęcie coś pomoże, w tym gąszczu kabli i tak nie wiele widać, ale zrobię później i wrzucę. |
|
|
|
|
merc4891
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 62 Skąd: zach-pom ZSZ
|
Wysłany: 2013-12-12, 08:39
|
|
|
to na pewno czujnik temperatury padł.miałem kiedyś to samo po wymianie wszystko lata jak należy. |
|
|
|
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2013-12-12, 09:00
|
|
|
Naj predzej jest zle zamontowany reduktor a niejest on przypadkiem zamontowany wyzej niz zbiorniczek plynu chlodniczego jeski tak to jest zapewne czaly czas zapowietrzony i dlatego nieogrzewa reduktora a w reduktorze jest czyjnik temperatury plynu chlodniczego. I jak jest zapowietrzony to niema opcji ze sie przelaczy na gaz. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-12-12, 10:22
|
|
|
Czasami zdarza się że reduktor wpinają w szereg z nagrzewnicą i pojawia się problem |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-12, 10:54
|
|
|
I tak chyba zrobili u mnie |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-12, 14:14
|
|
|
to wtedy powinien dobrze iśc jak dasz ogrzewanie na max żeby cały czas tłoczyło płyn na nagrzewnicę w każdym razie powinien sie nieco bardziej dogrzać
o ile nie dali na powrocie ale to i tak jeszcze w miarę prosto daje się wyprostować |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-14, 00:20
|
|
|
Płyn przez nagrzewnice przepływa cały czas. Nagrzewnica jest w małym obiegu więc jedynie mogły by być problemy gdyby był podłączony na powrocie. Wtedy wiatrak ogrzewania zbija deczko płyn ale nie sądzę że aż tak bardzo by nie przełączył się na gaz. Musiałby zbijać go do poniżej 30 stopni. moim zdaniem problem będzie w czujniku temperatury. Jedz do gazownika nie sprawdzi czy czujnik w instalacji lpg widzi temperaturę i jaką. Jeśli będzie widział za niską to albo po prostu wypadł co się zdarza albo jest uszkodzony. Są jeszcze przypadki z podciśnieniem. Jeśli instalacja nie wykryje podciśnienia na listwie to nie przełączy auta na gaz. Podjedz do bardziej kumatego gazonika bo z tego co czytam to raczej goście nie za bardzo się znają na instalacjach i sami nie wiedzą czego szukać.
edyt. Jesli na czujniku będzie zwarcie też tak się będzie działo. Może gdzieś na przewodach |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2013-12-14, 08:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
covacsxxx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2013-12-14, 08:06
|
|
|
ja mialem podobnie, czujnik w reduktorze zalatwil sprawe |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-12-15, 17:36
|
|
|
U mnie tak był jak przycinał się elektrozawór na reduktorze. Po wymianie na nowy wszystko w porządku. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-16, 07:38
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc, okazało się że magicy źle podłączyli reduktor !!!
<brawo2> dla fachowców. |
|
|
|
|
|
|
|
|