Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Wymiana panewek [AHC]  
Autor Wiadomość
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 22:49   [S8 D2 98 ] Wymiana panewek [AHC]

Mam zamiar wymienić panewki korbowodowe w S8 D2 4.2 340km AHC
Klamka zapadła i jest to nie nieuniknione w moim przypadku...
Pytania rodzą się następujące:

-Czy drugą miskę olejową odkręcę bez rozpinania rozrządu ?
-Czy trzeba zdjąć belkę silnika ?
-Czy panewki od silnika 3.7 pasują do 4.2 ?
-Czy konieczna w tym przypadku jest wymiana panewek głównych ?
-Czy ktoś ma namiar na panewki KOLBENSCHMIDT'a w dobrej cenie ?
-Czy to za hasa :lol:

Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi ,Pozdrawiam ;)
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-12-12, 23:49   

A dlaczego tylko korbowodowe? Ciśnienie oleju słabe? Stukają? Czy już silnik zatarty?
Z reguły przy takim remoncie lepiej wymienić też panewki główne, ale do tego trzeba wał demontować, więc i silnik. Wtedy lepiej też pierścionki itp.
Co do panewek to pasują od 3.7.
Obejrzyj dokładnie wał na czopach czy nie trzeba polerować.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-12, 23:53   

-odkrecisz miske
-trzeba zdjac belke
-nie wiem czy pasują
-nie jest konieczna
-zahasa, ale dlaczego je wymieniasz?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-12-13, 07:00   

koszty tez nie małe....

najtaniej panewki na korby to około 300 zł (900 zł z robocizną wymiana).
panewki główne w serwisie audi ~500 zł.

Najpierw musisz wyciągnąć te z silnika (panewki).
Dopiero na podstawie ich grubości będziesz wiedział co załatwiać.

Dotyczy to panewek korby i głównych (korby masz dwa wymiary, główne: trzy wymiary)

Panewki główne sprzedawane są po jednej panewce (czyli trzeba kupić góra i dół).

Panewki do korb sprzedawane są jako komplety.

Druga sprawa to przyczyny tego, że musisz wymienić panewki.
Tak jak wcześniej koledzy pisali, jeżeli jest do bani wykorbienie lub wał to wymiana panewek niewiele da. Wydasz kupę kasy i roboty by panewki za chwilę poleciały.

Nr panewek na korby: 077105701C

Nr panewek głównych dół: 077105591
Nr panewek głównych góra: 077105561
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-12-13, 07:50   

tylko napisze ci tak jeśli masz korby wytarte to jeszcze jest sens jakiś pchać się w wymianę ich ale jak główne to po motorze

Jeśli masz problem z ciśnieniem oleju to pierwsze co obacz to pompa oleju bo ona lubi się rozkręcać ;)
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-12-13, 08:55   

pepi napisał/a:

Jeśli masz problem z ciśnieniem oleju to pierwsze co obacz to pompa oleju bo ona lubi się rozkręcać ;)


Jak lubi sie rozkręcać - tak sama z siebie?

batmans8 przelicz sobie faktycznie koszta całej tej naprawy czy ci sie opłaci - bo koszta wychodzą nie małe przy takich robotach. Może bedziesz miał tyle rzeczy do wymiany, że bardziej ci sie opłaci przeszczep silnika z drugiej S8.
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-13, 09:22   

Dzięki serdeczne za rzeczowe odpowiedzi.
Przyczyna wymiany panewek bardzo prozaiczna. Słaba pompa oleju ,zaczęło się od głośnej pracy klawiatury ,następnie podczas podjazdu "na pełnych kotłach" pod niezbyt stromą górkę przy ok 6 tys obr zapaliła mi się oliwiarka ...
Zaczęło się od stukania na rozgrzanym silniku na D i na R ,teraz jest klekotanie przy 4tys/obr.
Wiem ,że może to być wszystko łącznie ze sworzniem w tłoku ,ale nie mam czasu na zastanawianie się, muszę działać bo zostanę z AUDI 100 C3 1.8 na święta ...

Nie będę kupował nowej ,starej motorowni do S8 bo wolę zrobić ten silnik i wiedzieć co mam.
Wiadomo ,że ryzyko jest zawsze ,ale kto nie ryzykuje ten nie ma nic ;)
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-12-13, 10:01   

batmanS8 napisał/a:
Nie będę kupował nowej ,starej motorowni do S8 bo wolę zrobić ten silnik i wiedzieć co mam.

Tylko zrobić silnik to nie tylko wymienić panewki na korbach.
A robienie takie po kawałku to o kant d...
Powinieneś zadać sobie pytanie czy remontujesz motor, czy wymieniasz? A Ty chcesz to zrobić tak jak handlarz do sprzedania.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-12-13, 10:01   

batmanS8 Podejście do sprawy masz bardzo dobre jak remont to konkretny .Więc nie tylko panewki ale i pierścienie . a w pierwszym rzędzie wał do regeneracji a przynajmniej niech go fachowcy sprawdzą .Cały motor trza by było wypłukać może kanaliki ma zamulone no i pompa tak jak kolega wyżej już wspominał .Koszty na pewno spore ,może taniej było by wymienić cały motor .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-13, 10:58   

Gabriel napisał/a:
batmanS8 napisał/a:
Nie będę kupował nowej ,starej motorowni do S8 bo wolę zrobić ten silnik i wiedzieć co mam.

Tylko zrobić silnik to nie tylko wymienić panewki na korbach.
A robienie takie po kawałku to o kant d...
Powinieneś zadać sobie pytanie czy remontujesz motor, czy wymieniasz? A Ty chcesz to zrobić tak jak handlarz do sprzedania.


Wow ,kolego trochę się zagalopowałeś w swoich stwierdzeniach ,choć tak do końca nie wiem dlaczego. Chyba nie trzeba być alfą i omegą ,żeby domyślić się ,że nie każdego stać na generalny remont silnika z S8 i to przed świętami.... Nie wiem jak Ty ,ale ja nie śpię na aż takiej kasie, więc wyzywanie tu od handlarzy ludzi którzy nie mają z tym nic wspólnego jest trochę nie na miejscu.
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-12-13, 14:23   

Kolega Gabriel na pewno nie miał nic złego na myśli tylko delikatnie zasugerował że ta naprawa na dłuższą metę nie ma racji bytu bo usunięcie skutku a przyczyny to dwie różne kwestie .Może poczekaj z naprawą aż zbierzesz większe środki ,a do tego momentu przebujaj się tą C3 w końcu to bardzo dobre i wygodne auto . Wcale się tobie nie dziwie że nie chcesz wymieniać silnika w końcu za AHC do e-Sy trzeba wydać od 6000 do 8000 pln .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-12-13, 15:07   

Kolega Gabriel ma rację i napewno nie ubliżał Tobie. Powiem Ci tak jak zaczniesz rozbierać silnik to zobaczysz ile jest roboty przy tym i jakie koszta, a jak już rozbierzesz to najlepiej zrobić generalny remont i to jeszcze najlepiej, żeby robił to ktoś kumaty a nie jakis druciarz i partacz, który bedzie się uczył na twoim silniku -najlepiej ktoś kto Ci jeszcze doradzi i mądrze pokieruje. Niby niektóre rzeczy nie sa drogie, ale nie kupujesz ich założmy pare sztuk tylko kilkanascie (np. podkładki regulacyjne, zaworyitp.) a przy takim remoncie to na pewno jeszce cos po drodze wyjdzie.

tutenhamon nie zgodze sie z Tobą, bo dobry motor mozesz znaleźć za 4 tyś z dobrego żródła i to nie jeżdżony na LPG (AHC). Tylko trzeba poszukać i popytać.

P.S. Więc zastanów się czy warto, bo wydasz worek pieniedzy i to przed świętami i może to być nie adekwatne do tego wszystkiego. A jak masz to zrobić jak jakiś "handlarz lub druciarz" (nie obraź sie) to szkoda tej roboty - bo za chwilke Ty lub jak sprzedasz ktoś inny bedzie musiał znowu rozbierać silnik i poprawiać coś co ty czegoś nie wymieniłeś bo brakowało pieniedzy lub mechanik powiedział, że jeszcze na tym chwilke można pojeździć.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-12-13, 21:01   

nie warto po panewki wałków też dostały a one są w aluminium ...
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-12-13, 21:37   

Dokładnie jak koledzy piszą, nie chciałem Cię obrazić, tylko zwrócić uwagę na koszty, które w błoto pójdą (nie może pójdą), zwłaszcza że na kasie nie śpisz.
Proponowałbym pośmigać AUDI 100 C3 1.8 (w końcu całkiem wdzięczne autko) i tym czasem szukać odpowiedniego motoru, aż znajdziesz, skoro kapitalny remont nie wchodzi w grę.
Zaoszczędzisz czas, pieniądze i kupę nerwów.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-13, 22:22   

Koszty beda spore a jak sie zacznie robota to z 50% więcej na koniec wydasz-standard przy takich zabawach. Pszendza oglaszał sie o silniku do przedlifta a nawet na całego polifta więc na pewno cos ciekawego i niedrogo byś nabył :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.